Londonska podzemna železnica vsak dan prepelje tri milijone potnikov. Foto: epa
Londonska podzemna železnica vsak dan prepelje tri milijone potnikov. Foto: epa
Britanski premier Blair ob odprtju novega kraka ene od prog podzemne železnice Foto: epa

Uprava londonske podzemne železnice je leta 2003 razpisala nagrado, 100.000 britanskih funtov, za tistega, ki bi izdelal najboljši predlog, kako ohladiti celoten sistem podzemne železnice.

Na natečaj, ki so ga poimenovali "Ohladimo podzemno", so prejeli kar 3.500 načrtov iz 60 držav, vendar po mnenju presojevalcev niti eden ni izviren in izvedljiv.

Povedali so, da nobena rešitev ni uporabna bolj kot tiste, ki so jih že preučevali in preizkušali. Dodali so, da je natečaj še enkrat dokazal, pred kako zahtevno nalogo je London. Posodobitev zastarelega 408 kilometrov dolgega sistema podzemnih železniških prog je nujna.

Težava poleti izredno vročih vagonov podzemnih vlakov v britanski prestolnici vodilne muči že več desetletij, v zadnjem desetletju, ko smo v Evropi doživeli več zelo vročih poletij, pa postaja vedno bolj pereča.

Takoj po objavi, da si nihče ni prislužil prve nagrade, so mnogi Londončani namigovali, da je natečaj, ki je bil končan že septembra 2003, le sprenevedanje, s katerim so si vodilni želeli kupiti čas, saj enostavno ne najdejo prave rešitve.

Trenutno se trudijo vsaj malo ohladiti razgrete Londončane le z izboljšanjem prezračevalnega sistema.

Novi vlaki, ki bodo imeli vgrajen sistem klimatskih naprav, bodo na štirih najbolj obremenjenih progah podzemne železnice začeli voziti šele leta 2009.

Londonska podzemna železnica, ki vsak dan prepelje približno tri milijone potnikov, je najstarejša na svetu. Prvi vlak je pod mestom zapeljal že davnega leta 1863.