Vladni falcon je zadnje čase pogosto na popravilu. Foto: Srdjan Živulović/BoBo
Vladni falcon je zadnje čase pogosto na popravilu. Foto: Srdjan Živulović/BoBo

Razpis je Golobov kabinet objavil 22. maja, rok za oddajo ponudb pa je bil en teden. Po poročanju Financ so dobili dve ponudbi, ki so jih odprli v ponedeljek. Prijavili sta se podjetji Janez let, storitve v letalstvu in varovanje iz Ljubljane, in Flycom, družba za letalske in komunikacijske storitve iz Žirovnice. Ponudbi sicer še ne vsebujeta cen, ker javno naročilo predvideva sklenitev okvirnega sporazuma z izbranimi ponudniki.

Letalo naj bi najemali predvidoma dve leti oziroma do porabe 120.000 evrov, in sicer glede na potrebe. Vsako posamezno naročilo pa bo izvedeno z vnovičnim odpiranjem konkurence med vsemi podpisniki okvirnega sporazuma. Merilo za izbor bo ekonomsko najugodnejša ponudba, določena na podlagi najnižje skupne ponudbene cene, je razvidno iz dokumentacije razpisa.

V Golobovem kabinetu so v razpisu zahtevali, da ima ponudnik veljavno operativno licenco in da ima v svoji floti v lasti, upravljanju ali najemu vsaj eno poslovno letalo z veljavnim spričevalom letalskega prevoznika, ki ima med drugim naslednje značilnosti: zmogljivost potniškega prostora – najmanj sedem potnikov, veččlanska posadka, dolet polno zasedenega letala najmanj 1700 kilometrov in drugo.

S 15. junijem predviden začetek 10-tedenskega servisa falcona

V kabinetu predsednika vlade so na vprašanje časopisa Finance, zakaj vlada potrebuje najem letala, odgovorili, da vladni predstavniki primarno uporabljajo vladno letalo falcon. "Okvirni sporazum sklepamo le za primere, ko uporaba vladnega letala falcon zaradi rednega servisa ali okvare ne bo mogoča ali v primeru zasedenosti falcona s predsednico Republike Slovenije in predsednico DZ-ja, ki imata prednost pred predsednikom vlade," so pojasnili. Dodali so še, da je letos s 15. junijem predviden servis falcona, ki bo trajal okvirno deset tednov.

Glede rednih letalskih povezav pravijo, da je Golob doslej za službene poti uporabljal tako vladno letalo kot tudi redne povezave, a je "za marsikatero destinacijo potrebnih več prestopanj, pa tudi poletov z ljubljanskega letališča ni veliko, zato je pogosto najustreznejše vladno letalo".

Z vladnim falconom je bilo sicer v zadnjem času nekaj težav, saj je bil dvakrat pokvarjen, pa tudi poškodovan. Trenutno je letalo normalno uporabno, so za STA pojasnili na ministrstvu za obrambo.

Golob: Standardni razpis za čas, ko je falcon na servisu

Golob je na novinarski konferenci ob prvi obletnici vlade pojasnil, da gre za standardni razpis za obdobje, ko je falcon na servisu. Želi si sicer, da do tega ne bi prihajalo, pa tudi da bi Slovenija imela redne linije z vsemi pomembnimi prestolnicami v državi, "pa se tega nihče ni lotil". "Upam, da bomo imeli v naslednjih letih priložnost, da bomo imeli dovolj rednih linij in da ne bomo potrebovali nobenega zasebnega letala," je dejal.