Mick Schumacher, sin legendarnega dirkača Michaela Schumacherja, trka na vrata formule ena. Foto: Reuters

Priimek Schumacher je z zlatimi črkami zapisan v zgodovini motošporta. Legendarni Michael Schumacher je v bogati karieri sedemkrat postal svetovni prvak v najelitnejšem razredu, formuli ena, podrl je kopico rekordov, večino si lasti še danes.

V kraljici motošporta je dirkal kar 19 sezon, dokončno se je od dirkališč poslovil leta 2012 z mercedesom. Malokdo je tedaj pričakoval, da bo v soj žarometov formule ena čez slabih sedem let v Bahrajnu stopil njegov edini sin, 20-letni Mick Schumacher.

Zaradi slovitega priimka se od Micka že zdaj veliko pričakuje. Če želiš prodreti v formulo ena, moraš dokazati, da si lahko izjemno hiter. Zaenkrat mu kaže dobro, vsekakor si zasluži priložnost med elito. Dati mu je treba čas, da dozori v formuli dve. Zagotovo mu ne bo lahko, a prepričan sem, da je vajen pritiska.

Sebastian Vettel, Ferrari

Začetki kariere s podporo slavnega očeta
Ta je dirkaško kariero začel pri devetih letih in se, kot je to v navadi, najprej preizkusil v različnih razredih tekmovanja z gokarti. Zaradi bremen, ki jih prinaša priimek njegovega očeta, je na začetku dirkaške poti tekmoval s priimkom svoje matere, Corrine Betsch. Oče mu je bil ves čas v oporo, hodil je na dirke, mu pomagal z nasveti in ga tudi finančno podprl, ko je bilo to potrebno. "Oče me je nekega dne vprašal, ali se želim z dirkanjem ukvarjati profesionalno ali želim dirkati le za hobi. Seveda sem mu popolnoma jasno odgovoril, da si želim ustvariti dirkaško kariero. Na različnih dirkališčih sva dirkala, ko so bila ta zaprta. Zaradi očeta so nama lastniki dovolili dirkati," je v nemški dokumentarni oddaji 'Schumacher ‒ naslednja generacija' (izvirnik: 'Schumacher: Die nächste Generation') priznal Mick.

Leta 2014 je Mick Schumacher z gokartom dirkal pod psevdonimom Mick Junior in v mlajšem razredu nemškega prvenstva osvojil drugo mesto. Slavil je rojak David Beckmann, tretji je bil Britanec Maximilian Fewtrell. Foto: EPA
Sedemkratni svetovni prvak v formuli ena Michael Schumacher si je 29. decembra 2013 med smučanjem v Franciji huje poškodoval lobanjo. Ob padcu je z glavo udaril ob skalo, njegova čelada je počila na več delih. Zaradi možganskih krvavitev je bil nujen nevrokirurški poseg, po katerem je več mesecev preživel v komi. Po več kot petih letih je njegovo zdravstveno stanje še vedno zavito v tančico skrivnosti. 50-letnik okreva na družinskem posestvu v mestecu Gland ob Ženevskem jezeru. Foto: EPA
Video: Vse najboljše, "Schumi"!

Usoden dan vzel očetove nasvete
V naslednjih letih se je Mick od očeta veliko naučil, od štartov do dirkanja v dežju. Žal pa so se nasveti končali konec leta 2013. Natančneje 29. decembra, ko se je 91-kratni zmagovalec dirk za svetovno prvenstvo v formuli ena hudo poškodoval med smučanjem zunaj urejenih prog v bližini mondenega Meribela v Franciji. Po grdem padcu, ob katerem si je huje poškodoval glavo, so ga s helikopterjem prepeljali v bolnišnico v Grenoblu, kjer sta ga čakala nujen operativni poseg in okrevanje. Mick, ki je bil v času nesreče z očetom, je bil popolnoma pretresen, še danes skupaj s širšim krogom družine noče spregovoriti o usodnem dopoldnevu konec leta 2013 in o zdravstvenem stanju legendarnega dirkača. A prav po očetovi nesreči se je začela njegova dirkaška pot vzpenjati.

Najpomembneje je, da mu damo čas. Podedoval je dirkaško dediščino očeta, ki je najboljši dirkač vseh časov. Postal je prvak v formuli tri, zdaj je v formuli dve, kjer ima zelo težke tekmece. Ima potencial, da postane zelo uspešen dirkač v formuli ena, v to sploh ne dvomim. Nekega dne morda celo z našim moštvom.

