Marjan Šarec si želi posneti resničnostni šov Vojak v akciji, ki se bo zgledoval po Kmetiji in MasterChefu. Foto: BoBo
Marjan Šarec si želi posneti resničnostni šov Vojak v akciji, ki se bo zgledoval po Kmetiji in MasterChefu. Foto: BoBo

V sindikatu ministrstva za obrambo ministru Marjanu Šarcu očitajo ignoranco, češ da je za serijo pripravljen odšteti milijone, vojaki pa medtem še vedno čakajo, da bodo plačani za ure pripravljenosti.

Parlamentarna komisija za nadzor javnih financ je sprejela sklep, s katerim Komisijo za preprečevanje korupcije (KPK) poziva, da zaradi suma korupcije in kršitve integritete v primeru javnega razpisa za snemanje vojaškega resničnostnega šova uvede postopek.

Šarec vse očitke o spornosti razpisa zavrača. Še vedno tudi vztraja, da ne bo komentiral razpisa, saj do prihodnjega petka še teče pritožbeni rok. Več o seji parlamentarne komisije preberite TUKAJ.

Poziv KPK-ju, naj preveri sporni razpis za resničnostni šov

Gorščak: Pričakovali bi, da predstavniki ministrstva stopijo v eno od shem

V kreativnih vodah ni novinec, odgovarja minister. "Ne želim komentirati razpisa, ker še teče pritožbeni rok. Je pa že naš največji pesnik rekel, da le čevlje sodi naj kopitar," je povedal v četrtek.

Običajno bi bil ta "kopitar" Slovenski filmski center, tokrat je "sodilo" ministrstvo za obrambo. "Pričakovali bi pač, da predstavniki ministrstva za obrambo stopijo v eno od shem. Ali se dogovorijo z RTV Slovenija in prek nas izvedejo razpis ali pa še bolje – prek Slovenskega filmskega centra," je komentirala nekdanja direktorica TV Slovenija Natalija Gorščak.

"Izjemno nenavadno je, da razpisa ni nihče opazil in da sta prijavitelja nam, ki vsakodnevno delamo že desetletja v industriji, popolnoma neznana. Nenavadno visok se zdi tudi predračun," je komentiral Aleš Pavlin, filmski in televizijski producent ter profesor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT).

Ministrstvo za obrambo bo snemalo dokumentarno serijo

Zgledovali bi se po Kmetiji in MasterChefu

Ministrstvo je kot zgled navedlo oddaji Pro Plusa Kmetija in MasterChef, na razpis sta prispeli le dve ponudbi. Prvo podjetje bi za storitev računalo skoraj dva milijona evrov, drugo okoli 800 tisoč evrov z DDV-jem. Izbrana je bila prva, več kot dvakrat dražja ponudba.

Luka Zorenč, direktor in lastnik Akademije Ris, sicer podjetja brez zaposlenih in z edinim letom javno objavljenega prihodka leta 2007, ni želel stopiti pred kamero TV Slovenija. Kot je zatrdil, bo projekt komentiral, ko bo ta že končan. Tako več podatkov o scenariju, izvedbi, predračunu, varnosti in produkcijskih tveganjih TV Slovenija ni dobila.

Po naših zanesljivih podatkih naj bi Zorenč v preteklosti pomagal pri pripravi resničnostnega šova Survival na Planet TV-ju, ista ekipa pa naj bi ustvarjala tudi to oddajo za POP TV, čeprav naj bi se ministrstvo sprva za snemanje dogovarjalo s produkcijsko hišo Mangart.

Podjetje Pro plus je potrdilo razkritje TV Slovenija, da je enemu od prijaviteljev podpisalo pismo o nameri in da se mu zdi projekt zanimiv. Neuradno naj bi Zorenčev predračun predvideval, brez DDV-ja, pol milijona evrov za snemanje šova, pol milijona za izbiro kandidatov, najem helikopterjev, letal, potapljačev, za eksplozije in medicinsko pomoč in pol milijona evrov za promocijo.

Sorodna novica Šarec zavrnil očitke: Želimo gledano oddajo, ki bo vojski dvigovala ugled

Prijavitelja na razpis sta se poznala

Kot smo izvedeli od edinega mogočega pritožnika Jana Koka, njegovo podjetje se je na razpis prijavilo kot ponudnik skupaj s podjetjem Sme, kreativna produkcija, d. o. o., ki je ministrstvu ponudil več kot za polovico cenejšo ponudbo, se ti ne nameravajo pritožiti.

Med drugim tudi zato, tako pravi, ker bi za revizijo morali plačati dva odstotka vrednosti sprejete ponudbe oziroma 25.000 evrov. Po naših informacijah in tudi posnetku podkasta Brlog pa naj bi oba prijavitelja že dalj časa prijateljevala.

Kot je za TV Slovenija potrdil Kok, sta z Zorenčem v preteklosti res sodelovala, drug za drugega sta tudi vedela, da se bosta prijavila na razpis, in sklenila, citiramo, "naj zmaga boljši". Zanika pa obtožbe, da je v dogovoru s prijateljem nalašč ponudil za polovico manjši znesek storitve in nalašč oddal nepopolno prijavo.

Sindikat: Zadovoljni zaposleni bi bili najboljša reklama

Trenutno je v stalni sestavi vojske 6200 pripadnikov, a kot poudarja prvi mož Sindikata vojakov Slovenije, je samo zaradi izplačila za pripravljenost več kot tretjina teh v tožbi z delodajalcem. "Medtem ko se troši denar za resničnostne šove, imamo v Slovenski vojski resnični šov. Zadovoljni zaposleni bi bili najboljša reklama za prihod mladih, skrbi me, da bo dosežen ravno protiučinek," je povedal predsednik sindikata Gvido Novak.

Kot predvideva razpis, bi se morala predprodukcija končati že 24. novembra, kar pa se poznavalcem zdi za tako velik projekt skorajda neizvedljivo.

Izjemno nenavadno je, da razpisa ni nihče opazil in da sta dva prijavitelja nam, ki delamo že desetletja v industriji, popolnoma neznana. Nenavadno visok se zdi tudi proračun.

Producent in profesor na AGRFT-ju Aleš Pavlin

Bi bilo dva milijona pametneje porabiti drugje?

"Celotna razprava o proračunu kaže, da bi lahko ta dva milijona evrov bistveno pametneje porabili kje drugje," je komentiral minister za delo Luka Mesec.

Ostro in pomenljivo, z namigom na afero sendvič in omembo nekdanje ministrice Sanje Ajanović Hovnik, se je v četrtek odzvala tudi poslanka Mojca Šetinc Pašek, ki je tako namignila celo na ministrov odstop.