Učenci bi se morda v šole lahko vrnili 11. maja. Foto: BoBo
Učenci bi se morda v šole lahko vrnili 11. maja. Foto: BoBo

Po prvomajskih praznikih se šole in vrtci še ne bodo odprli, je na novinarski konferenci vlade pojasnil njen uradni govorec Jelko Kacin. "Če bi do tega prišlo, bi morali pravočasno obvestiti starše in učitelje, treba bi bilo reorganizirati pouk. Te stvari zahtevajo svoj čas in po zdravi logiki lahko rečemo, da se po praznikih to ne more zgoditi."

Ministrica za izobraževanje Simona Kustec je potrdila, da se bodo v najboljšem primeru vzgojno-izobraževalne ustanove odprle 11. maja. "Vendar vam tega zagotovo še ne morem reči. Verjemite mi, vsi si želimo, da bi se vrtci in šole čim prej odprli," je še dodala.

Kot je pojasnil Kacin ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport preučuje možnosti in razmere za odprtje vrtcev in šol, a v tem trenutku nima zastavljenega časovnega okvira in ni sprejelo še nobene odločitve. "Počakali bomo na izkušnje drugih držav, ki so se že odločile za ponovno aktiviranje šol, in šele na podlagi tega se bomo odločili," je na novinarski konferenci dejal Kacin.

Kmalu bi lahko zazvonili tudi šolski zvonci

Pol odstotka osnovnošolcev izpadlo iz pouka na daljavo

V izobraževanje na daljavo, ki je bilo v šolah uvedeno zaradi epidemije koronavirusa, je vključenih okoli 99,5 odstotka osnovnošolcev, medtem ko šolam s preostalega pol odstotka učencev ni uspelo vzpostaviti stika. Kot so pojasnili na ministrstvu za izobraževanje, so ti otroci predvsem Romi in priseljenci.

Podatki kar 80 odstotkov osnovnih šol, ki jih je pridobilo ministrstvo, kažejo, da je učencev, s katerimi niso mogle vzpostaviti stika ali jih vključiti v izobraževanje na daljavo, okoli pol odstotka. V osnovnih šolah s prilagojenim programom je ta odstotek še nekoliko višji in znaša 2,6 odstotka.

Kot je pred časom za Radio Slovenija povedal direktor zavoda za šolstvo Vinko Logaj, je največ težav pri otrocih tujcih, posebej tistih, katerih starši ne obvladajo slovenskega jezika. Pri poučevanju romskih otrok pa je težava predvsem tam, kjer otroci živijo v strnjenih romskih naseljih.

Pri teh so zato v pouk aktivno vključili predvsem romske pomočnike – izobražene Rome, ki običajno prek javnih del šolam pomagajo pri izobraževanju romskih otrok. Ker romski otroci nimajo vedno tehničnih možnosti, da bi pouk spremljali prek računalnika, jim šole navodila za pouk pošiljajo tudi po pošti.

Na ministrstvu na vprašanje, kako bodo ravnali v primeru otrok, ki niso vključeni v pouk na daljavo, ne odgovarjajo neposredno. Pravijo pa, da podatkov o nevključevanju ne zbirajo z namenom sankcioniranja, "temveč v spodbudo šolam, da so pri vzpostavljanju komunikacije vztrajne in preizkušajo vse načine (tudi z navadno pošto), da v proces vzgojno-izobraževalnega sistema vključijo prav vsakega šoloobveznega otroka".

Pravijo tudi, da se skupaj z zavodi in šolami trudijo ujeti stoodstotno vključenost, za katero pa priznavajo, da "ne obstaja niti ob normalnih razmerah šolanja".

O odprtju šol in vrtcev še brez odločitev