Maratonski nadzor izvaja 214 policistov, v okviru rednega dela pa se bodo dodatno pridruževali tudi drugi policisti. Foto: BoBo
Maratonski nadzor izvaja 214 policistov, v okviru rednega dela pa se bodo dodatno pridruževali tudi drugi policisti. Foto: BoBo

Štirinajst dni trajajoča preventivna akcija Hitrost ubija se je sicer začela že v ponedeljek, svoje dejavnosti pa bodo policisti še posebej okrepili danes, ko bo, tako kot v večini evropskih držav, tudi v Sloveniji potekal maraton nadzora hitrosti. "Na daljši rok želimo spreminjati vozne navade voznikov, da ljudem pride v podzavest, da divjanje po cesti ni več družbeno sprejemljivo," je v izjavi za javnost dejal Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi.

Kje bodo policisti merili hitrost?

Maraton nadzora hitrosti bo izvajalo 214 policistov, v okviru svojega rednega dela pa se bodo v nadzor nad prehitrimi vozniki vključevali tudi drugi policisti. Meritve bodo potekale na 611 lokacijah po vsej Sloveniji. "Seznam lokacij, kjer bodo policisti preverjali hitrost, je napovedan vnaprej, saj je narava akcije preventivne narave, je pa dejstvo, da nas bo jutri na cesti tako veliko, da si človek vseh lokacij nikakor ne more zapomniti," je pojasnil Vehovec.

Stopnja poškodb narašča sorazmerno s hitrostjo. Foto: Gasilska brigada Maribor
Stopnja poškodb narašča sorazmerno s hitrostjo. Foto: Gasilska brigada Maribor

Z njim želijo policisti spodbuditi voznike, da vozijo po predpisih. Maraton nadzora hitrosti bodo v Sloveniji izvedli peto leto zapored in izkušnje iz preteklih let kažejo na to, da policisti na dan nadzora ugotavljajo zelo malo prekoračitev hitrosti, kar je tudi glavni namen akcije. Takrat hitrost prekorači približno 3,5 odstotka voznikov, medtem ko ob izvajanju rednih kontrol ugotavljajo približno 8-odstotno prekoračitev. Ta podatek potrjuje osnovni namen nadzora, ki ni usmerjen v kaznovanje voznikov, temveč v spreminjanje njihovih vozniških navad, so navedli v sporočilu za javnost.

Od voznikov policisti pričakujejo poznavanje in spoštovanje omejitev hitrosti, predvsem pa da takšen vzorec vožnje obdržijo čim dlje po koncu preventivne akcije. Hkrati si želimo, da bi vozniki tudi spoznali, da za vožnjo v skladu z omejitvami, potrebujejo minimalno več časa, da pridejo na cilj, kot če vozijo hitreje in agresivneje, s tem pa tudi nevarneje.

Za varne ceste lahko največ naredijo vozniki sami. Foto: BoBo
Za varne ceste lahko največ naredijo vozniki sami. Foto: BoBo

Vseevropska akcija, letos sodeluje že 26 držav

Ideja za maraton nadzora hitrosti se je pred šestimi leti porodila v Nemčiji in je bila, potem ko so bile k podobnim dejavnostim povabljene tudi preostale države članice TISPOL-a, dobro sprejeta. Letos bo tako maraton nadzora hitrosti sočasno potekal v kar 26 državah.

Lani je v maratonu nadzora hitrosti sodelovalo 23 držav in skupno 14.113 policistov. Meritve so potekale na skupno 12.876 lokacijah, preverjenih pa je bilo 3.224.397 vozil in zaznanih 257.639 prekrškov.

Za varne ceste lahko največ naredijo vozniki sami

Da bi bile slovenske ceste varnejše, moramo za to poskrbeti predvsem vozniki sami. Z doslednejšim spoštovanjem omejitev hitrosti in ustrezno prilagoditvijo vožnje tako razmeram na cesti kot tudi lastnim vozniškim izkušnjam in sposobnostim bi lahko obvarovali marsikatero življenje, saj stopnja poškodb narašča sorazmerno s hitrostjo.