Popačena medijska krajina in neprofesionalno novinarstvo sta grožnja demokraciji, opominja ministrstvo za kulturo in dodaja, da
Popačena medijska krajina in neprofesionalno novinarstvo sta grožnja demokraciji, opominja ministrstvo za kulturo in dodaja, da "le v družbah, ki živijo polno demokracijo, lahko zaživi tudi svoboda medijev". Foto: BoBo

Na ministrstvu za kulturo so se v sporočilu za javnost po ponedeljkovem svetovnem dnevu svobode medijev pridružili pozivu Združenih narodov k potrditvi pomena negovanja informacij kot javne dobrine in vabilu k razmisleku, kako okrepiti novinarstvo. A kot poudarjajo, je pomembno krepiti le "kakovostno novinarstvo, ki nam ponudi zanesljive in verodostojne informacije, ki ne meša mnenj in dejstev; takšno novinarstvo, ki sta mu tuja laž in hujskaštvo; takšna medijska krajina, v kateri ni prostora za medijske umore in v kateri je samorefleksija tako vitalna, da namesto lažne solidarnosti sama izloči vse tisto, kar ne sodi v medijsko polje".

Pismo evropskim medijem

Zbor za republiko, Katedrala svobode in Prebudimo Slovenijo so evropskim medijem poslali pismo, v katerem opozarjajo na določene neresnice o stanju na področju medijev pri nas. Hkrati pričakujejo in zahtevajo, da prenehajo enostransko propagando in se o stanju v Sloveniji pred predsedovanjem informirajo od vseh nazorskih skupin v državi.

Po njihovih navedbah je eden od glavnih očitkov, ki jih stalno ponavljajo domači in za njimi tuji kritiki Janševe vlade, da posega v medijsko krajino, obračunava z novinarji in s tem ustvarja ozračje strahu z namenom podreditve domnevno neodvisnih medijev. V omenjenih nevladnih organizacijah so prepričani, da gre pri tem v resnici za sprevračanje dejstev in za zakrivanje dejanskega namena tega početja.

Kot so zapisali na ministrstvu, se zavzemajo za okrepitev novinarstva in medijev, ki omogočajo kakovostno informiranje, na osnovi katerega se lahko ljudje verodostojno odločajo in tudi sprejemajo odločitve. "Le takšno novinarstvo bi tudi lahko nosilo ta naziv, vse drugo je propaganda in manipulacija," so poudarili.

"Pravici do obveščenosti je treba v istem stavku dodati tudi odgovornost tistih, ki jim je zaupano informiranje. Steber kakovostnega in profesionalnega novinarstva je izobražen novinar, ki mu je tuja aktivistična in navijaška manira, ki mu poklic novinarja predstavlja poklicanost k resnici. Informacija kot javna dobrina ne sme biti popačena in zlorabljena, tudi ko to dobrino upravljajo mediji v zasebni lasti, nasilje nad poštenim informiranjem pa bi moralo biti še posebej tuje javnemu medijskemu servisu," so še poudarili na ministrstvu.

Popačena medijska krajina in neprofesionalno novinarstvo sta grožnja demokraciji, opominja ministrstvo za kulturo in dodaja, da "le v družbah, ki živijo polno demokracijo, lahko zaživi tudi svoboda medijev".

Minister zavrnil očitke o ogrožanju financiranja medijev

Sorodna novica Medijska svoboda: "Ne gre samo za novinarje in medije, ampak za celotno širšo družbo"

Ministrstvo za kulturo pa je prav na ponedeljkov dan svobode medijev objavilo tudi odziv resornega ministra Vaska Simonitija na izjavo podpredsednice Evropske komisije Vere Jourove, ki je 16. aprila ocenila, da je v Sloveniji ogroženo trajnostno financiranje medijev. Očitek Jourove je minister zavrnil in jo prosil, naj svojo izjavo podkrepi s konkretnimi primeri, ki kažejo na domnevno "ogroženo trajnostno financiranje" medijev v Sloveniji.

V Sloveniji je bil dan svobode medijev sicer med drugim posvečen aktualnim razmeram na Slovenski tiskovni agenciji (STA) in kritiki odnosa, ki ga ima aktualna oblast do medijev. Kot je na novinarski konferenci dejala predsednica Društva novinarjev Slovenije (DNS) Petra Lesjak Tušek, STA predstavlja skupni servis in kompas v medijski krajini ter steber novinarstva v Sloveniji. "Vlada skuša ta steber z vso silo in za vsako ceno podreti, mi in vi pa z vso silo in za vsako ceno ohraniti," je dejala. STA namreč že 123. dan opravlja javno službo brez vladnega plačila, kar je agencijo pahnilo v finančne težave.

Ob dnevu svobode medije je zato stekla tudi donatorska kampanja Za obSTAnek, v kateri lahko tiskovni agenciji kdor koli z SMS-sporočilom nakaže prispevek, ki bo agenciji pomagal prebroditi krizno obdobje.