Baška grapa in Podbrdo. Foto: Wikipedia/Pinky sl
Baška grapa in Podbrdo. Foto: Wikipedia/Pinky sl

Pobuda za ureditev helikopterskega pristajališča je po pojasnilih glavnega pobudnika ureditve novega pristajališča Petra Čuferja stara že več kot dve desetletji. Po dolgem iskanju primerne lokacije je skupina GRS Tolmin iz Podbrda pred nekaj leti začela urejati območje na zemljišču agrarne skupnosti ob cesti proti Poreznu.

"Novo pristajališče, katerega lokacijo so izbrali tudi po posvetovanju s piloti, je plod velikega števila prostovoljnih ur, finančna sredstva pa je v veliki večini prispevala uprava za zaščito in reševanje, ki je za dokončanje projekta namenila slabih 7000 evrov," je ob predaji pristajališča dejal vodja sektorja za operativo Branko Sojer.

Za izvedbo del so poskrbeli predvsem člani domače skupine GRS Tolmin iz Podbrda ob pomoči članov tamkajšnjega planinskega društva, podporo pa jim je nudila tudi Občina Tolmin.

Nekdanji načelnik GRS-ja Tolmin Žarko Trušnovec je poudaril, da Baška grapa sicer nima veliko prebivalcev, a je dolina ozka in poraščena, zato je helikoptersko reševanje s pristajanjem v njej praktično nemogoče.

Doslej je helikopter večinoma pristajal na podestu na železniški postaji, kar je bilo z vidika varnosti precej problematično, pristal je že tudi na cesti. Z ureditvijo novega pristajališča bo helikopterska posadka vedno vedela, kje v Baški grapi lahko varno pristane, je poudaril.

Območje Baške grape je priljubljena pohodniška točka, veliko je kolesarjev, motoristov, v Podbrdu je tudi enota doma upokojencev, zato je bilo že večkrat potrebno tudi helikoptersko posredovanje, je še povedal Trušnovec. Novo pristajališče se bo tako poleg intervencij GRS-ja lahko uporabljalo tudi za posredovanje nujne medicinske pomoči in drugih služb zaščite in reševanja.