Daniel Ricciardo je bil zelo nezadovoljen z režiserjem in posnetki Grosjeanove nesreče, ki so jih med prekinitvijo neprestano ponavljali. Foto: Reuters
Daniel Ricciardo je bil zelo nezadovoljen z režiserjem in posnetki Grosjeanove nesreče, ki so jih med prekinitvijo neprestano ponavljali. Foto: Reuters

Lewis Hamilton je pod žarometi dobil puščavsko preizkušnjo za VN Bahrajna, kjer je predtem slavil že trikrat, s četrto zmago se je na vrhu lestvice izenačil s Sebastianom Vettlom.

To je bila sicer že njegova 11. zmaga v sezoni in 95. v karieri. Njegova nedeljska predstava je bila rutinska. Z dveh stoječih štartov je v prvi zavoj kroga zapeljal kot vodilni dirkač, vodstva praktično nikoli ni izpustil iz rok.

Edini, ki mu je v pod žarometi v Manami na trenutke dihal za ovratnik, je bil Max Verstappen, ki pa mu tudi tokrat ni uspelo dohiteti in prehiteti Britanca, zadovoljiti se je moral z drugim mestom.

Grosejan v ograjo pri hitrosti 220 km/h
Veselje po dirki ni bilo pretirano, razlog pa je bila nesreča Romaina Grosjeana v uvodnem krogu bahrajnske preizkušnje. 34-letnik jo je po eni najhujših nesreč v formuli ena v zadnjih desetih letih odnesel le z manjšimi opeklinami po rokah, čeprav je bil v ognjenih zubljih skoraj pol minute.

Francozov dirkalnik je na VN Bahrajna trčil ob kovinsko ograjo pri hitrosti 220 km/h in s silo, izmerjeno pri 53 G. Vozilo se je prelomilo na pol in se takoj vnelo. Nazadnje se je dirkalnik formule ena prelomil na pol leta 1991 v Monaku.

Grosjean sporoča: Z mano je vse v redu!

V ognjenih zubljih 27 sekund
Ob podobah gorečega dirkalnika, na dirkah formule 1 nazadnje videnega leta 1989 v Imoli, je večina pomislila na najhuje, toda po 27 sekundah je Grosjean ob pomoči zdravnike Fie Iana Robertsa skočil iz ognjene krogle. Roberts, ki je na prizorišče prišel v zdravniškem avtu, je stekel proti ognju, vzel gasilni aparat iz roke varnostnika in začel gasiti požar, čeprav je bila v zraku nevarnost eksplozije.

Grosjeanu je bil kljub šoku izjemno priseben. Uspelo mu je odvezati varnostni pas in se nekako skobacati iz gorečega vozila. Obleka voznikov formule 1 lahko zdrži temperaturo do 800 stopinj Celzija najmanj deset sekund. Iz ostankov dirkalnika je prišel s stopljenim vizirjem, brez enega čevlja in z gorečimi rokami. Takoj so ga odpeljali v bolnišnico, kjer so ugotovili, da jo je čudežno odnesel le z manjšimi opeklinami po rokah in gležnjih.

Razplet nesreče bi bil lahko hujši
Dirka je bila nemudoma prekinjena, dirkači so zapeljali v bokse, kjer so tudi prvič videli posnetke. "Posnetki so bili šokantni. Vsakič, ko sedem v dirkalnik, se zavedam, da tvegam življenje. Spoštujem nevarnosti, ki jih prinaša ta šport. Že med prekinitvijo sem objavil zapis, saj je bilo vse skupaj grozljivo. Dirkalnik, kokpit ... ne vem, kolikšne G-sile so delovale na njegovo telo, a vesel sem, da je HALO-sistem deloval," je v uvodu po dirki dejal Hamilton.

"Lahko bi se končalo bistveno huje. To je še en opomin za nas, in upam, da ljudje, ki nas spremljajo, vidijo, kako nevaren je ta šport. Vedno se ženemo čez meje, vendar moramo te tudi spoštovati. Ta primer samo dokazuje, kakšno neverjetno delo sta opravili formula ena in FIA, da je lahko po takšni nesreči le odkorakal stran," je o nesreči še povedal 35-letnik in dodal: "Naredili bodo še ogromno dela, da se kaj takega v prihodnosti ne bo ponovilo."

