Vlada se pri razrešitvi Bojana Nastava sklicuje na zakon, po katerem lahko funkcionarja zamenja, če je od njegovega imenovanja preteklo manj kot eno leto. Foto: Televizija Slovenija
Vlada se pri razrešitvi Bojana Nastava sklicuje na zakon, po katerem lahko funkcionarja zamenja, če je od njegovega imenovanja preteklo manj kot eno leto. Foto: Televizija Slovenija

Vse kaže, da so člani Lahovnikove skupine skušali pohiteti in zaobiti nekatera Sursova pravila, s čimer se Bojan Nastav ni strinjal. To lahko razberemo iz elektronske korespondence med Sašem Polancem, članom Lahovnikove skupine, in tedanjim direktorjem Sursa. Iz tega dopisovanja je namreč razvidno, da je Polanec za pripravo ocene gospodarskih posledic koronakrize prosil za podatke, ki jih nista imela niti Surs niti Ajpes.

Nastav je ob tem obljubil, da bodo v najhitrejšem mogočem času posredovali tiste podatke, ki jih imajo, in mu poslal tudi obrazce za začetek uradnega postopka za dostop do podatkov, kar je bil pogoj. Lahovnikova skupina pa teh obrazcev ni izpolnila in tako ni oddala vloge. Prav tako Surs Lahovnikovi skupini ni dovolil oddaljenega dostopa do podatkov. Tako občutljivi podatki se namreč lahko pregledujejo samo v varni sobi na Sursu.

Polanec je nato sredi maja res zaprosil za dostop do varne sobe. Ta je bila zaradi protikoronskih ukrepov zaprta, a bi jo Surs, ker je vendarle šlo za nujne zadeve vlade, zanje tudi odprl. A tu je bil znova pogoj: uradna vloga za dostop do podatkov. Na to elektronsko sporočilo Nastav odgovora ni prejel. Nekaj dni pozneje je bil razrešen s funkcije direktorja.

Neuradno smo tudi izvedeli, da bo Eurostat prek Evropske komisije pri slovenski vladi preveril razloge za prvo predčasno razrešitev direktorja Sursa v zgodovini Slovenije.

Nove podrobnosti glede razrešitve Nastava