Toto Wolff, Mercedes

Lani svetovni prvak v formuli tri
Nekaj mesecev pozneje si je izboril testiranje dirkalnika formule štiri za ekipo Jenzer Motorsport s sedežem v Lyssu v Švici, leto dni pozneje je že dirkal v omenjenem razredu za ekipo Van Amersfoort Racing, kjer so se med drugimi kalili tudi zdajšnji dirkači elite Kevin Magnussen, Max Verstappen in Charles Leclerc. Dve leti in 15 zmag je potreboval, da je napredoval v formulo tri, kjer so mu dirkaški sedež ponudili pri Prema Powerteamu, enem najdominantnejših moštev v nižjih razredih formule. Z osmimi zmagami na 30 dirkah si je na predzadnji preizkušnji prejšnje sezone zagotovil naslov svetovnega prvaka ‒ in to na domačih tleh na Hockenheimringu. S tem je dokazal, da ima kot dirkač veliko več kot le slavni priimek. V letošnjo sezono je vstopil kot zelo obetaven dirkač formule dve.

"Nekaj posebnega je videti priimek Schumacher spet v dirkalniku F1"

Od januarja član Ferrarijeve akademije
Ob imenu Schumacher veliko ljubiteljev motošporta zajameta nostalgija in spomin na pestro kariero legendarnega 'Schumija', prežeto z uspehi, izjemnimi podvigi in tudi ščepcem 'umazanih' potez. Zato ni čudno, da sta napredek Micka Schumacherja zelo pozorno spremljali najuspešnejši moštvi iz zadnjih nekaj sezon, Mercedes in Ferrari. Ta je dirkača, ki je marca letos dopolnil 20 pomladi, povabil v dirkaško akademijo, po dirki F1 za VN Bahrajna v Manami pa se je mladenič že preizkusil v letošnjem ferrariju SF90 in v alfi romeu C38, s katerima je dosegal odlične rezultate. "Nekaj posebnega je videti priimek Schumacher spet v dirkalniku F1," so prek Twitterja zapisali pri Mercedesu, s katerim je Michael sklenil kariero.

Mick Schumacher je dirkalnik formule ena prvič vozil 27. avgusta 2017, ko je pred dirko za VN Belgije v Spa-Francorchampsu na stezo zapeljal v benettonu B194, s katerim je leta 1994 oče osvojil prvega od sedmih naslovov svetovnega prvaka. V Ardenih so tako proslavili 25. obletnico Michaelove prve zmage v formuli ena (VN Belgije 1992). Foto: EPA

Primerjave z očetom me ne motijo. Stvar je povsem preprosta: cilj vsakega izmed nas je, da te primerjajo z najboljšim dirkačem v zgodovini. Počaščen sem, da me primerjajo z njim. Moja naloga je, da se še naprej učim in skušam izboljšati. Ogromno se lahko naučim pri Ferrariju, gre za moštvo z največ izkušnjami v formuli ena.

Mick Schumacher

Priložnost v F1 zgolj zaradi priimka?
20-letnik se mora zdaj izkazati v formuli dve, kjer je na prvi dirki v Bahrajnu osvojil osmo mesto. Če bo dosegal dobre rezultate ali se celo bojeval za naslov prvaka, utegne zelo kmalu prodreti v formulo ena s Haasom ali Alfo Romeom. Zdajšnji svetovni prvak Lewis Hamilton je prepričan, da mu bo to uspelo. "Ne verjamem, da mu bo sloviti priimek v breme. 100-odstotno sem prepričan, da se bo priimek Schumacher vrnil v formulo ena. Delno zaradi priimka samega, delno zato, ker Mick opravlja odlično delo v nižjih razredih. Je zelo nadarjen. Tako kot je bil Nico, sin Kekeja Rosberga. Prepričan sem, da bomo v formuli ena videli tudi priimek Alonso, ko bo Fernando dobil potomca. Tudi če bom jaz imel otroka, ki ne bo tako dober, mu bo uspelo prodreti v formulo ena zaradi priimka," je po medsezonskem testiranju v Bahrajnu dejal Hamilton.

Verstappen spremenil pravila igre
Formula dve je odličen poligon za piljenje dirkaških sposobnosti in pripravo na formulo ena. Navsezadnje najboljši trije dirkači iz prejšnje sezone ‒ George Russell, Lando Norris in Alexander Albon ‒ letos dirkajo v kraljici motošporta. Charles Leclerc, ki je po koncu prejšnje sezone postal dirkač Ferrarija, je svetovno prvenstvo v formuli dve osvojil leta 2017. V elitni razred motošporta prodirajo vse mlajši dirkači. 'Pravila igre' je leta 2015 s 17 leti spremenil Verstappen, ki je kljub številnim kritikam s petimi zmagami in 23 uvrstitvami na oder za zmagovalce dokazal, da so tudi že rosno mladi dirkači lahko nared za formulo ena. Skoraj nemogoče je, da se v višji motošportni razred ne bi uspelo uvrstiti Micku Schumacherju. Pred Nemcem je uspešna dirkaška pot, le ostati mora miren, še naprej piliti svoje sposobnosti, se učiti in izkoristiti vsako ponujeno priložnost.

