Pogled na ladjo Ever Given, ki znova samostojno pluje po Sueškem prekopu. Foto: EPA
Pogled na ladjo Ever Given, ki znova samostojno pluje po Sueškem prekopu. Foto: EPA

Ladjo, ki prevaža zabojnike, so uspešno delno splavili proti jutru, nato pa so preverjali še varnostne razmere na njej, preden so jo dokončno splavili.

Peter Berdowski, direktor nizozemskega podjetja Boskalis, ki je sodelovalo pri reševanju ladje, je popoldne sporočil, da je "ladja ob 15.05 znova zaplula sama, s čimer je bila skozi Sueški prekop znova omogočena prosta plovba", navaja BBC.

Promet skozi prekop je bil od torka ustavljen, kar je povzročilo ogromno težav. Foto: Reuters
Promet skozi prekop je bil od torka ustavljen, kar je povzročilo ogromno težav. Foto: Reuters

Na obeh straneh prekopa čaka več kot 420 plovil

Kanal bo po umiku ladje obratoval 24 ur na dan, je obljubil vodja upravitelja Sueškega prekopa (SCA) Osama Rabie, saj za plovbo skozi kanal na obeh straneh čaka več kot 420 plovil. Nekatera podjetja so se zato odločila, da svoje ladje preusmerijo proti Evropi okoli afriškega Rta dobrega upanja.

Plima in polna luna pomagali pri reševanju

Reševalna akcija je trajala šest dni, vzrok za nesrečo bi bil lahko tehnične ali človeške narave. V nedeljo so upravitelji prekopa sporočili, da je bil dosežen določen napredek pri reševanju. Prav plima, ki jo je spremljala polna luna, je pomagala rešiti ladjo, je sporočilo podjetje Inchcape Shipping.

Kontejnersko ladjo je reševalcem uspelo splaviti

Prevažala kar 18.300 zabojnikov

Med poglabljanjem in širitvijo kanala so izkopali približno 27.000 kubičnih metrov peska. Poleg tega je pod ladjo začela teči voda, zato so se že pojavile skrbi, da bi morda morali z ladje odstraniti del zabojnikov (skupaj jih je 18.300).

Ladja za prevoz zabojnikov Ever Given, registrirana v Panami, je bila iz Kitajske namenjena v Rotterdam na Nizozemskem in je plula skozi prekop na poti do Sredozemskega morja, ko je v torek zavila s predvidene smeri in nasedla. Težka je 200.000 ton in široka 59 metrov.

V Sueškem prekopu rešili nasedlo ladjo

Več kot deset odstotkov svetovne trgovine

193-kilometrski Sueški prekop, ki povezuje Sredozemsko in Rdeče morje, je najkrajša in najpomembnejša pomorska povezava med Azijo in Evropo. Prekop je bil zgrajen leta 1869 in je bil pozneje razširjen. Po navedbah AFP-ja gre prek kanala več kot 10 odstotkov svetovne pomorske trgovine, velik del tega je prevoz nafte in žita. Lani je po podatkih SCA-ja kanal prečkalo 18.829 ladij z 1,17 milijarde ton blaga, leto prej 18.880 ladij z 1,21 milijarde ton blaga.

Blokada je samo SCA-ju povzročila od 12 do 14 milijonov dolarjev izpada prihodka dnevno. Po ocenah Lloyd's List je bil ustavljen prevoz 9,6 milijarde dolarjev vrednega tovora dnevno.

Luka Koper: Zamud zaradi zapore prekopa nismo občutili

V Luki Koper posledic zapore prekopa niso občutili, bi bili se pa v primeru nadaljnje blokade v prihodnjih dneh zagotovo spopadali z določenimi zamudami oz. zamiki prihodov. Prva kontejnerska ladja, ki je namenjena tudi v Koper, je do Sueza prispela v petek in bi morala po urniku v Koper pripluti prihodnji konec tedna. V nedeljo pa sta do Sueza pripluli še dve kontejnerski ladji, prav tako namenjeni tudi v Koper, so dodali.

Pogovor z Markom Perkovičem o posledicah zaprtja Sueškega prekopa