Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Ministra za infrastrukturo in za notranje zadeve Alenka Bratušek in Boštjan Poklukar sta obiskala Darsov regionalni nadzorni center, saj so zastoji in dela na cestah med poletno turistično sezono stalnica na nekaterih odsekih slovenskih avtocest.

Predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak je povedal, da so ministroma predstavili delovanje nadzornega centra in delovanje prometnoinformacijskega centra, ki ga izkoriščajo številni uporabniki slovenskih avtocest in hitrih cest.

"Promet se vseskozi povečuje tudi za 10 odstotkov na leto. Samo v lanskem letu smo imeli več kot 38 tisoč različnih incidentov na našem avtocestnem omrežju, kar zahteva seveda potem tudi dodatne ukrepe in hitro reagiranje naših zaposlenih v nadzornem centru. Prav tako smo oba ministra seznanili s številnimi projekti v smeri pametnih avtocest, glede digitalizacije in implementacije inteligentnih transportnih sistemov, kar bo samo še povečalo oziroma olajšalo upravljanje prometa, nadzor in vodenje prometa po našem avtocestnem križu," je dejal Hajdinjak, ki je zadovoljen z napovedjo ministra za notranje zadeve in generalnega direktorja policije, da se bo prisotnost policije na slovenskem avtocestnem križu v prihodnje še povečala. V nazornem centru Darsa pa bo stalno prisoten policist, kar naj bi pripomoglo k boljši koordinaciji in ukrepom, ko pride do nekih izrednih dogodkov na avtocesti.

Kako povečati pretočnost prometa?

"Slovenska policija tudi z ukinitvijo avtocestne policije seveda ostaja na slovenskih avtocestah. V tem trenutku je enajst patrulj na avtocestnem križu in v naslednjem letu želimo še povečati število patrulj na slovenskih avtocestah. Na slovenskih avtocestah ne delujejo samo patrulje prometne policije, ampak delujejo tudi patrulje za izravnalne ukrepe, ki se ukvarjajo z migracijo na avtocestah in slovenskih cestah in preprečujejo tudi ta del nezakonitih ravnanj, ki potekajo tako po avtocestnem križu oziroma ki potekajo v smeri poteka migracij," je pojasnil minister za notranje zadeve Boštjan Poklukar, ki je poudaril, da se je na slovenski avtocesti promet povečal, predvsem se je povečal proti Hrvaški, kajti vstop republike Hrvaške v Schengen se pozna tudi na slovenskih cestah, predvsem na transportu.

Poklukar je tudi napovedal, da bo policija na cestah in avtocestah v prihodnje manj opozarjala in več ukrepala. "Vsi vemo, da samo opozarjanje nima učinka, ukrepanje pa ima učinek, včasih tudi finančni, in tudi to je tisto, kar pravzaprav voznike strezni, ta globa jih prizadene. Dnevno spremljamo, kaj se na avtocestah dogaja, hitrosti več kot 200 km/h, nevarno divjanje, nevarno ravnanje in to bomo s slovenskih cest tudi pobrali in sankcionirali," je napovedal Poklukar.

Vzpostavitev sekcijskega merjenja Hitrosti

Minister Poklukar je tudi predstavil sekcijsko merjenje hitrosti na avtocestah, ki naj bi ga kmalu vzpostavili. "Slovenske avtoceste potrebujejo sekcijsko merjenje, kajti na nevarnih delih, kot so predori Trojane, višnjegorski del in še kje, je preprosto treba umiriti hitrost. Kdor koli bo tukaj prekoračil dovoljeno hitrost, bo pač dobil domov položnico in verjamem, da bo naslednjič še veliko bolj razmislil, kako hitro bo peljal na nevarnih odsekih. S tem bomo ne nazadnje tudi preprečili kakšno žrtev," je pojasnil Poklukar.

Po njegovih besedah se bo povečalo tudi število stacionarnih radarjev, "kajti vse, kar krepi in povečuje večjo varnost, je pravzaprav dobrodošlo".

 Foto: BoBo
Foto: BoBo

Ko bodo obnove končane, bo položaj na cestah boljši

Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek je dejala, da je tokratna Darsova predstavitev pokazala, da smo glede digitalizacije upravljanja prometa na pravi poti, a seveda še nismo tam, kjer bi si želeli.

"S projekti, ki so nam bili predstavljeni, se trudimo in v doglednem času nam bo tudi uspelo upravljanje prometa toliko izboljšati, da bodo gneče in zastoji na cestah manjši," je dejala in omenila, da trenutno poteka veliko obnov. "Zato je tudi mogoče v tem trenutku več zastojev na avtocestah, več zastojev na državnih cestah. Ko bodo te obnove končane, ko bodo projekti, o katerih smo danes govorili, končani, bo situacija na naših cestah absolutno boljša," je dodala.

Širitev vpadnic v Ljubljano

Ministrica Bratušek je v odgovorih na novinarska vprašanja tudi pojasnila, da se Dars zaradi gneče že ukvarja s projekti širitve ljubljanskih vpadnic iz štajerske in primorske smeri, "ampak to ni kratkoročna rešitev stvari".

Hajdinjak pa je ob tem pojasnil, da bodo predvidoma avgusta oddali vlogo za izdajo okoljevarstvenega soglasja. "Takoj ko prejmemo okoljevarstveno soglasje za štajerko in primorko, lahko začnemo delati. Jaz bi si želel, da bi bil ta rok, ko bomo pridobivali okoljevarstveno soglasje od pristojnega ministrstva, čim krajši, ker bomo na ta način z vzpostavitvijo tretjega voznega pasu izničili tiste nepotrebne zastoje v jutranjih in popoldanskih konicah," je dejal in pojasnil, da bo šlo za preoblikovanje odstavnega pasu v tretji vozni pas.

Dars sicer po njegovih besedah še vedno zagovarja širitev celotne ljubljanske obvoznice: "Mi še vedno zagovarjamo, da bi bilo treba širiti ljubljanski obroč, se pa strinjamo tudi z argumenti ministrstva, da je ob tem treba krepiti tudi trajnostni vidik, javni potniški promet na eni strani in na drugi strani železniško infrastrukturo, le tako bomo namreč dosegli cilj, ki si ga želimo."