V nedeljo je na sporedu četrta dirka letošnje sezone v formuli ena, dirka za VN Azerbajdžana v Bakuju, kjer bodo dirkači med drugim dirjali tudi skozi stari del prestolnice. Foto: EPA

Štartno-ciljna ravnina je v Bakuju dolga kar 2,2 kilometra. Med kvalifikacijami v Bakuju leta 2016 je Valtteri Bottas neuradno podrl hitrostni rekord v formuli ena. S svojim williamsom je dosegel hitrost 378 km/h. Za zdaj rekord ostaja pri 372,6 km/h, ki ga je z mclarnom leta 2005 v Monzi postavil Juan Pablo Montoya. Foto: Reuters

Gre za progo, ki vsebuje dve dolgi ravnini, štartno-ciljna ravnina je dolga kar 2,2 kilometra, kar predstavlja veliko prednost za Ferrari in njegov pogonski sklop, ki je trenutno najmočnejši v karavani formule ena. Vseeno pa bodo dirkači med kvalifikacijami in dirko zavili v stari del azerbajdžanske prestolnice, kjer so ozki in počasni zavoji, kar ustreza Mercedesu in njegovi boljši aerodinamiki.

Ferrari, ki je veliko obetal po zimskih testiranjih, si novega spodrsljaja preprosto ne sme več privoščiti. V Melbournu je bil popolnoma nekonkurenčen, v Manami je imel Charles Leclerc veliko smole, Sebastian Vettel je po veliki napaki zapravil stopničke. Na zadnji dirki v Šanghaju so rdeči znova 'zablesteli' s kopico zamujenih priložnosti, na koncu so se morali zadovoljiti s tretjim Vettlovim mestom.

Po kazalcih sodeč ima Ferrari v Bakuju prednost, a ničkolikokrat se je najuspešnejše moštvo v kraljici motošporta opeklo. Dirka za VN Azerbajdžana je sicer mlada, a na obeh dozdajšnjih preizkušnjah dirkači ljubiteljev tega športa niso pustili ravnodušnih.

Ferrarijev dirkalnik SF90 so v Maranellu nekoliko posodobili in izboljšali za ulično preizkušnjo v Bakuju. Foto: EPA

Posodobitve ferrarija SF90
Ferrari je v Azerbajdžan prispel z izboljšavami dirkalnika. Nihče ne dvomi o moči njegovega pogonskega sklopa, kar nekaj dvomov pa se je pojavilo o aerodinamičnih rešitvah. Kot kaže, so v Maranellu hitro ukrepali. "Glede na dozdajšnji potek sezone je ta dirka v Azerbajdžanu za nas izjemno pomembna. Zelo dobro smo se pripravili nanjo. Analizirali smo vse mogoče podatke, odkrili področja, kjer se lahko izboljšamo in dirkalnik najbolje pripravimo na karakteristike proge v Bakuju," je za Ferrarijevo uradno spletno stran dejal vodja moštva Mattia Binotto. Prvi dirkač v moštvu, Vettel, se zaveda, da ekipo v Bakuju čaka velik izziv. "Zelo pomembno bo najti pravo višino krilc za počasne zavoje, hkrati pa razviti najvišjo hitrost v ravninah, kjer bomo zelo dolgo pritiskali na plin. Zelo težko je najti pravo ravnovesje," je dejal štirikratni svetovni prvak.

Pri Mercedesu se taktično letos še niso ušteli. Foto: EPA

Wolff: Ni pomembna le hitrost
Pri Mercedesu se zavedajo, da bo Ferrari ta konec tedna zaradi dolgih ravnin izjemno nevaren. Vseeno moštvo pod vodstvom Tota Wolffa ostaja optimistično. Kako tudi ne, ko pa mu je uspel najboljši uvod v sezono po Williamsu leta 1992 (Nigel Mansell in Riccardo Patrese sta za kultno britansko moštvo dosegla tri zaporedne dvojne zmage – če Italijana ne bi zavrtelo v 20. krogu VN-ja Španije, četrte dirke sezone, bi ta mejnik lahko postavila na pet dirk). "Ferrari bo v ravninah pridobil približno štiri desetinke, nato pa bo nekaj prednosti izgubil v zavojih. Zanimivo bo videti, za kakšno taktiko se bodo odločili tokrat," je pred dirkaškim koncem tedna previden Lewis Hamilton. "V Bakuju ni pomembna samo hitrost, pomembno je tudi, da se izogneš težavam na progi," je dodal Wolff.

Proga, ki povezuje staro in novo
Progo v Bakuju je zasnoval nemški arhitekt Hermann Tilke, z dobrimi šestimi kilometri (6,003 km) je druga najdaljša proga v kraljici motošporta - daljša je le v Spa-Francorschampsu. Dirkači dirkajo v nasprotni smeri urinega kazalca, proga se začne nasproti trga Azadliq, speljana pa je mimo vladne palače, palače Şirvanşahlar in stolpa Qız Qalası. Obkroži staro mestno jedro, dirkači se po aveniji Neftçilar nato vrnejo na začetek. Gre za najhitrejše ulično dirkališče. Med drugim tudi zaradi tega, ker je štartno-ciljna ravnina dolga kar 2,2 km, tako da lahko dirkači razvijejo zelo visoko hitrost. Proga ima sicer 20 zavojev.
Daniel Ricciardo je z red bullom dobil krstno dirko formule ena za VN Azerbajdžana leta 2017. Foto: EPA
Lewis Hamilton je zmagovalec lanske dirke za VN Azerbajdžana. Do zmage je prišel, potem ko je Valtteriju Bottasu počila zadnja leva guma nekaj krogov pred koncem. Foto: EPA

Kjer se prepirata dva, Ricciardo dobiček ima
V Bakuju so prvo dirko formule ena organizirali leta 2016, le pod drugim imenom – VN Evrope. Dobil jo je Nico Rosberg. Prva dirka za VN Azerbajdžana je bila na sporedu 25. junija 2017. Šlo je za precej kaotično dirko, na kateri je bilo kopica trkov, razmetanih delcev dirkalnikov po stezi, na progo je večkrat zapeljal varnostni avtomobil, dirka je bila nekaj časa celo prekinjena, počilo je tudi med vodilnim v dirkaškem seštevku Vettlom in glavnim izzivalcem Hamiltonom. V času, ko sta vozila za varnostnim avtomobilom, je med njima prišlo do trka. Britanec je sunkovito zavrl, Nemec je zadel v zadek njegovega mercedesa in si rahlo poškodoval sprednje krilce. Štirikratni svetovni prvak je hitro zapeljal ob mercedes in – mahajoč z rokami – nešportno trčil vanj. Prepiranje obeh je z izjemno predstavo pozneje izkoristil Daniel Ricciardo z red bullom. Avstralec je navduševal s pogumnimi prehitevalnimi manevri in dosegel peto zmago v karieri. Napeto je bilo sicer vse do konca, na ciljni črti je Valtteri Bottas z mercedesom speljal drugo mesto Lancu Strollu (Williams).

Vsi zmagovalci dirk za VN Azerbajdžana:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019

Baku
2018Lewis HamiltonMercedes
2017Daniel RicciardoRed Bull