Odločitev o organizatorju prvenstva bo sprejeta na začetku decembra. Foto: EPA
Odločitev o organizatorju prvenstva bo sprejeta na začetku decembra. Foto: EPA
Boštjan Nachbar
Prvi osnutki logotipa vsebujejo gibljivo košarkarsko žogo in glavni slovenski simbol, goro Triglav. Foto: EPA
Iztok Rems
Slovenija je košarki naklonjena bistveno bolj kot Italija, pravi Iztok Rems. Foto: MMC RTV SLO

Po najnovejših izračunih bi organizacija (brez stroškov obnove dvoran) znašala 15,5 milijona evrov. 8 milijonov evrov je treba nakazati zvezi FIBA Europe za kotizacijo, 7,5 milijona evrov pa so stroški same organizacije. Slovenija je po umiku Italije edina kandidatka za Eurobasket 2013.

30 milijonov + neizmerljiva cena promocijskih učinkov
"KZS od države pričakuje pokritje stroškov za FIBA Europe (torej 8 milijonov), preostali del pa bomo z našimi dejavnostmi pokrili sami. Sicer si lahko vsi v EP udeleženi subjekti (hoteli in preostale namestitvene kapacitete, turistične agencije, slovenski letalski prevoznik, letališča, gostinski lokali, predvajalci TV-signala, trgovine, država, KZS z vstopnicami itd.) obetajo vsaj 30 milijonov evrov prihodkov, neizmerljiva pa je ocena promocijskih učinkov, od katerih bi država, gospodarstvo, turizem ter slovenska košarka in šport pridobili ogromno," so zapisali na KZS-ju.

Projekt "I feel basketball" se je že začel
Stroški za Fiba Europe so 4 milijone evrov za organizacijo in 4 milijone evrov za uradnega štiriletnega sponzorja FIBA Europe. Gre za t. i. "razvojnega sponzorja", katerega vložek naj bi FIBA Europe namenila za financiranje prihodnjih rodov. Sponzor (tu bi se Republika Slovenija zelo verjetno odločila za promocijo turizma z znamko I Feel Slovenia) se nato redno pojavlja na vseh publikacijah, promocijah in dogodkih pod okriljem FIBA Europe. Na KZS-ju so z zunanjimi sodelavci že začeli projekt, da bi bil uradni slogan prvenstva "I feel basketball". Prvi osnutki logotipa vsebujejo gibljivo košarkarsko žogo in glavni slovenski simbol, goro Triglav.

Španija 2007 - sponzorska izpostavljenost kar 238 milijonov evrov
O tem, kako odmeven in donosen projekt je evropsko prvenstvo v košarki, priča tudi zanimiv podatek z EP-ja v Španiji 2007, ki pravi, da je bila sponzorska izpostavljenost ocenjena na 238 milijonov evrov. Največji delež k temu prispeva televizijska pokritost, saj si prvenstva v povprečju ogleda približno 200 milijonov košarkarskih navdušencev po vsem svetu, izredno pomemben pa je tudi podatek, da iz Eurobasketa v živo poroča več kot 1.000 novinarjev.

Rems o razlikah med kandidaturo Slovenije in Italije
Generalni sekretar KZS-ja Iztok Rems je prepričan o rentabilnosti projekta: "KZS je državo prosil le za stroške, namenjene FIBA Europe, torej za 8 milijonov evrov, od katerih je vlada letos že odobrila 1,6 milijona. Denar, ki bi ga država vložila, je tako rekoč kredit, ki se bo vrnil z velikimi obrestmi, kar pa ne bi bil primer v Italiji, ki se je odločila za umik kandidature, saj državni vrh - ta za razliko od slovenskega ni tako naklonjen košarki - ni bil pripravljen investirati v zasebni sektor, ki večinoma obvladuje dvorane. Dodatno težavo je Italijanom povzročala tudi hotelska infrastruktura, ki je na bistveno slabši ravni od naše. V Rimu, predvidenem za zadnji del tekmovanja, največja primerna dvorana sprejme 10.000 gledalcev, za gradnjo nove pa italijanska zveza, mesto Rim in država niso našli pravega konsenza."