Slovenska vojska. Foto: BoBo
Slovenska vojska. Foto: BoBo

Obrambno ministrstvo (Mors) bo snemalo resničnostni šov Vojak v akciji, za to pa bo najelo podjetje nekdanjega pripadnika specialnih enot Slovenske vojske, je prvi poročal Požareport.

Po navedbah Večera je Mors povabilo k oddaji ponudbe objavil konec avgusta. Tekmovalci se bodo pomerili v izvajanju nalog vojaka. Serija bo obsegala vsaj 10 epizod z dolžino do 45 minut.

Mors: Pričakujemo večji odliv kadra

Ministrstvo za obrambo je za MMC pojasnilo, da v prihodnjih treh letih Slovenska vojska pričakuje večji naravni odliv kadra zaradi upokojevanja. Posledično bo promocija vojaškega poklica in zaposlovanja mladih v starosti od 16 do 30 let bistvena za zagotavljanje zadostnega števila pripadnikov Slovenske vojske "za opravljanje zelo različnih nalog ob vedno novih varnostnih izzivih".

Mors si za to prizadeva že več let s številnimi ukrepi, med drugim s spremembo zakonodaje, spremembo politike zaposlovanja in številnimi oglaševalskimi ter komunikacijskimi pristopi, poudarjajo.

Med ukrepe spada tudi omenjena serija, ki bo namenjena prav mladim, ki bi se želeli zaposliti v SV-ju, se pridružiti pogodbeni rezervi ali pa se preizkusiti na vojaških taborih, ki jih vsako leto organizirajo za mlade, da se preizkusijo v vojaškem življenju.

Mors poudarja, da se je zaradi zmanjšanja proračunskih sredstev za prihodnji dve leti odrekel nekaterim projektom, ki trenutno niso prednostni, vseeno pa nadaljuje glavne projekte modernizacije in razvoja SV. Med glavnimi projekti je tudi kadrovsko popolnjevanje.

"Dejstvo je, da ob vlaganju v modernizacijo Slovenske vojske in nabavo sodobne sofisticirane vojaške opreme potrebujemo tudi nov mlajši kader, ki bo to opremo v prihodnosti upravljal in hkrati zagotavljal ustrezno pripravljenost Slovenske vojske tako za delovanje v miru kot tudi pri obrambi domovine," so še pojasnili odločitev.

Podrobnejše podatke, vezane na samo javno naročilo, pa bodo skladno z zakonom o javnem naročanju objavili po pravnomočnosti odločitve, kar bo 27. oktobra.

Izbrano podjetje in pojasnila izbranca

Po pisanju Večera so prejeli dve ponudbi. Prvo sta v vrednosti 777 tisoč evrov z DDV -jem oddali družbi Sme in Multimedijske storitve Jan Kok, a nista priložili vseh potrebnih dokazil. Drugo v vrednosti več kot 1,9 milijona evrov z DDV-jem je oddala družba Akademija Ris v lasti Luke Zorenča brez zaposlenih in brez prometa.

Podjetje je bilo po navedbah časopisa ustanovljeno pod imenom MPL trgovina s plovili, Zorenč pa ga je junija letos, dva meseca pred povabilom Morsa k oddaji ponudbe, kupil in preimenoval v Akademijo Ris.

Ministrstvo je cenejšo ponudbo izločilo, ker bilo zahtevanega finančnega zavarovanja za resnost ponudbe, zahtevanih referenčnih potrdil in dokazila, da se bo serija predvajala na televizijskih programih z nacionalnim dosegom.

Zorenč je za Večer pojasnil, da je nekdanji pripadnik enote za specialno delovanje Slovenske vojske in posledično podrobno pozna vojaški poklic. Od odhoda iz SV se ukvarja s popularizacijo vojaških veščin, med drugim izvaja tečaje, napisal je tudi knjigo. V okviru tečajev producira epizodne serije v sodelovanju z medijsko ekipo, nekatere epizode imajo tudi po dva milijona ogledov na YouTubu, je poudaril. Zavrnil je navedbe, da je podjetje brez prihodkov in brez zaposlenih. Navedel je tudi, da ima sklenjeno pismo o nameri o predvajanju serije na mediju nacionalnega dosega.

Resničnostna dokumentarna serija za vojake