Pred nami je nova sezona v formuli ena, ki je (za zdaj) zaradi pandemije novega koronavirusa precej skrajšana. Foto: EPA
Pred nami je nova sezona v formuli ena, ki je (za zdaj) zaradi pandemije novega koronavirusa precej skrajšana. Foto: EPA

Ko bo v nedeljo nekaj trenutkov po 15.10 ugasnilo vseh pet rdečih luči v štartno-ciljni ravnini dirkališča Red Bull Ring v Spielbergu, se bo začela uvodna dirka 71. sezone v kraljici motošporta. Avstrijska preizkušnja, ki bo dala prvih nekaj odgovorov, ne pa tudi celotne slike.

Lewis Hamilton v novi sezoni lovi sedmi naslov svetovnega prvaka, s čimer bi se na večni lestvici izenačil z legendarnim Michaelom Schumacherjem. Obenem lahko Nemca prehiti tudi po številu zmag na dirkah. Foto: EPA
Lewis Hamilton v novi sezoni lovi sedmi naslov svetovnega prvaka, s čimer bi se na večni lestvici izenačil z legendarnim Michaelom Schumacherjem. Obenem lahko Nemca prehiti tudi po številu zmag na dirkah. Foto: EPA

Ni skrivnost, da velik favorit tudi letos ostaja Mercedes s šestkratnim svetovnim prvakom Lewisom Hamiltonom, ki pa se bo moral za morebitni novi naslov prvaka pošteno potruditi. Ferrari in Red Bull mu nevarno dihata za ovratnik, morda bolj kot kdaj koli prej, ljubitelji formule ena se upravičeno lahko veselijo bojev, v katere se bodo z mercedesoma spustili Charles Leclerc, Sebastian Vettel in Max Verstappen. Kaj pa drugi?

Mercedes v Montmelu vzbudil veliko zanimanja
Čeprav na zimskih testiranjih v Montmelu pri Barceloni moštva ne pokažejo vsega in najhitrejši časi niso ravno odločilni, lahko z zagotovostjo trdimo, da je Mercedes tudi letos na novo sezono odlično pripravljen. Moštvo iz Brackleyja je v šestih dneh odpeljalo kar 903 kroge (!), predvsem pa je veliko zanimanja požel njihov inovativni krmilni sistem, s katerim je lahko dirkač volan premikal naprej in nazaj. Tako dirkač bolje nadzoruje obrabo gum, poveča stabilnost dirkalnika v zavojih, razvije lahko tudi večjo hitrost v ravninah, saj premikanje koles prinaša tudi spreminjanje višine dirkalnika in manjši zračni upor. Vprašanje je, ali je zadnje početje tudi dovoljeno, zato zdajšnji konstruktorski prvak med sezono tovrstnega krmila najverjetneje ne bo uporabil. Izkazali so se tudi pri Red Bullu, kjer s Hondo nadaljujejo pisanje zgodbe o uspehu. Verstappen je lani trikrat stal na najvišji stopnički, Nizozemec upa, da se bo lahko tudi letos enakovredno bojeval za zmage, če ne celo za naslov prvaka. Njegovo moštvo je razvilo hiter in tudi zanesljiv dirkalnik. Čeprav je imelo peti dan testiranj nekaj težav z zadnjim vzmetenjem, je z zimskim testiranjem zadovoljno, dirkača sta skupaj odpeljala 780 krogov.

Z 22 na 8 dirk

V sezoni 2020 bi morali dirkači odpeljati 22 dirk, a so bili primorani številne preizkušnje zaradi pandemije novega koronavirusa preložiti ali celo odpovedati. Za zdaj je na koledarju osem dirk, ki jih bodo dirkači odpeljali med 5. julijem in 6. septembrom. Zagotovo bo Mednardona avtomobilistična zveza na koledar dodala še nekaj dirk, kje in kdaj bodo potekale, pa za zdaj še ni znano.

Ferrari je na mizo položil vse karte. Ali pač?
Nekaj manj razlogov za zadovoljstvo ima Ferrari. Najuspešnejše moštvo v zgodovini formule ena je na lanskih testiranjih naravnost briljiralo, nato pa med sezono krepko zaostalo za Mercedesom. Čeprav v Barceloni ni razkrilo vsega, so uradna merjenja pokazala, da je ferrari SF1000 v ravnini približno pol sekunde počasnejši od mercedesa F1 W11. Vodja rdečih Mattia Binotto je sicer zatrdil, da 'poskočni konjiček' med testiranjem ni ničesar skrival in da je dejansko počasnejši od svojega največjega tekmeca, kar mnogi jemljejo z rezervo. Je Italijan govoril resnico ali je samo obvaroval svoje moštvo pred (medijskim) pritiskom? Odgovore bomo dobili že na naslednjih nekaj dirkah.

