Sodni proces proti 70 ljudem, ki so osumljeni, da so odgovorni za nesrečo, se bo začel februarja prihodnje leto. Foto: Reuters
Sodni proces proti 70 ljudem, ki so osumljeni, da so odgovorni za nesrečo, se bo začel februarja prihodnje leto. Foto: Reuters

Kdo je bil odgovoren za to, bo dokazal sodni proces, ki se skoraj pet mesecev po odprtju novega viadukta – in 28 mesecev po zrušitvi starega – ni še niti začel.

Sorodna novica V Genovi porušili zadnje ostanke viadukta

Poglavitni razlog za nesrečo z Morandijevim viaduktom je bila zarjavelost ene izmed nosilnih jeklenih vrvi, oblečenih v beton. Natančneje: šlo je za zgornji del jeklenega sidra na genovski strani južnega stebra številka 9. To dokazuje 500-stranski dokument, ki ga je pripravila izvedenska ekipa genovske preiskovalne sodnice Angele Nutini.

Nesrečo bi lahko preprečili, če bi viadukt pravilno vzdrževali

Toda ne gre samo za korozijo, saj v dokumentu beremo, da bi lahko nesrečo "z visoko verjetnostjo" preprečili, če bi predpisan "nadzor in vzdrževalna dela opravili po predpisih".

Pomanjkanje nadzora in z njim povezanih dejavnosti, kar je trajalo že desetletja, je bilo najšibkejši člen sistema, za katerega je bilo od sprostitve upravljanja italijanskih avtocest pristojno podjetje Autostrade per l'Italia prek holdinga Atlantia v večinski lasti družine Benetton.

Sorodna novica V nesreči v Genovi umrlo 43 ljudi. V vladi napovedujejo "ogromna vlaganja".

Izkazalo se je, da niso upoštevali niti pomislekov, ki jih je glede vzdrževanja viadukta imel že njegov arhitekt Morandi. Objekt je bil nazadnje vzdrževan leta 1993, kar je 25 let pred nesrečo.

70 osumljencev

Pred genovskim sodiščem se je v preteklih dveh letih nabralo več kot 70 ljudi, ki so osumljeni določene odgovornosti za nesrečo. Večina preiskovancev je povezana s koncesionarskim podjetjem in njegovo hčerinsko družbo za vzdrževanje. Direktor Giovanni Castellucci je bil prejšnji mesec nekaj dni že priprt, sodni proces proti osumljenim pa se bo začel februarja prihodnje leto.