Rešitve, ki bi omogočala danske napovedi, še ni. Foto: EPA
Rešitve, ki bi omogočala danske napovedi, še ni. Foto: EPA

Danska sicer načrtuje 70-odstotno krčenje skupnih ogljičnih izpustov v primerjavi z letom 1990 do leta 2030.

Premierka Frederiksen je dejala, da bo doseči, da bodo domači poleti zeleni, težko, a da raziskovalci in letalske družbe iščejo rešitve.

Evropski proizvajalec letal Airbus je napovedal, da bodo razvili letala na vodik, ki naj bi bila delujoča do leta 2035, poroča BBC.

Če bodo vodik pridobivali z obnovljivimi viri energije, bi to lahko bila rešitev za Dansko, a ni jasno, ali bo ta tehnologija razvita in dovolj poceni, da bi dosegli cilj do leta 2030.

Tudi Švedska je napovedala, da bo na domačih poletih do leta 2030 izrinila fosilna goriva. Ta država si želi do leta 2045 to doseči tudi za mednarodne polete.

Vlada v Stockholmu je napovedala, da bodo uvedli višje letališčne takse za letala, ki močno onesnažujejo.

Medtem pa Francija načrtuje prepoved domačih poletov na relacijah, ki se jih lahko prevozi z vlakom v manj kot dveh urah in pol. To bi lahko vplivalo na potovanja med Parizom in mesti, kot so Nantes, Lyon in Bordeaux.