Visoke cene nafte, cestninjenje in omejitve vožnje so težave, o katerih so se slovenski avtoprevozniki pogovorili s predstavniki ministrstva za promet. Foto: epa
Visoke cene nafte, cestninjenje in omejitve vožnje so težave, o katerih so se slovenski avtoprevozniki pogovorili s predstavniki ministrstva za promet. Foto: epa

Nič ne napovedujemo, bomo pa videli, kakšno bo življenje, če robe en teden ne bo.

Andrej Klobasa o (ne)napovedi avtoprevozniških protestov
Predlog, ki ga je v javnost poslal Dars, ohranja ustavljanje težkih tovornjakov na cestninskih postajah, s čimer se avtoprevozniki ne strinjajo in predlagajo uvedbo sistema ABC. Foto: MMC RTV SLO
Tovornjakarji še ne bodo protestirali

Protestov ne napovedujemo, a če ne bo rezultatov, se bo tovorni promet ustavil, je za MMC dejal Andrej Klobasa iz sekcije avtoprevoznikov OZS-ja. Na prometnem ministrstvu so se namreč strinjali z njihovimi predlogi, vendar pogovori še niso končani, saj se bodo znova srečali naslednji teden.

"Bomo videli, kakšno bo življenje, če robe en teden ne bo," je dejal Klobasa in dodal, da so razmere med slovenskimi avtoprevozniki dosegle kritično mejo. Med drugim jih je okrog osem odstotkov že nehalo voziti, saj je "amortizacija" splahnela.

Odgovora premierja Janeza Janše, na katerega so pred kratkim naslovili zahteve za ukrepanje, avtoprevozniki niso dobili, jih je pa na sestanek povabil prometni minister Radovan Žerjav.

Del težav tovornjakarjev predstavlja napovedano cestninjenje, ki kljub uvedbi vinjet, za tovornjakarje, katerih cilj je vožnja brez ustavljanja, v začetnem predlogu ureditve plačevanja cestnine ne predvideva sprememb. Po tem predlogu naj bi jim bil na voljo le en pas s klasičnim plačevanjem cestnine.

Avtoprevozniki želijo začasno ABC-cestninjenje
Avtoprevozniki so že pred meseci predlagali, da se do vzpostavitve satelitskega cestninjenja tovornjakarji preusmerijo na sistem ABC, ki ga je treba prilagoditi le z dvigom senzorja na višino voznikove kabine. Čeprav bi Dars na to pristal, pa je oviro predstavljalo prometno ministrstvo, ki se z omenjeno rešitvijo ni strinjalo.

Vendar pa kaže, da bi si utegnil minister premisliti, je dejal Klobasa. Avtoprevozniki so namreč napovedali, da v tem primeru, da bodo skozi cestninske postaje smeli voziti le po enem pasu, omejitve ne bodo upoštevali, ampak bodo uporabljali tudi druge cestne pasove. "Če se uvede ABC za tovornjake, pa to ne bo potrebno, " je dejal Klobasa, več pa bo znanega po sestanku z ministrom.

Znižanje trošarin za cestni tovorni promet
Tudi slovenske avtoprevoznike so prizadele visoke cene nafte, zato med drugim zahtevajo znižanje trošarin za avtoprevoznike, kot to velja za železniški promet, ribiče in gradbeno industrijo. To so, po besedah Klobase, ukrepi, ki so jih za svoje avtoprevoznike že sprejele druge evropske države.

Sproščen promet konec tedna
Naslednja pomembna zahteva je ukinitev prepovedi prometa po avtocestah med prazniki in konci tednov, saj tovrstnih ukrepov drugod v Evropi ne poznajo. "Prepoved vožnje je zastarela", je dejal Andrej Klobasa, ki je prepričan, da bi se tako rešile tudi težave parkiranja tujih tovornjakov, ki vsak konec tedna zasedejo parkirišča, saj ob ukinitvi prepovedi vožnje potreb po parkiranju ob koncih tedna, ki vedno povzročijo kaos, ne bi več bilo.

Aleksandra K. Kovač

Nič ne napovedujemo, bomo pa videli, kakšno bo življenje, če robe en teden ne bo.

Andrej Klobasa o (ne)napovedi avtoprevozniških protestov
Tovornjakarji še ne bodo protestirali