Jacques Villeneuve pogreša čase, ko so se dirkači na stezi prehitevali z agresivnimi manevri in ne s
Jacques Villeneuve pogreša čase, ko so se dirkači na stezi prehitevali z agresivnimi manevri in ne s "pritiskom na gumb". Foto: EPA

Morda je sezona zanimiva prvih šest mesecev, potem pa se vsi začnejo dolgočasiti. Ko enkrat stvari postanejo umetne, se to samo še stopnjuje - vse do trenutka, ko dirkanje sploh ni več pravo.

Jacques Villeneuve
Villeneuve je v formuli ena nastopil na 165 dirkah, 11 jih je dobil, leta 1997 se je veselil svojega edinega naslova svetovnega prvaka. Foto: EPA

Varčevanje goriva je dobrodošlo in tudi v preteklosti je bilo super. Težava je, ker goriva ne varčujejo dirkači, temveč je vse opravljeno računalniško. Enostavno samo sediš, sistem pa zate varčuje gorivo.

Kanadčan je namreč mnenja, da kraljica motošporta v želji po zadovoljevanju potreb 'napačnih ljudi' postaja vse bolj umetna. "Zelo me skrbi stanje formule ena in zares upam, da je skrb odveč. Res ne razumem, kaj poskušajo storiti. Ne razumem koncepta," je povedal za spletni portal Autosport.
V F1 ni več nobenega čara
Villeneuve je v formuli ena nastopil na 165 dirkah, 11 jih je dobil, leta 1997 se je veselil svojega edinega naslova svetovnega prvaka. "V formuli ena ni več nobenega čara, dirkači niso več junaki. Težava je, ker prihaja do sprememb na umeten način, in to enostavno ne deluje," je prepričan 42-letnik. Nadaljeval je: "Morda je sezona zanimiva prvih šest mesecev, potem pa se vsi začnejo dolgočasiti. Ko enkrat stvari postanejo umetne, se to samo še stopnjuje - vse do trenutka, ko dirkanje sploh ni več pravo."

Prehitevanje s pritiskom na gumb
Villeneuve je prve znake, da gre formula ena v napačno smer, opazil že leta 2011, ko so v športu predstavili sistem DRS, motijo pa ga tudi spremembe v predpisih za novo sezono. "Novi predpisi glede motorjev zelo omejujejo, in to ni več prava formula ena, v njej ni nič posebnega več. Varčevanje goriva je dobrodošlo in tudi v preteklosti je bilo super. Težava je, ker goriva ne varčujejo dirkači, temveč je vse opravljeno računalniško. Enostavno samo sediš, sistem pa zate varčuje gorivo," je bil oster Villeneuve, sin slovitega Gillesa Villeneuva in dodal: "Iz formule ena so izsesali ves čar. Danes do prehitevanja pride zaradi tega, ker pritisneš na gumb in ne zato, ker si se izkazal z odličnim prehitevalnim manevrom."
Poskuša se zadovoljiti okoljevarstvenike
Villeneuve je obenem prepričan, da poskušajo vodilni v Mednarodni avtomobilistični zvezi ugajati 'napačnim ljudem', namesto da bi se posvečali pravim navijačem. "Poskušajo zadovoljiti 'zelene' ljudi (okoljevarstvenike, op. a.), toda formula ena ni 'zelena' in tu so kakršni koli poskusi popolnoma nepotrebni. Vse skupaj daje dobro sliko vladam in parlamentom, toda to ni formula ena. Prav tako hočejo šport približati najmlajšim, ki ne zmorejo daljše pozornosti in si želijo videti prehitevanje vsakih nekaj sekund - četudi se zdi grozno. Sem purist in ljubim ta šport. Obožujem dirke iz 60. in 70. let, ko so lahko navijači uživali, četudi so dirko končali samo štirje, med njimi pa je bila razlika tudi po več krogov," je še povedal.

Sklenil je: "Spoštoval si vse, kar so dirkači storili, kar so dosegli. Dandanes pa sprejemajo veliko odločitev, ki dolgoročno formuli ena ne bodo pomagale."

Morda je sezona zanimiva prvih šest mesecev, potem pa se vsi začnejo dolgočasiti. Ko enkrat stvari postanejo umetne, se to samo še stopnjuje - vse do trenutka, ko dirkanje sploh ni več pravo.

Varčevanje goriva je dobrodošlo in tudi v preteklosti je bilo super. Težava je, ker goriva ne varčujejo dirkači, temveč je vse opravljeno računalniško. Enostavno samo sediš, sistem pa zate varčuje gorivo.