Max Verstappen je na uvodni dirki sezone 2015 v Melbournu s 17 leti in 166 dnevi postal najmlajši dirkač v zgodovini formule ena. Nizozemec je utišal svoje kritike, ki so bili prepričani, da je premalo izkušen za elitni razred motošporta. Z odličnimi predstavami je poskrbel, da se je starostna meja v formuli ena krepko spustila in vrata med elito odprla mladim, nadobudnim dirkačem. Žal pa je formula ena šport, kjer talent in uspehi mladih dirkačev velikokrat niso dovolj za dirkaški sedež, pogosto je vse odvisno od pokroviteljskega zaledja in denarja, ki ga dirkač prinese v moštvo. Lep dokaz je Esteban Ocon, ki je lani pri Force Indii/Racing Pointu popolnoma zasenčil moštvenega kolega Sergia Pereza, a je vseeno za letos ostal brez dirkaškega sedeža. Perez je le-tega obdržal, saj ima močno pokroviteljsko zaledje v enemu najbogatejših Zemljanov (Carlos Slim), drugi dirkaški sedež pa je zasedel Lance Stroll, sin lastnika moštva. Foto: AP

Dirkaška prihodnost formule ena je svetla
Z odličnimi mladimi dirkači, kot so Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Albon, Pierre Gasly, Esteban Ocon (rezervni dirkač Mercedesa), Dan Ticktum (član mladinskega pogona Red Bulla), Pietro Fittipaldi (testni dirkač Haasa), Jack Aitken (testni dirkač Renaulta), Nicholas Latifi (rezervni in testni dirkač Williamsa) ‒ in Mick Schumacher se po odhodu veteranov za prihodnost formule ena ni treba bati.

NAVEZA OČE‒SIN V FORMULI ENA
OČESIN

Hans Stuck
1951‒1953
14. mesto na VN Italije 1953

Hans-Joachim Stuck
1974‒1979
Dve uvrstitvi na oder za zmagovalce

Sir Jack Brabham
1955‒1970
3-kratni svetovni prvak (1959, 1960, 1966)

David Brabham
1990, 1994
10. mesto na VN Španije 1994

Wilson Fittipaldi
1972‒1973, 1975
5. mesto na VN Nemčije 1973

Christian Fittipaldi
1992‒1994

Tri četrta mesta

Graham Hill
1958‒1975
Dvakratni svetovni prvak (1962, 1968), edini dirkač s trojno krono motošporta*

Damon Hill
1992‒1999
Svetovni prvak leta 1996

Mario Andretti
1968‒1972, 1974‒1982
Svetovni prvak leta 1978

Michael Andretti
1993
3. mesto na VN Italije 1993

Gilles Villeneuve
1977‒1982
Šest zmag v formuli ena

Jacques Villeneuve
1996‒2006
Svetovni prvak leta 1997

Keijo Erik 'Keke' Rosberg
1978‒1986
Svetovni prvak leta 1982

Nico Rosberg
2006‒2016
Svetovni prvak leta 2016

Satoru Nakajima
1987‒1991
Dve četrti mesti

Kazuki Nakajima
2007‒2009
6. mesto na VN Avstralije 2008

Manfred Winkelhock
1980, 1982‒1985
5. mesto na VN Brazilije 1982

Markus Winkelhock
2007
Edini nastop na VN Evrope 2007 (odstop)

Nelson Piquet
1978‒1991
Trikratni svetovni prvak (1981, 1983, 1987)

Nelson Piquet ml.
2008‒2009
2. mesto na VN Nemčije 2008

Jan Magnussen
1995, 1997‒1998
6. mesto na VN Kanade 1998

Kevin Magnussen
2014‒
2. mesto na VN Avstralije 2014

Jos Verstappen
1994‒1998, 2000‒2001, 2003
Dve uvrstitvi na oder za zmagovalce

Max Verstappen
2015‒
Pet zmag v formuli ena

* Opomba: Trojna krona motošporta je trojček zmag na treh dirkah ‒ dirki formule ena za VN Monaka, 24 ur Le Mansa in Indianpolisu 500. Graham Hill je dirko Indianapolis 500 dobil leta 1966, v Le Mansu je slavil leta 1972, na dirkah formule ena v Monte Carlu pa je slavil kar petkrat, in sicer v letih 1963, 1964, 1965, 1968 in 1969.

Ob navezi Michael Schumacher‒Mick Schumacher obstaja možnost, da v bližnji prihodnosti v formuli ena vidimo tudi Pedra Piqueta, sina Nelsona Piqueta, Giuliana Alesija (sin Jeana Alesija) in Sebastiana Montoyjo (sin Juana Pabla Montoyje).

Debi Micka Schumacherja v formuli ena