Preiskava je pokazala, da se je nesreča zgodila, ker je letalo na vzletni stezi povozilo kovinski del, kar je povzročilo požar. Po uradnih podatkih je usodni delček odpadel z letala Continental Airlinesa DC-10, ki je z letališča vzletelo deset minut prej.

Nadzvočno potniško letalo concorde je bilo ponos francoske in britanske letalske industrije. V komercialne namene je letelo med letoma 1976 in 2003, naredili pa so jih
Nadzvočno potniško letalo concorde je bilo ponos francoske in britanske letalske industrije. V komercialne namene je letelo med letoma 1976 in 2003, naredili pa so jih "le" 20, zadnjega leta 1979. Foto: EPA

Letel s povprečno hitrostjo 2140 kilometrov na uro
Concorde je bil najhitrejše in najprestižnejše potniško letalo na svetu z maksimalna hitrostjo 2179 kilometrov na uro in z maksimalna višino letenja 18.300 metrov, kar je skoraj dvakrat več kot navadno.

Iz New Yorka do Londona v dveh urah 52 minutah in 59 sekundah

Iz New Yorka do Londona je postavil rekord, ko je to razdaljo preletel v pičlih dveh urah 52 minutah in 59 sekundah. Potniki so hvalili izjemno mirne lete. Concorde je veljal za zelo varno letalo. Potem pa je concorde Air Francea 25. julija 2000 takoj po vzletu s pariškega letališče Charles de Gaulle začel goreti in strmoglavil na obrobju Pariza. Kasneje so ugotovili, da za tragično nesrečo ni kriv ne pilot ne tehnična napaka concorda. Ta je namreč povozil kovinsko ploščo, ki je nekaj minut prej ob vzletu padla z letala DC-10, in mu usodno poškodovala rezervoarje z gorivom. Strmoglavljenje concorda, njegova skoraj kopija sovjetski TU -144 je stmoglavil dvakrat in so ga prizemljili leta 1978, je pripomoglo h koncu letov le dvajset takih letal oziroma štirinajst v uporabi konec leta 2003. Lepotec je bil namreč tudi pregrešno drag in je porabljal zelo veliko goriva, poroča novinar Radia Slovenija Tomaž Gerden.

Concorde: Sodelovanje in dogovor
Bil je ponos britansko-francoskega sodelovanja, po katerem je jeklena ptica dobila ime. Concorde namreč pomeni sodelovanje oziroma dogovor. Prvič je poletel 2. marca 1969, sedem let pozneje (1976) pa je prvič poletel komercialno. Zadnjič je poletel oktobra 2003.

Vzroki za umik: Nesreča, padec letalske industrije po 11. septembru 2001 in previsoki vzdrževalni stroški
Družbi British Airways in Air France sta med vzroki za umik concorda iz letalskega prometa navedli nizko število potnikov po nesreči leta 2000, padec letalske industrije po terorističnih napadih 11. septembra 2001 in dvig vzdrževalnih stroškov.

Mineva 20 let od nesreče letala concorde