Prenovljeno progo v Zandvoortu, kjer bo na sporedu dirka za VN Nizozemske, krasita dva zavoja s povprečnim 19-odstotnim naklonom. Foto: EPA
Prenovljeno progo v Zandvoortu, kjer bo na sporedu dirka za VN Nizozemske, krasita dva zavoja s povprečnim 19-odstotnim naklonom. Foto: EPA

Dirkah, kjer se utegne v ospredje prebiti Racing Point, ki je motošportni javnosti predstavil novi dirkalnik RP20, skoraj popolnoma enak Mercedesovemu. Moštvo iz Silverstona je razvilo hiter in zelo zanesljiv dirkalnik, s katerim sta dirkača v rožnati opravi skupaj odpeljala 782 krogov. Sergio Perez je poudaril, da tako dobrega dirkalnika pred začetkom sezone še ni vozil. So v ekipi milijarderja Lawrencea Strolla storili dovolj, da dobijo boj s srednjekategorniki McLarnom, Renaultom, Alfo Romeom, AlphoTaurijem in Haasom? Dvoboji naštetih moštev bodo izdatno začinili letošnjo sezono in potešili apetite akcije željnih ljubiteljev tega športa. McLaren brani lansko četrto mesto v konstruktorskem seštevku, še posebej veliko letos dolgujejo pri Renaultu.

Dirkaški konci tedna še pomembnejši

Letos bodo dirkači pod večjim pritiskom kot sicer, saj bodo imele končne uvrstitve še toliko večjo veljavo. Namreč, z izjemo štirih (Verstappen, Leclerc, Ocon in Perez), nihče s svojim moštvom nima sklenjene oziroma zagotovljene pogodbe za obdobje po letu 2020. Sezona 2021 torej ne prinaša le sprememb v predpisih, temveč (najverjetneje) tudi korenite spremembe na dirkaškem zemljevidu.

Dve zamenjavi v dirkaški zasedbi
Nemčija pa ni izgubila le dirke, v elitnem razredu motošporta je izgubila tudi dirkača. Po devetih sezonah se je od formule ena poslovil Nico Hülkenberg, ki je izgubil svoj sedež pri Renaultu oziroma ga je bil primoran odstopiti mlajšemu francoskemu dirkaču Estebanu Oconu. Ta je sezono 2019 v celoti izpustil, potem ko so se mu leta 2018 zahvalili za sodelovanje pri zdajšnjem Racing Pointu. Letošnja sezona bo imela sicer zgolj enega novinca – to je Kanadčan Nicholas Latifi, ki je zasedel sedež v williamsu po odhodu zimzelenega Poljaka Roberta Kubice. Aktualni podprvak v formuli dve je tako dopolnil izjemno nadarjeno dirkaško zasedbo moštva sira Franka Williamsa, katere član od lanske sezone je svetovni prvak v formuli dve iz leta 2018, Britanec George Russell. Ko bi jim pri Williamsu le uspelo sestaviti konkurenčen dirkalnik ...

Najhitrejši dirkalniki do zdaj
... in ko smo že pri dirkalnikih, letošnji utegnejo biti najhitrejši do zdaj. Zimska testiranja so to tudi delno potrdila. Pri Mercedesu so bili letos za skoraj pol sekunde hitrejši od lanskih testiranj, telemetrija razkriva zanimive izsledke zlasti pri tretjem in devetem zavoju dirkališča v Barceloni, kjer so morali dirkači po navadi stopiti s plina ali celo zavreti, zdaj pa ju izpeljejo z izjemno veliko hitrostjo brez večjih težav. Razlog za to se skriva v aerodinamičnih predpisih, ki segajo v leto 2017 in s katerimi so lahko oblikovalci ustvarili dirkalnike s precej več podtlaka kot sicer. To pa je sicer dvorezen meč. Dirkalniki so res bliskovito hitri, a po drugi strani kvarijo dirkanje, saj dirkači zaradi turbulentnega zraka in posledične izgube podtlaka ne morejo slediti tekmecem pred seboj, kar so lani večkrat poudarili Verstappen, Ricciardo in Kimi Räikkönen.

Nekaj sprememb za sezono 2020

Komisarji Mednarodne avtomobilistične zveze bodo za prekrške izdajali nižje kazni, z desetih sekund na pet sekund. Obenem želijo v formuli ena zmanjšati nevarnost prediranja gum med dirkami, zato morajo imeti dirkalniki zadnjih 50 milimetrov sprednjega krila v celoti iz karbonskih vlaken, in ne iz kovinskih delov, tako kot je bilo to še v prejšnji sezoni. Tudi zavorne sisteme morajo moštva v celoti sestaviti sama, in ne zunanji izvajalec. Obenem so zmanjšali še dovoljeno količino goriva zunaj rezervoarja z dveh litrov na 250 mililitrov.

