Hutijevci trdijo, da so njihovi napadi v Rdečem morju odgovor na izraelsko ofenzivo v Gazi. Foto: AP
Hutijevci trdijo, da so njihovi napadi v Rdečem morju odgovor na izraelsko ofenzivo v Gazi. Foto: AP

Izstrelke, ki so prileteli z ozemelj pod nadzorom jemenskih upornikov, so ameriška in britanska letala prestregla z raketami zemlja-zrak, je sporočilo poveljstvo (Centcom) in dodalo, da so letala tipa F/A-18 vzletela z letalonosilke USS Dwight D. Eisenhower.

V operaciji so po navedbah Centcoma sodelovali tudi trije ameriški rušilci in britansko vojaško plovilo. Kot so še sporočili, v hutijevskih napadih ni bilo škode ali poškodovanih.

To je bil 26. napad hutijevcev na trgovske pomorske poti v Rdečem morju od 19. novembra. Po oceni Londona je bil to najobsežnejši napad doslej.

"Ponoči je rušilec HMS Diamond z ameriškimi vojaškimi ladjami uspešno odvrnil doslej največji napad hutijevcev v Rdečem morju," je v izjavi dejal britanski obrambni minister Grant Shapps. Ob tem je poudaril, da bodo sprejeli potrebne ukrepe za zaščito nedolžnih življenj in svetovnega gospodarstva. "Hutijevci bodo čutili posledice," je zatrdil.

Hutijevski uporniki še vedno zadržujejo trgovsko ladjo Galaxy Leader, ki so jo s 25 člani posadke zajeli novembra lani. Foto: Reuters
Hutijevski uporniki še vedno zadržujejo trgovsko ladjo Galaxy Leader, ki so jo s 25 člani posadke zajeli novembra lani. Foto: Reuters

Trgovske družbe preusmerjajo svoje ladje

Hutijevci, ki ob podpori Irana nadzirajo večji del Jemna, po začetku vojne v Gazi vse pogosteje napadajo ladje na pomembni pomorski poti v Rdečem morju in Adenskem zalivu. Trdijo, da je to izraz solidarnosti s Palestinci v Gazi, kjer Izrael vodi silovito ofenzivo proti palestinskemu gibanju Hamas. Kot napovedujejo, bodo napadali, dokler Izrael ne ustavi napadov v Gazi.

Zaradi napadov so ZDA decembra ustanovile večnacionalno pomorsko koalicijo za zaščito ladijskega prometa pred napadi hutijevcev, v kateri med drugim sodelujejo Nemčija, Italija, Avstralija in Japonska.

Po tranzitni poti v Rdečem morju poteka do 12 odstotkov celotne svetovne trgovine. Nekateri lastniki velikih trgovskih ladij, na primer danski velikan Maersk, so se zaradi napadov začeli izogibati plovbi po tej poti, to pa pomeni daljše in dražje potovanje okrog Afrike.