"Seveda izobraževanje na daljavo ni povsem enako kot izobraževanje v razredu, je pa seveda neprecenljivo to, da se izobraževanje kot tako ni ustavilo, da se je nadaljevalo," je prepričan sekretar na ministrstvu za šolstvo Damir Orehovec. Foto: BoBo

Ministrica za šolstvo Simona Kustec je podpisala sklep, ki namesto trenutnih dveh določa eno ocenjevalno obdobje, ki je raztegnjeno skozi celotno šolsko leto. Pri tem je ministrstvo sledilo predlogu strokovnega sveta za splošno izobraževanje in tako znižalo število ocen, ki jih mora učenec, dijak pridobiti v celem šolskem letu. Kot je za oddajo Dobro jutro Televizije Slovenija dejal sekretar na ministrstvu Damir Orehovec, med šolanjem na daljavo pridobivanje ocen ni v prvem planu. "November je po navadi tisti, ko se v šolah veliko dogaja na to temo, ko se pridobivajo ocene za osvojeno znanje, in seveda so se zdaj pojavili tudi malo večji pritiski na ta segment poučevanja," je v pogovoru z novinarko Ljubico Mlinar dejal Orehovec.

Letos v šolah le eno ocenjevalno obdobje

Trenutno priporočilo ministrstva za šolstvo je, naj se v času šolanja na daljavo ne ocenjuje, če je to le mogoče. A ocene bo prej ali slej treba pridobiti. "Če bo izobraževanje na daljavo trajalo velik del šolskega leta, bo seveda nujno pridobiti na neki način tudi ocene, tako da bo ocenjevanje potekalo tudi v tem segmentu. Predvsem bi pozval vse učitelje, ki ocenjujejo na daljavo, da tega ne počno, če to ni nujno potrebno, in da to počnejo na tak način, da zaupajo učencem in dijakom pri ocenjevanju. Če ne zaupajo, naj tega raje ne počnejo," je v pogovoru z novinarko Ljubico Mlinar opozoril Orehovec.

Zavod za šolstvo je pripravil določene teme, za katere velja, da bi jih bilo lažje izpeljati na daljavo. "Zdaj se morajo učitelji torej osredotočiti na te teme in predvsem na to, da jih razumljivo in dobro podajo, da utrdijo znanje. Ko se bodo vrnili v šole, se seveda na osnovi tega oceni," je dejal Orehovec, a ob tem dejal, da ni priporočljivo, da bi se ocenjevanja zgodila takoj po vrnitvi v klopi, ampak po nekem prilagoditvenem obdobju.

"Glede na zdravstveno stanje, ki je trenutno v državi, smo morali podaljšati izobraževanje na daljavo še za en teden," je dejal Orehovec in izrazil upanje, da se bo epidemiološko stanje toliko izboljšalo, da se bodo lahko morda naslednji teden v šolo vrnili vsaj najmlajši in tisti iz ranljivejših skupin. "To je naša želja že ves čas, odkar smo zaprli – da bi vsi šli v šole, ne le prva triada. Vsi se zavedamo, da pravo izobraževanje spada v institucije za izobraževanje, šole, fakultete. Že to, da je samo za en teden podaljšano, je na neki način razmišljanje v tej smeri. Seveda pa bo glavna odločitev povezana z zdravstveno situacijo v državi. Vlada to presoja ob četrtkih," je dejal sekretar.

Navodila za vrnitev trenutno predvsem "žarek upanj"

Z ministrstva so sicer šolam po državi že poslali temeljita navodila za ponoven začetek pouka v šolah, predvsem za tiste, ki se najtežje izobražujejo na daljavo, to so najmlajši (prva triada) in učenci, ki imajo tehnične ali učne težave. A v tem trenutku gre bolj za "žarek upanja", kot pa točno izdelan načrt, ki bi ponudil jasen odgovor, kdaj bo do vrnitve v šolske klopi tudi dejansko prišlo. Ko bo do vrnitve v šole vendarle prišlo, bo proces sicer potekal nadzorovano, veliko pozornosti bo namenjeno zaščitnim ukrepom za omejevanje širjenja novega koronavirusa. "Veliko bo poudarka na tem, da se prezračujejo prostori, in pa seveda, da se skupine ne mešajo, da so v mehurčkih," je pojasnil sekretar.

Kot je za Televizijo Slovenija povedal sekretar, se na ministrstvo za šolstvo obračajo številni starši. Veliko staršev je za to, da se otroci čim prej vrnejo v šolo, na drugi strani pa so tudi takšni, ki otrok ne želijo izpostavljati virusu "Dobivamo sporočila tako enih kot drugih. Nekateri razmišljajo zelo zanimivo. Nekateri otrok v tem šolskem letu ne bi več dali v šolo. A ne glede na to, kaj se bo zgodilo, se je zdaj treba spomniti, da se ne učimo se za ocene, ampak za znanje. Tu je odgovornost tako učiteljev, vodstev šol kot tudi staršev, učencev in dijakov, da k temu pristopimo odgovorno in iz te čudne situacije potegnemo največ, torej se tudi kaj naučimo," je dejal Orehovec.

Celoten pogovor z državnim sekretarjem na ministrstvu za šolstvo Damirjem Orehovcem si lahko ogledate v priloženem videoposnetku.

Eno ocenjevalno obdobje – kako bo v praksi?