Lewis Hamilton je na dirki vodil tako rekoč od štarta do cilja. Foto: Reuters
Lewis Hamilton je na dirki vodil tako rekoč od štarta do cilja. Foto: Reuters
Sorodna novica Hamiltonu maraton v Bahrajnu, Verstappen vse bližje Bottasu

Dirka je bila fizično zelo naporna
Njegova nova, že 11. zmaga v sezoni, je bila potisnjena kar malce v ozadje. "Dirka je bila fizično zelo zahtevna. Med prekinitvijo začneš razmišljati o novem dobrem štartu in čim boljšem izhodu iz uvodnega zavoja kroga. A po 45 minutah lahko zelo hitro stopiš iz te cone. Red Bulla sta bila danes zelo hitra. Ves čas sem dirkal s polnim plinom, da sem ju lahko zadržal za seboj. Ta proga ima veliko zelo hitrih zavojev, zato sem te velike sile tudi občutil na svojem telesu. Bilo je zelo naporno," je o sami dirki še povedal Hamilton in sklenil: "Zelo sem hvaležen svoji ekipi. Odlično so se odrezali pri strategiji, res je privilegij znova doseči takšen rezultat."

Sorodna novica Grosjean po grozljivi nesreči v bolnišnici; vsi hvaležni, da je živ

Verstappen: Strateško premalo agresivni
Tudi drugouvrščeni Max Verstappen se je po dirki najprej dotaknil dogodkov iz uvodnega kroga in velike nesreče Grosjeana. "Bilo je strašljivo. Videli smo le rdečo zastavo, kar sicer še ne pomeni, da se je na progi zgodilo kaj hudega. Nato sem videl ogenj in takoj pomislil, da nekaj ni v redu. K sreči je z Romainom vse v redu, želim mu čimprejšnje okrevanje," je povedal mladi Nizozemec, ki je želel ugnati Hamiltona, tudi v moštvu so poskusili prek postanka in 'undercutom' presenetiti Britanca ter Mercedes, a so nato s prepočasno menjavo gum vse skupaj zavozili. "Hamiltonu sem poskušal slediti, a nikakor nismo našli pravega odgovora. Tudi strateško nismo bili dovolj agresivni, za nameček se nam je zgodil še zelo počasen postanek. Je, kar je. Tudi drugo mesto ni tako slabo. Upam, da bomo naslednji teden še malce hitrejši," je še povedal Verstappen.

Max Versatppen se je šestič v letošnji sezoni povzpel na drugo najvišjo stopničko. Foto: Reuters
Max Versatppen se je šestič v letošnji sezoni povzpel na drugo najvišjo stopničko. Foto: Reuters

Albon: Delamo prave korake naprej
S poljubom sreče je tretje mesto osvojil njegov moštveni kolega Alexander Albon. Najnižja stopnička na odru za zmagovalce se je večji del dirke nasmihala Sergiu Perezu, a je dirkaču Racing Pointa v izdihljajih bahrajnske preizkušnje odpovedal pogonski sklop, tako da se je lahko Albon še drugič v karieri razveselil uvrstitve na oder za zmagovalce. "Jasno, imel sem kar nekaj sreče, glede na to, da je Perez odstopil zaradi odpovedi motorja. Dirkal je odlično, a tudi naše moštvo se je izkazalo, zelo dobro so pripravili dirkalnik. Oba Red Bullova dirkača sta se uvrstila na oder za zmagovalce, vesel sem," je povedal Tajec, ki se je prvič na oder za zmagovalce uvrstil na letošnji dirki za VN Toskane v Mugellu. Zaradi slabših predstav v letošnji sezoni je bil pod vse večjih pritiskom, številni poznavalci kraljice motošporta so bili že mnenja, da bo izgubil dirkaški sedež pri avstrijskem moštvu, a na zadnjih dirkah je prikazal boljše predstave. "Zdi se mi, da na zadnjih dirkah dosegam vse boljše rezultate. Tudi ti kažejo, da delamo prave korake naprej. Vse je dobro," je še dodal.

Pri Red Bullu so že dejali, da bodo odločitev glede Albonove prihodnosti sporočili po sklepni dirki sezone v Abu Dabiju.