MMC-jev pregled moštev pred začetkom sezone 2020
Deset moštev, dvajset dirkačev, en svetovni prvak. Razlogov za dobro sezono je veliko. Ferrari se na vse pretege bori, še največkrat s samim seboj. Sebičnost Leclerca in Vettla bo letos najverjetneje doseglo vrelišče. McLaren po daljšem mrku znova kotira visoko, boji srednjekategornikov bodo bolj izenačeni in bolj neizprosni kot kdaj koli prej, dva veterana – Hamilton in Räikkönen – podirata rekorde. Na MMC-ju smo spodaj pripravili krajši pregled moštev pred začetkom sezone 2020.

10. Williams

Williams se pobira po najslabši sezoni v svoji zgodovini. Lanski dirkalnik je bil daleč najslabši, za kar je odgovoren nekdanji tehnični vodja Paddy Lowe. Z njegovim prihodom leta 2017 (in odhodom Pata Symondsa) je Williamsova krivulja začela strmo padati, dirkalnika FW41 in FW42 sta se izkazala za pravo polomijo. Williams je še pred začetkom lanske sezone zapustil. Svoj kredit pri ekipi iz Oxfordshira, ki ji je z aktivnim vzmetenjem pomagal do številnih zmag in tudi svetovnega prvaka, je že zdavnaj porabil. Foto: Twitter/WilliamsRacing
Williams se pobira po najslabši sezoni v svoji zgodovini. Lanski dirkalnik je bil daleč najslabši, za kar je odgovoren nekdanji tehnični vodja Paddy Lowe. Z njegovim prihodom leta 2017 (in odhodom Pata Symondsa) je Williamsova krivulja začela strmo padati, dirkalnika FW41 in FW42 sta se izkazala za pravo polomijo. Williams je še pred začetkom lanske sezone zapustil. Svoj kredit pri ekipi iz Oxfordshira, ki ji je z aktivnim vzmetenjem pomagal do številnih zmag in tudi svetovnega prvaka, je že zdavnaj porabil. Foto: Twitter/WilliamsRacing

Dirkača: Nicholas Latifi, George Russell
Najboljši izid leta 2019: 10. mesto
Sezono 2019 bodo skušali pri Williamsu čim prej pozabiti. Še nikoli se ni zgodilo, da bi osvojili le eno samo točko (Robert Kubica v Hockenheimu), kar sicer nikakor ne more biti presenečenje. Kultno britansko moštvo, ki je v preteklosti dobilo 114 dirk in osvojilo 9 konstruktorskih ter 7 dirkaških naslovov svetovnega prvaka, v zadnjih nekaj sezonah životari. Za prejšnjo sezono je bilo nepripravljeno, začetek zimskih testiranj v Barceloni je izpustilo zaradi težav z dirkalnikom (niso imeli pripravljenih vseh komponent le-tega), in ko so ga vendarle sestavili, je bil precej počasnejši od tekmecev. Lani so dosegli dno, krivulja se lahko letos obrne le navzgor. Britanci imajo v svojih vrstah dva odlična mlada dirkača. Ekipi se je pridružil Kanadčan Nicholas Latifi, ki je zamenjal veterana Kubico. Ostaja tudi George Russell, eden najobetavnejših dirkačev v kraljici motošporta in nekdanji prvak formule dve. Tokratna zimska testiranja so bila za ekipo iz grofije Oxfordshire uspešnejša od lanskih. Russell je priznal, da je williams FW43 v vseh pogledih boljši od predhodnika. Resda ni med hitrejšimi, a napredek je očiten. Sezona 2020 bo za sira Franka Williamsa in druščino predvsem priložnost, da si povrne že dodobra načet ugled in poveča točkovni izkupiček izpred leta dni. S kančkom sreče jim to lahko tudi uspe.

9. Haas

Tako kot Williams se tudi Haas pobira po najslabši sezoni v svoji kratki zgodovini. Lani je bilo moštvo relativno solidno med zimskimi testiranji, med sezono pa sta imela dirkača gromozanske težave z obrabljanjem gum ter zanesljivostjo svojih dirkalnikov. Za nameček je prišlo še do poloma pri glavnem pokrovitelju, proizvajalcu energijskih pijač Rich Energy. A preteklost je preteklost, in karizmatični vodja moštva Günther Steiner že z optimizmom zre v prihodnost. Foto: EPA
Tako kot Williams se tudi Haas pobira po najslabši sezoni v svoji kratki zgodovini. Lani je bilo moštvo relativno solidno med zimskimi testiranji, med sezono pa sta imela dirkača gromozanske težave z obrabljanjem gum ter zanesljivostjo svojih dirkalnikov. Za nameček je prišlo še do poloma pri glavnem pokrovitelju, proizvajalcu energijskih pijač Rich Energy. A preteklost je preteklost, in karizmatični vodja moštva Günther Steiner že z optimizmom zre v prihodnost. Foto: EPA

