Po zagotovilu ministrstva za delo je število izdanih odločb na dan kljub občasnim tehničnim težavam primerljivo z dnevi, ko informacijski sistem deluje nemoteno. Foto: Borut Živulović/BoBo
Po zagotovilu ministrstva za delo je število izdanih odločb na dan kljub občasnim tehničnim težavam primerljivo z dnevi, ko informacijski sistem deluje nemoteno. Foto: Borut Živulović/BoBo

Centri za socialno delo (CSD) imajo zaradi tehničnih težav že od januarja težave pri izdajanju odločb. Kot so tedaj pojasnili, so težave nastale pri pridobivanju podatkov finančne uprave in na skupni informacijsko-komunikacijski infrastrukturi. Kot je povedala predsednica Sindikata zdravstva in socialnega varstva Slovenije Irena Ilešič Čujovič sistem zdaj deluje nemoteno pri odločanju o novih pravicah za starševsko varstvo, medtem ko pri odločanju o pravicah iz javnih sredstev še vedno deluje počasneje. "Delo strokovnih delavcev na centrih je včasih onemogočeno, včasih pa zelo oteženo," je izpostavila.

Po besedah predsednice sindikata so o tem govorili tudi na internem sestanku, na katerem so poleg predstavnikov ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti sodelovali tudi direktorji centrov, predstavniki delavcev na centrih in predstavniki ministrstva za javno upravo. Po zagotovilu ministrstva za delo je število izdanih odločb na dan kljub občasnim tehničnim težavam primerljivo z dnevi, ko informacijski sistem deluje nemoteno. Iz aplikacije ISCSD2, ki je osnovno orodje pri odločanju o pravicah iz javnih sredstev s področja socialnovarstvenih prejemkov, družinskih prejemkov in štipendiranja, je bilo od ponedeljka do srede v povprečju izdanih 3000 odločb na dan. To ne odstopa od povprečja izdanih odločb na delovni dan, so zatrdili.

Dodali so še pojasnilo, da informacijski sistem centrov za socialno delo, ki je v pristojnosti ministrstva za delo, ves čas deluje nemoteno. A je ta vpet v širše poslovno okolje, ki ga med drugim sestavljajo tudi viri, od katerih pridobivajo podatke, ki so osnova za njihovo odločanje, ter dokumentni sistem Krpan. Ker so vsi deli med seboj povezani, se motnje v posameznem delu pri strokovnih delavcih na centrih kažejo kot motnje delovanja njihovega informacijskega sistema.

Prizadevanja za odpravo težav

Delovanje Krpana je sicer v pristojnosti ministrstva za javno upravo, delovanje virov pa v pristojnosti upravljavca, denimo finančne uprave, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Ministrstvo za delo je tako na težave že opozorilo ministrstvo za javno upravo in finančno upravo, da bi motnje čim prej odpravili. Komunikacija med resorji poteka, vsi deležniki pa si prizadevajo za odpravo težav, so poudarili na ministrstvu za delo.

To je v februarju in marcu tudi podaljšalo obdobja za odločanje o pravicah iz javnih sredstev in starševskega varstva. S tem po njihovem pojasnilu zagotavljajo, da bodo vloge pravočasno obdelane. Občasne tehnične težave na zunanjih virih pa po njihovih zagotovilih ne vplivajo na izplačila socialnih transferjev, ki jih bodo izvedli v skladu s predvidenim terminskim planom. Ministrstvo je uvedlo tudi dodaten dan za izplačilo denarne socialne pomoči, ki bo 10. februarja.