Razbitine Grosjeanovega haasa po nesreči v Bahrajnu. Foto: Reuters
Razbitine Grosjeanovega haasa po nesreči v Bahrajnu. Foto: Reuters

"Brez sistema HALO zdaj ne bi govoril z vami"
Po dirki se ni vedelo, v kakšnem dejanskem stanju je Grosjean. Resda je vodja moštva Haas Günther Steiner javnost med prekinitvijo pomiril s kratkim poročilom, da je Francoz dobil le manjše opekline na dlaneh in gležnjih, a vse je zanimalo, ali bo z dirkačem vse v redu. Pozneje se je oglasil na družbenih omrežjih.

"Pozdravljeni vsi. Želim vam le sporočiti, da sem OK. No, še kar OK. Hvala za vsa sporočila. Pred leti sem nasprotoval sistemu HALO, a zdaj mislim, da je to najboljša stvar, ki smo jo vpeljali v formulo ena. Brez nje zdaj najverjetneje ne bi govoril z vami. Hvala tudi medicinskemu osebju na dirkališču in v bolnišnici. Upam, da vam bom lahko kmalu kaj napisal in vam zaupal, kako poteka okrevanje," je 34-letnik povedal v videoposnetku za uradni račun moštva Haas na Twitterju.

Način, na kakršen so Grosjeanovo nesrečo predvajali znova in znova, je bil za njegovo družino, in vseh naših družin, popolnoma nepremišljen in nespoštljiv. Med prekinitvijo nas je čakala vrnitev v dirkalnike, in ves čas smo na televizijskih zaslonih spremljali ognjeno kroglo in njegov prepolovljen dirkalnik.

Daniel Ricciardo

Ricciardo: Nespoštljivo in nepremišljeno!
Na račun formule ena in njene varnosti je bilo v nedeljo povedanih veliko pohval. A tudi nekaj kritik. Med največjimi kritiki sta se znašla Daniel Ricciardo in Sebastian Vettel. "Želim izraziti gnus in razočaranje nad formulo ena. Način, na kakršen so Grosjeanovo nesrečo predvajali znova in znova, je bil za njegovo družino, in vseh naših družin, popolnoma nepremišljen in nespoštljiv. Med prekinitvijo nas je čakala vrnitev v dirkalnike, in ves čas smo na televizijskih zaslonih spremljali ognjeno kroglo in njegov prepolovljeni dirkalnik. To bi lahko videli naslednji dan, ne v tistem trenutku. Zame je bil to neke vrste način zabave, igrali so se z našimi čustvi. Vse skupaj se mi je zdelo zelo odvratno. Upam, da se bodo oglasili tudi drugi dirkači. Če ne, bom zelo presenečen," je po dirki novinarjem v miksconi povedal karizmatični Avstralec.

Vettel: Ograda se ne sme kar tako sesuti
Sebastian Vettel je bil medtem bolj kritičen do kovinske zaščitne ograde. "V resnici si posnetkov nesreče nisem ogledoval in analiziral. Predvsem zato, ker tega nisem želel storiti. Več kot očitno zaščitna ograda ne bi smela tako odpovedati. Dobro je, da so dirkalniki zdaj varnejši kot v preteklosti, a zaščitna ograda se ne sme kar tako sesuti, dirkalnika pa tudi ne bi smeli ognjeni zublji kar tako zajeti. Veliko varnostnih ukrepov je bilo sprejetih, da dirkalnik ob morebitnih nesrečah ne zajame ogenj, zato res ne vem, kaj točno se je tukaj zgodilo. Težko je zdaj kar koli reči, a najpomembnejše je, da se je Romain rešil," je še povedal štirikratni svetovni prvak iz Heppenheima.

Karavana formule ena ostaja v Bahrajnu, kjer bo že ta konec tedna na sporedu predzadnja dirka sezone na istem dirkališču, z nekoliko spremenjeno progo in pod drugačnim imenom – VN Sahirja. Kvalifikacije za nedeljsko dirko bodo na sporedu v soboto ob 18. uri po srednjeevropskem času, dirka je v nedeljo ob 18.00.

Grosjean jo je dobro odnesel po goreči drami v Bahrajnu

Zmagovalci vseh dirk za VN Bahrajna:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2020Lewis HamiltonMercedesManama
2019Lewis HamiltonMercedes
2018Sebastian VettelFerrari
2017Sebastian VettelFerrari
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Sebastian VettelRed Bull
2012Sebastian VettelRed Bull
2010Fernando AlonsoFerrari
2009Jenson ButtonBrawn
2008Felipe MassaFerrari
2007Felipe MassaFerrari
2006Fernando AlonsoRenault
2005Fernando AlonsoRenault
2004Michael SchumacherFerrari