Foto: BoBo
Foto: BoBo

Letos poleti bo promet na slovenskih cestah zlasti ob petkih in sobotah občutno povečan v smeri proti Hrvaški, ob sobotah in nedeljah pa v nasprotni smeri, pričakuje AMZS. Tujih voznikov bo še za od pet do deset odstotkov več kot v rekordnem letu 2019.

Po napovedih, ki jih je Avto-moto zveza Slovenije dobila od nekaterih partnerskih evropskih avtomobilskih klubov, bo to poletje glavni razlog za povečan promet na naših cestah za od pet do deset odstotkov več tujih voznikov v primerjavi z rekordnim predkoronskim letom 2019. Ti bodo potovali na počitnice proti morju in drugim turističnim krajem.

"Povečano število turistov na naših cestah iz Avstrije proti Hrvaški opažamo že v teh dneh, v nedeljo pa pričakujemo zelo povečan promet v nasprotni smeri. Še več prometa pričakujemo vse nadaljnje počitniške konce tednov," je dejal Matic Zupančič z informacijskega centra AMZS-ja.

Voznikom svetuje, naj se, če je mogoče, izognejo potovanju proti morju ob petkih popoldne, ko bo promet že tako povečan zaradi popoldanske prometne konice, in ob sobotah med 7. in 16. uro, ko pričakujejo največ zastojev. Gost promet bo po napovedih tudi v nasprotni smeri, torej od Hrvaške proti Avstriji in Italiji, predvsem ob sobotah ves dan ter ob nedeljah dopoldan in proti poznemu popoldnevu.

Čeprav večina držav trenutno nima ukrepov, povezanih z epidemijo covida-19, je priporočljivo tudi preveriti trenutne prometne in druge informacije za državo, v katero potujejo. Ti podatki so objavljeni na spletni strani AMZS-ja, ministrstva za zunanje zadeve in veleposlaništev ter drugih pristojnih institucij.

Jutranje temperature so prijaznejše za čakanje v koloni

Zupančič poudarja, naj se vozniki na pot odpravijo dovolj zgodaj, saj s tem zmanjšajo verjetnost, da se bodo na cesti ali mejnem prehodu znašli v zastoju. Če pa se to zgodi, so jutranje temperature prijaznejše za čakanje v koloni. S sabo naj imajo dovolj vode oz. brezalkoholne pijače in tudi kakšen prigrizek, ki pride prav, če zastoji trajajo dalj časa.

Rezervoar goriva ali baterija električnega avtomobila naj bosta dovolj polna tudi za primer, da se bo pot časovno bistveno podaljšala.

Če vozniki obstanejo v zastoju, naj poskrbijo za ustrezno razvrščanje, da omogočijo vzpostavitev reševalnega pasu. Takoj, ko opazijo, da se promet ustavlja, naj se na avtocesti ali hitri cesti razvrstijo skrajno levo, če so na prehitevalnem pasu, oz. skrajno desno, tudi na odstavni pas, če so na voznem pasu. Zapuščanje vozila, ki stoji v koloni, je smrtno nevarno – avtocesta ni postajališče oz. počivališče, kjer bi se lahko mirno sprehajali, zato naj voznik in sopotniki vozila ne zapuščajo, če to ni nujno potrebno, poudarja Zupančič.

Gneča na cestah

Vozilo naj bo pred odhodom na pot v dobrem stanju

Pred odhodom na pot je treba poskrbeti za brezhibno delovanje vozila. Pri AMZS-ju še zlasti priporočajo, da se preveri ustreznost pnevmatik, ali delujejo vsa svetlobna telesa, količine in stanje motornega olja in čistila za stekla, ustreznost metlic brisalcev, stanje akumulatorja. Vozniki naj preverijo tudi, ali imajo v avtomobilu obvezno opremo in veljavnost kompleta za prvo pomoč.

Priporočajo tudi, naj vozniki preverijo veljavnost prometnega in vozniškega dovoljenja ter ali v izbrani državi dopustovanja potrebujejo zeleno karto. V primeru okvare ali nesreče v tujini naj bodo pozorni, koga pokličejo na pomoč, da ne bodo žrtve zlorabe ali goljufije.

Pomembno je tudi, kako je v avtomobil naložena prtljaga. Težje predmete je treba zložiti na dno prtljažnika, takoj za zadnjo klop, nanje pa zložiti preostale, lažje kose prtljage. Prtljaga naj ne sega prek višine zadnjih sedežev, če pa že ne gre drugače, naj bodo tam res najlažji predmeti, nikakor pa ne predmeti z ostrimi robovi ali veliko maso, opozarjajo na AMZS-ju.