Lewis Hamilton si je po odličnih kvalifikacijah obetal zmago na uvodni dirki sezone v Melbournu, a se je moral na koncu zadovoljiti z drugim mestom. Foto: Reuters

Hamilton po uspešnih sobotnih kvalifikacijah v nedeljo na uvodni dirki sezone ni imel nikakršnih možnosti za zmago, ostal je pri zgolj dveh zmagah na omenjeni dirki, ki jo je kar osemkrat začel z najboljšega štartnega položaja.

Avstralske preizkušnje ni začel najbolje, po notranji strani je mimo njega švignil moštveni kolega Valtteri Bottas, ki je iz prvega zavoja zapeljal v vodstvo, le-tega pa do ciljne črte tako rekoč ni več izpustil iz rok. Britanec je s Fincem še držal stik v uvodnih krogih, nato pa se je začel njegov zaostanek počasi, a vztrajno večati.

Kaj se je sploh zgodilo?
V uvodnih nekaj krogih se je na Hamiltonovem mercedesu F1 W10 EQ Power+ na levi strani pred zadnjo gumo odlomil delček podvozja, ki je z režami usmerjal zračni tok mimo zadnje leve gume v difuzor. Ključna naloga tega je, da pospeši pretok zraka pod dirkalnikom in ustvari podtlak, ki vozilo dobesedno prisesa na podlago. Tako se znatno izboljša oprijem dirkalnika na progi, zaradi aerodinamičnega oprijema pa lahko dirkač veliko laže in z višjo hitrostjo dirka skozi zavoje, kot bi sicer. Hamiltonov mercedes je zaradi omenjene poškodbe podvozja postal nestabilen, dirkač prav tako v (hitrih) zavojih ni imel optimalnega oprijema, zato je njegov zaostanek za moštvenim kolegom, ki je dirkal v enakem nepoškodovanem dirkalniku, povsem razumljiv.

Bottas se mu je začel iznenada oddaljevati
Po radijski zvezi je med dirko spraševal, kaj je narobe, saj dirkalnik ni bil več tako hiter kot v kvalifikacijah, za nameček je bil še precej manj stabilen. Dvomil je tudi o strategiji svojega moštva, ki ga je ‒ po njegovem mnenju ‒ na postanek poklicalo prezgodaj. Po dirki so inženirji vendarle ugotovili razlog za slabšo predstavo: imel je poškodovano podvozje na zadnji levi strani. "Nikakor nisem mogel vedeti, da imam poškodovano podvozje. Nekaj enostavno ni bilo v redu, a s tem se nisem imel časa ubadati. Enostavno moraš to sprejeti in nadaljevati dirkanje. Do trenutka, ko se je odlomil delček podvozja, sem brez težav sledil Valtteriju, potem pa se mi je začel vse bolj oddaljevati," je dejal zadnji svetovni prvak, ki je slast zmage "tam spodaj" okusil v letih 2008 in 2015. Nadaljeval je: "Kar naenkrat sem imel težave s stabilnostjo dirkalnika, zadek mi je ves čas odnašalo. Ne vem, kdaj je prišlo do poškodbe podvozja, saj v nobenega od zavojev nisem zapeljal preširoko."

Nihče ne ve, kdaj točno je prišlo do poškodbe podvozja Hamiltonovega dirkalnika, a dejstvo je, da po štartu dirke delavci ob progi niso odstranili vseh delcev dirkalnikov, ki so se razleteli po stezi, ko je Daniel Ricciardo z renaultom zapeljal v jarek. Foto: Reuters

Do trenutka, ko se je odlomil delček podvozja, sem brez težav sledil Valtteriju, potem pa se mi je začel vse bolj oddaljevati.

Lewis Hamilton

Odleglo mu je, da so našli razlog za nestabilnost
Vprašanje je, kje in kdaj si je Hamilton poškodoval podvozje dirkalnika. Morda je povozil delček Ricciardovega sprednjega krilca v štartno-ciljni ravnini, potem ko je Avstralec s svojim renaultom zapeljal v jarek ob progi in si uničil dirko. "Morda. Res se je odlomil eden najbolj občutljivih delov podvozja," je še dodal petkratni svetovni prvak in sklenil: "Ves konec tedna sem bil hiter, dejansko smo svoje delo opravili tako, kot je treba. Nato pa se je dirkalnik kar naenkrat začel obnašati povsem drugače. Dejansko mi je odleglo, da smo našli razlog."

Sezona formule ena se bo prihodnji konec tedna nadaljevala v Manami, kjer je na sporedu dirka za VN Bahrajna. Lani je kvalifikacije in dirko dobil Sebastian Vettel, drugi je bil Bottas, tretji Hamilton.