Foto: BoBo

V zavarovalnici pravijo, da je "delo zavarovalnega zastopnika specifično, zato je temu primerno urejeno tudi povračilo potnih stroškov". Strokovnjaka za delovno pravo sta prepričana, da je njihovo ravnanje nezakonito.

Delaj in molči
Prispevek spada v serijo Delaj in molči, v kateri na Prvem programu Radia Slovenija razkrivajo sporne delovne prakse https://radioprvi.rtvslo.si/delaj-molci/. Epizode Delaj in molči bodo na sporedu vse do 1. maja ob ponedeljkih, sredah in petkih ob 16:20.

Nekdanja zaposlena v Grawe zavarovalnici nas je namreč opozorila na po njenem mnenju sporno poslovno prakso zavarovalnice pri izplačevanju potnih stroškov, nastalih med delom. "Stranke sem pridobivala tako, da sem klicala naključne ljudi iz telefonskega imenika. Če so bili za, sem se z njimi dogovorila za termin obiska na domu. Včasih sem se peljala pol ure stran, drugič je bila stranka bližje. Največkrat ni bilo iz tega nič. Kot sem ugotovila pozneje, je treba do strank večkrat, preden so pripravljene kaj skleniti," opisuje svoje delovne zadolžitve. Do strank se je vozila z lastnim avtom, ki je pogoj za zaposlitev.

"Za gorivo sem plačala sama. Koliko kilometrov na dan sem naredila, je težko reči. Če za primer navedem en dan, ko sem se opravila do dveh strank, kolikor je bila sicer predpisana norma, sem naredila okoli 60 kilometrov. Če prek spletnih programov izračunate kilometrino, ki bi mi jo morali povrniti, to nanese okoli 20 evrov. A ker pri nobeni stranki nisem sklenila pogodbe, nobenega zavarovanja, za vožnjo nisem dobila povrnjenih stroškov," razlaga. Tega ji na uvodnem sestanku niso povedali, pravi. Rekli so le, da svojih službenih vozil nimajo. Da je pogoj za povračilo potnih stroškov podpis na pogodbi, je izvedela pozneje.

Stroški delovnih voženj morajo biti breme delodajalca

"To ni v skladu z zakonodajo. Tudi pogodbeno se k temu ne smeš in ne moreš zavezati, ker je to breme delodajalca," je jasen strokovnjak za delovno pravo Luka Tičar z ljubljanske Pravne fakultete, ki nadaljuje: "To so klasični stroški, ki so v delovnem pravu v Sloveniji vedno v breme delodajalca. To je nesporno kršitev. Delo zastopnika je terensko delo in zaradi tega nastajajo stroški."

Andrej Zorko, izvršni sekretar Zveze svobodnih sindikatov Slovenije, se strinja z njegovim mnenjem in dodaja, da bi naši sogovornici pripadala kilometrina za vsak prevožen kilometer. Višina povračila je določena s kolektivno pogodbo dejavnosti. Vključuje tudi amortizacijo lastnega vozila – obrabo vozila, pnevmatik, večje število kilometrov. "Pogojevati povračilo z nekim uspehom pri delu pa je po mojem mnenju nezakonito, tudi če je to navedeno v pogodbi o zaposlitvi," še poudarja.

In odziv zavarovalnice, ki je lansko poslovno leto končala z 0,7 milijona evrov dobička? "Delo zavarovalnega zastopnika je specifično, zato je temu primerno urejeno tudi povračilo potnih stroškov. Za način povračila potnih stroškov se dogovorimo v posebnem dogovoru ob sklenitvi pogodbe o zaposlitvi in na tak način potne stroške zavarovalnim zastopnikom tudi izplačamo," je zapisala vodja marketinga Vera Kocbek. Na naša nadaljnja poizvedovanja, kaj točno to pomeni in ali res ne plačajo potnih stroškov, če zaposleni s stranko ne sklene pogodbe, se ni odzvala. Da je povračilo potnih stroškov, nastalih med delom, predmet kolektivnih pogodb ali splošnih aktov delodajalcev, v katere pa nimajo vpogleda, pa so zgodbo komentirali v Sindikatu finančnih organizacij Slovenije.

Če stranka ne sklene pogodbe, zavarovalni zastopnik ne dobi plačanih potnih stroškov