Dirkača: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
Najboljši izid leta 2019: 6. mesto
Želeli so izzvati najboljša moštva elitnega razreda motošporta, na koncu so v konstruktorskem seštevku ugnali le – Williamsa. Za Haasom, najmlajšim moštvom formule ena, je turbulentno leto 2019. Dirkalnik VF-19 se je izkazal za veliko uganko. Po relativno obetavnih zimskih testiranjih v Montmelu je bil med sezono precej počasnejši od pričakovanj, najbolj pa je v oči bodla obraba gum, zaradi katere je imel vodja moštva Günther Steiner s svojimi sodelavci pri postavljanju dirkaške strategije ob nedeljah večkrat zvezane roke. Še tedaj, ko si je ameriško moštvo obetalo soliden rezultat, sta ga velikokrat z neizprosnimi dvoboji na stezi in večkratnimi trki pokvarila dirkača Romain Grosjean in Kevin Magnussen. Steiner je že pred začetkom sezone poudaril, da tovrstnih neumnosti leta 2020 ne bo dopuščal. Če se bodo nadaljevale, menjava na dirkaškem sedežu vsekakor ne bo presenečenje. Leto 2019 je bilo za Haas najslabše v svojem štiriletnem obstoju, zato bodo letošnji rezultati še toliko pomembnejši. Steiner mora s sodelavci uspešno izzvati ostala moštva in dokazati, da je Haas boljši od povprečja, sicer utegne lastnik, podjetnik Gene Haas, formuli ena kmalu pomahati v slovo.

8. Alfa Romeo

Pri Alfi Romeo bo letos najverjetneje svojo zadnjo sezono v formuli ena preživel zimzeleni Kimi Räikkönen. Svetovni prvak iz sezone 2007 lahko letos podre rekord po številu nastopov v formuli ena, če bo sezona daljša od 11 dirk. Na enajsti preizkušnji seozne – sprva bi to morala biti dirka za VN Avstrije v Spielbergu – bo odpeljal 323. dirko, s čimer bi na vrhu lestvice zamenjal Brazilca Rubensa Barrichella. Ledeno-hladnemu Fincu je za vse skupaj najbrž povsem vseeno ... Foto: EPA
Pri Alfi Romeo bo letos najverjetneje svojo zadnjo sezono v formuli ena preživel zimzeleni Kimi Räikkönen. Svetovni prvak iz sezone 2007 lahko letos podre rekord po številu nastopov v formuli ena, če bo sezona daljša od 11 dirk. Na enajsti preizkušnji seozne – sprva bi to morala biti dirka za VN Avstrije v Spielbergu – bo odpeljal 323. dirko, s čimer bi na vrhu lestvice zamenjal Brazilca Rubensa Barrichella. Ledeno-hladnemu Fincu je za vse skupaj najbrž povsem vseeno ... Foto: EPA

Dirkača: Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi
Najboljši izid leta 2019: 4. mesto
V prejšnji sezoni moštvo Alfa Romeo (nekdanji Sauber) ni dosegalo želenih rezultatov. Po spodobnih, če ne celo zelo dobrih testiranjih je sledila hitra streznitev. 40-letni veteran in nekdanji svetovni prvak Kimi Räikkönen, ki utegne letos odpeljati zadnjo sezono v karieri, je bil edini izmed dirkaškega dvojca, ki je na uvodnih dirkah pridno nabiral točke, njegov kolega Antonio Giovinazzi je šele v Spielbergu (VN Avstrije) z 10. mestom osvojil svojo krstno točko v formuli ena. 26-letni 'Gio' je v drugi polovici sezone dirkal precej bolje, vrhunec je moštvo doseglo v Interlagosu, kjer sta dirkača VN Brazilije končala na 4. in 5. mestu. Glavna težava Alfe Romea je bila v letu 2019 predvsem razvoj dirkalnika. Posodobitve niso prinesle želenega učinka, zato upajo, da bo letos bolje. Zlasti zaradi tega, ker želijo dobiti boj s t. i. srednjekategorniki.

7. Racing Point

Pri Racing Pointu so letos marsikoga presenetili z dirkalnikom RP20, ki je na las podoben dirkalniku zdajšnjega konstruktorskega prvaka. Pravzaprav gre za 'rožnat mercedes'. Dirkalnik se je izkazal za zelo hitrega med zimskimi testiranji, če bo ekipa ohranila to hitrost (in zanesljivost) tudi med sezono, utegne letos dobiti boj srednjekategornikov. Foto: EPA
Pri Racing Pointu so letos marsikoga presenetili z dirkalnikom RP20, ki je na las podoben dirkalniku zdajšnjega konstruktorskega prvaka. Pravzaprav gre za 'rožnat mercedes'. Dirkalnik se je izkazal za zelo hitrega med zimskimi testiranji, če bo ekipa ohranila to hitrost (in zanesljivost) tudi med sezono, utegne letos dobiti boj srednjekategornikov. Foto: EPA

Dirkača: Sergio Perez, Lance Stroll
Najboljši izid leta 2019: 4. mesto
Leto 2019 za Racing Point ni bilo ravno uspešno. Rezultati niso bili konstantni, dirkača še posebej v prvi polovici sezone nista dosegala želenih rezultatov. Krivulja se je navzgor obrnila šele po poletnem premoru, ko je Sergio Perez na osmih od devetih dirk osvojil točke za svetovno prvenstvo, medtem ko je Lance Stroll, sin lastnika moštva, tri točke zbral le v Belgiji in na Japonskem. Je pa Kanadčan poskrbel za najboljšo uvrstitev ekipe iz Silverstona, ko je kaotično deževno preizkušnjo na Hockenheimringu sklenil na 4. mestu. Na zimskih testiranjih se je o Racing Pointu veliko govorilo. Moštvo je marsikaterega poznavalca tega športa presenetilo s kopijo Mercedesovega dirkalnika, sprednji del je na las podoben mercedesu W10, vprašanje je le, ali bo racing point RP20 razvil dovolj visoko hitrost in bil obenem še dovolj zanesljiv za dosego zadanega cilja, tj. končati na vrhu boja s srednjekategorniki – torej na 4. mestu.

6. AlphaTauri

Ne skrbite, Toro Rosso ostaja v kraljici motošporta, le da bo v novi sezoni dirkal pod novim imenom – AlphaTauri –, ki je blagovna znamka Red Bulla. Moštvo iz Faenze upa, da bo dobro formo s konca prejšnje prineslo tudi v letošnjo sezono. Foto: EPA
Ne skrbite, Toro Rosso ostaja v kraljici motošporta, le da bo v novi sezoni dirkal pod novim imenom – AlphaTauri –, ki je blagovna znamka Red Bulla. Moštvo iz Faenze upa, da bo dobro formo s konca prejšnje prineslo tudi v letošnjo sezono. Foto: EPA

Dirkača: Pierre Gasly, Daniil Kvjat
Najboljši izid leta 2019: 2. mesto
Scuderia Toro Rosso piše novo poglavje svoje zgodbe. V novi sezoni bo ekipa nastopala pod imenom AlphaTauri, blagovne znamke Red Bulla. Gre pravzaprav za največjo spremembo, modro-rdeče odtenke je zamenjala črno-bela kombinacija. Med zimskim testiranjem sta bila dirkača Daniil Kvjat in Pierre Gasly navdušena nad zmogljivostjo in hitrostjo dirkalnika, tudi vodja moštva Franz Tost je poudaril, da so med zimo v tovarni v Faenzi trdo garali za izboljšanje lanskega dosežka oziroma šestega mesta v konstruktorskem seštevku. AlphaTauri oziroma Toro Rosso se je lani prvič, odkar je član formule ena (od leta 2006 dalje), v posamezni sezoni dvakrat uvrstil na oder za zmagovalce. V Hockenheimu je dirko za VN Nemčije Kvjat končal na 3. mestu, tik pod vrh se je Gasly uvrstil v Interlagosu na dirki za VN Brazilije. Dosežek, ki ga bo v letu 2020 težko ponoviti, ni pa nemogoč.

5. Renault

Lanska sezona je bila za Renault krepko pod pričakovanji. Parižani so upali, da bodo lahko izzvali Red Bull za tretje mesto v konstruktorskem seštevku ali pa se spustili morda celo v boj s ferrarijema in mercedesoma, a so nato zaradi težav z dirkalnikom krepko zaostali. Letos si vodja moštva Cyril Abiteboul tega preprosto ne sme več dovoliti. Ima odlično dirkaško zasedbo, Danielu Ricciardu, ki velja za enega najboljših dirkačev zadnjih let, se je pridružil nadobudni Esteban Ocon, zato bogata bera točk ne bi smela biti pod vprašajem. Vprašanje je le, na katero mesto se bo uvrstila ekipo. Foto: EPA
Lanska sezona je bila za Renault krepko pod pričakovanji. Parižani so upali, da bodo lahko izzvali Red Bull za tretje mesto v konstruktorskem seštevku ali pa se spustili morda celo v boj s ferrarijema in mercedesoma, a so nato zaradi težav z dirkalnikom krepko zaostali. Letos si vodja moštva Cyril Abiteboul tega preprosto ne sme več dovoliti. Ima odlično dirkaško zasedbo, Danielu Ricciardu, ki velja za enega najboljših dirkačev zadnjih let, se je pridružil nadobudni Esteban Ocon, zato bogata bera točk ne bi smela biti pod vprašajem. Vprašanje je le, na katero mesto se bo uvrstila ekipo. Foto: EPA
Sorodna novica Ricciardo bo sedel za volan McLarna, Sainz uradno pri Ferrariju

Dirkača: Daniel Ricciardo, Esteban Ocon
Najboljši izid leta 2019: 4. mesto
Speči velikan, ki že nekaj let neuspešno išče pot stare slave. Pred začetkom prejšnje sezone je francoski kolektiv napravil veliko potezo in v ekipo zvabil odličnega Daniela Ricciarda, ki pa se je na novo okolje in predvsem na nov dirkalnik privadil šele v drugi polovici. Z Nicom Hülkenbergom, ki je po koncu prejšnje sezone ostal brez dirkaškega sedeža, ni dosegal želenih rezultatov, pod najboljši uvrstitvi sta se podpisala v Monzi, kjer sta zasedla 4. in 5. mesto. Lani je še posebej izstopala Hülkenbergova deževna predstava v Hockenheimu, kjer se je Nemcu na domači dirki nasmihala najboljša uvrstitev v karieri, a je nato zdrsnil s steze in končal v zaščitni ogradi. 32-letnik je tako kariero v formuli ena, v kateri je odpeljal 177 dirk, končal brez uvrstitve na oder za zmagovalce, kar je svojevrsten rekord. V moštvu ga je zamenjal mladi in nadobudni Esteban Ocon, ki je kot mladinec že zastopal barve francoskega koncerna. Letošnji apetiti Renaulta so višji od lanskih, ekipa, ki ji poveljuje Cyril Abiteboul, mora nujno pokazati znake napredka. Boriti se mora za uvrstitev na stopničke, sicer bo tudi leto 2020 arhivirano kot slabo. Po Ricciardovih besedah je dirkalnik boljši od lanskega, Avstralec upa, da bo med sezono predvsem zmogljivejši, preden Francozom pomaha v slovo in se pridruži McLarnu.

4. McLaren

Časi Rona Dennisa in eksperimenta s Hondo so mimo. McLaren se počasi vrača med najboljša moštva elitnega razreda motošporta. Ekipa je z Renaultom lani dobila boj srednjekategornikov, zdaj si je za cilj zadala vsaj tretje mesto v konstruktorskem seštevku. Cilj je zelo visok, skoraj nemogoč ... a z izjemnim dirkaškim dvojcem Lando Norris–Carlos Sainz ml. je vse mogoče. Foto: EPA
Časi Rona Dennisa in eksperimenta s Hondo so mimo. McLaren se počasi vrača med najboljša moštva elitnega razreda motošporta. Ekipa je z Renaultom lani dobila boj srednjekategornikov, zdaj si je za cilj zadala vsaj tretje mesto v konstruktorskem seštevku. Cilj je zelo visok, skoraj nemogoč ... a z izjemnim dirkaškim dvojcem Lando Norris–Carlos Sainz ml. je vse mogoče. Foto: EPA

Dirkača: Lando Norris, Carlos Sainz ml.
Najboljši izid leta 2019: 3. mesto
Še en izmed spečih velikanov, ki si je v preteklosti večkrat pokoril tekmece, po zadnji avanturi s Hondo pa krepko zaostal za tekmeci. Sodelovanje z japonskim proizvajalcem pogonskih sklopov je prekinil po koncu sezone 2017, napredek – še posebej v prvi polovici leta 2018 – je bil več kot očiten. Trend vse boljših rezultatov se je nadaljeval tudi lani, ko sta novinec Lando Norris in Carlos Sainz mlajši – v prihodnji sezoni bo dirkal za Ferrari – pridno nabirala točke in ekipi pomagala v boju s srednjekategorniki, vrhunec pa je dosegel v Interlagosu, kjer je Sainz po Hamiltonovi diskvalifikaciji za zeleno mizo napredoval na 3. mesto in poskrbel za prve McLarnove stopničke po uvodni dirki sezone 2014 v Melbournu. V moštvu iz Wokinga so samozavestni, da bo njihov oranžno-moder dirkalnik v novi sezoni še boljši. Oba dirkača sta v Barceloni med zimskim testiranjem izrazila svoje zadovoljstvo s hitrostjo mclarna MCL35, ki ga je zasnoval tehnični vodja ekipe James Key, Britanci imajo tudi novega vodjo moštva Andreasa Seidla. McLaren je prenovljen, svež in pripravljen na nove izzive.

3. Red Bull

Na začetku prejšnjega desetletja je bil Red Bull neustavljiva sila v formuli ena. Hibridna doba je pri vrhu premešala karte, a moštvo pionirja energijskih pijač Dietricha Mateschitza je osredotočeno na svoje poslanstvo. Morda bolj kot kdaj koli prej. S Hondo odlično sodeluje, za nameček ima v svojih vrstah bržčas najperspektivnejšega dirkača na svetu Maxa Verstappna. Nizozemca zanimajo samo zmage, vprašanje je, ali so mu v Milton Keynesu ustvarili dovolj dober dirkalnik za sam vrh ... Foto: EPA
Na začetku prejšnjega desetletja je bil Red Bull neustavljiva sila v formuli ena. Hibridna doba je pri vrhu premešala karte, a moštvo pionirja energijskih pijač Dietricha Mateschitza je osredotočeno na svoje poslanstvo. Morda bolj kot kdaj koli prej. S Hondo odlično sodeluje, za nameček ima v svojih vrstah bržčas najperspektivnejšega dirkača na svetu Maxa Verstappna. Nizozemca zanimajo samo zmage, vprašanje je, ali so mu v Milton Keynesu ustvarili dovolj dober dirkalnik za sam vrh ... Foto: EPA

Dirkača: Max Verstappen, Alexander Albon
Najboljši izid leta 2019: 1. mesto
Štirje zaporedni naslovi konstruktorskega in dirkaškega svetovnega prvaka imajo že dolgo brado. Zlato obdobje ekipe iz Miltona Keynesa se je izpelo, zdaj moštvo pionirja energijskih pijač Dietricha Mateschitza upa na še boljše leto od lanskega, v katerem je ta trenutek eden najboljših, če ne celo najboljši dirkač v formuli ena, Max Verstappen, na najvišjo stopničko stopil (kar) trikrat. Avstrijsko moštvo se je lani uštelo, ko je Ricciarda zamenjalo z Gaslyjem. Francoz ni izpolnil pričakovanj in je po polovici sezone nazadoval k Toru Rossu. Zamenjal ga je perspektivni Alexander Albon, ki je v drugi polovici sezone očitno storil dovolj, da je zadržal sedež pri Red Bullu. Še posebej izstopa njegova predstava v Interlagosu, kjer se mu je nasmihala najboljša uvrstitev v karieri oziroma stopničke, ko je z njim tik pred koncem trčil Hamilton in ga pahnil na začelje kolone. Kdo je prvi zvezdnik tega moštva, ni nikakršna uganka. Verstappen je večkrat dokazal, da je iz šampionskega testa, glavna naloga moštva je, da Nizozemcu ustvarijo dirkalnik, s katerim se ne bo več potegoval le za zmage, temveč tudi za naslov svetovnega prvaka. Albonova naloga pa je predvsem dosegati dovolj dobre rezultate, s katerimi bi lahko 'rdeči biki' napredovali po lestvici konstruktorskega seštevka. To bo za Red Bull druga sezona s Hondo. Za zdaj se jim je tveganje, ko so po dolgih letih prekinili sodelovanje z Renaultom, izplačalo.

2. Ferrari

Kje sploh začeti pri Ferrariju. Vse od leta 2008 se ni veselil naslova svetovnega prvaka. V zadnjih letih mu vselej kaže relativno dobro, nato pa se sezona hitro poruši in ne preostane mu drugega kot boj za drugo mesto. Lani je moštvo iz Maranella po zimskih testiranjih kotiralo najvišje, nato pa doživelo hud padec na realna tla. Letos že med zimskim testiranjem ni dosegalo najvišjih hitrosti in postavljalo najboljših časov. Je to dober ali slab obet za leto 2020? Ne glede na vse, o 'poskočnem konjičku' se bo tudi letos prelilo največ črnila. Foto: EPA
Kje sploh začeti pri Ferrariju. Vse od leta 2008 se ni veselil naslova svetovnega prvaka. V zadnjih letih mu vselej kaže relativno dobro, nato pa se sezona hitro poruši in ne preostane mu drugega kot boj za drugo mesto. Lani je moštvo iz Maranella po zimskih testiranjih kotiralo najvišje, nato pa doživelo hud padec na realna tla. Letos že med zimskim testiranjem ni dosegalo najvišjih hitrosti in postavljalo najboljših časov. Je to dober ali slab obet za leto 2020? Ne glede na vse, o 'poskočnem konjičku' se bo tudi letos prelilo največ črnila. Foto: EPA
Sorodna novica Vettel v Ferrariju le še do konca leta

Dirkača: Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Najboljši izid leta 2019: 1. mesto
Cilji moštva iz Maranella so vsako sezono enaki: naslov svetovnega prvaka. Cilj, ki ga niso dosegli že vse od leta 2008, ko so sezono končali na vrhu konstruktorskega seštevka. Za Ferrarijem je zanimivo leto 2019. Dirkalnik je med zimskimi testiranji pred prejšnjo sezono veliko obetal, nato pa so Italijani hitro padli na realna tla in po vrsti neuspelih poskusov zmagali šele na uvodni dirki drugega dela sezone v Spa-Francorchampsu. Pred začetkom lanske sezone je bila dirkaška hierarhija znana: prvi dirkač je Sebastian Vettel, drugi Charles Leclerc. A Monačan je štirikratnemu svetovnemu prvaku, ki se po koncu sezone poslavlja od Ferrarija, hitro vrgel rokavico in vselej kritični motošportni javnosti dokazal, da je boljši, predvsem hitrejši. Zato bo zanimivo videti, kako bosta dirkača letos ohranjala harmonijo znotraj moštva, izkazati pa se bo moral tudi vodja kolektiva Mattia Binotto. Ta je lani med dirkami velikokrat zatajil s svojo neodločnostjo, ki je 'poskočnega konjička' stala kar nekaj boljših uvrstitev. Vettel je svojo zgodbo pri Red Bullu leta 2014 končal in se namenil v Maranello, kjer želi slovitemu italijanskemu moštvu priboriti tako čislani naslov dirkaškega svetovnega prvaka, prvega po letu 2007 (Räikkönen), a za zdaj mu še ni uspelo. Letos ima zadnjo priložnost, vendar bo naloga ob vse hitrejšem in uspeha željnem Leclercu verjetno najtežja do zdaj.

1. Mercedes

Serijski zmagovalec, šestkratni zaporedni konstruktorski svetovni prvak. To je Mercedes. V Brackleyju so že pred časom našli formulo za uspeh in je ne spreminjajo. Toto Wolff ostaja vodja moštva, prav tako bosta tudi letos mercedes vozila Lewis Hamilton in Valtteri Bottas. Britanec je nesporni favorit, medtem ko motošportna javnost še vedno čaka, da bo njegov moštveni tekmec vrgel rokavico, tako kot je to pred leti storil Nico Rosberg. Za zdaj Finec ne najde recepta za šestkratnega svetovnega prvaka, a obljublja, da bo letos drugače. Bomo videli. V novi sezoni bo Mercedes dirkal v črni karoseriji, s katero podpira iniciativo #BlackLivesMatter. Foto: Twitter/MercedesAMGF1
Serijski zmagovalec, šestkratni zaporedni konstruktorski svetovni prvak. To je Mercedes. V Brackleyju so že pred časom našli formulo za uspeh in je ne spreminjajo. Toto Wolff ostaja vodja moštva, prav tako bosta tudi letos mercedes vozila Lewis Hamilton in Valtteri Bottas. Britanec je nesporni favorit, medtem ko motošportna javnost še vedno čaka, da bo njegov moštveni tekmec vrgel rokavico, tako kot je to pred leti storil Nico Rosberg. Za zdaj Finec ne najde recepta za šestkratnega svetovnega prvaka, a obljublja, da bo letos drugače. Bomo videli. V novi sezoni bo Mercedes dirkal v črni karoseriji, s katero podpira iniciativo #BlackLivesMatter. Foto: Twitter/MercedesAMGF1

Dirkača: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Najboljši izid leta 2019: 1. mesto
Vse razen nova naslova svetovnega prvaka (dirkaški in konstruktorski) bi bilo za Mercedes neuspeh. Težko si je predstavljati, da bi moštvo iz Brackleyja letos izgubilo primat v kraljici motošporta. Morda bo boj za zmage na dirkah bolj zaostren, a šestkratni svetovni prvak Lewis Hamilton je že ničkolikokrat dokazal, da gre za enega najboljših dirkačev v zgodovini tega športa. Zagotovo pred prelomnim letom 2022, ko bodo začela veljati nova pravila in predpisi, še ni izrekel zadnje besede. Britanca zanima le prvo mesto. Letos se mu nasmiha absolutni rekord po številu zmag, z novim naslovom lahko izenači dosežek legendarnega Michaela Schumacherja. Znova mu bo skušal življenje (za)greniti moštveni tekmec Valtteri Bottas, ki mu nikakor ne uspe streti najuspešnejšega posameznika v novi dobi turbomotorjev. Lani je pokazal nekaj znakov, a je nato njegov izziv hitro zvodenel. Se nam letos obeta Valtteri Bottas 3.0? Ljubitelji motošporta si tega želijo, a Finec bo moral pokazati veliko več, kot v prejšnjih sezonah, ko je pri Mercedesu – z redkimi izjemami – opravljal zgolj stransko vlogo. Čeparv je lanski mercedes F1 W10 dobil večino dirk na koledarju, je imel vseeno kar nekaj pomanjkljivosti. Glavna je bila hitrost v ravninah, kar naj bi letos Nemci izboljšali. Vodja moštva Toto Wolff vseskozi poudarja, da ekipa ne sme zaspati na starih lovorikah in postati brezbrižna. Tudi to je ključ do vseh uspehov, ki jih je njegovo moštvo doseglo v zadnjih letih. "Bolečina ob porazu je veliko intenzivnejša od veselja ob zmagah. To je tisto, kar nas žene naprej," je na uradni predstavitvi dirkalnika dejal 48-letni Avstrijec, pod vodstvom katerega je Mercedes v hibridni dobi dobil kar 89 od 121 dirk.

V Spielbergu se začenja nova sezona formule ena