Ena od izjem bodo Elizejske poljane z omejitvijo 50 km/h. Foto: Pixabay
Ena od izjem bodo Elizejske poljane z omejitvijo 50 km/h. Foto: Pixabay

Sodeč po nedavni anketi 59 odstotkov Parižanov ukrep županje Anne Hidalgo podpira, mu pa med drugim nasprotujejo nekatera podjetja in mala podjetja.

Že pred najnovejšo spremembo je bila sicer omejitev hitrosti v dveh tretjinah mesta postavljena na 30 km/h. So pa iz odloka izvzete nekatere ključne vpadnice, med drugim Elizejske poljane (50 km/h) in glavna pariška obvoznica, Boulevard Périférique (70 km/h).

Podobne omejitve že veljajo v Grenoblu in Lillu, pa tudi v Bilbau v Španiji in belgijski prestolnici Bruslju. Ukrep so vpeljali v teh zadnjih avgustovskih dneh, da se Parižani lahko nanj privadijo med tem poletnim obdobjem, ko je prometa v prestolnici precej manj.

Sorodna novica Središče Pariza bo počasi postalo veliko območje za pešce

Gre za še enega od ukrepov Anne Hidalgo, ki je bila lani spet izvoljena, da bi Parižane odvrnila od uporabe avtomobilov in napeljala na uporabo javnih prevoznih sredstev.

Tako bodo med drugim v kratkem še razpolovili število območij za parkiranje, večini vozil pa prepovedali v mestno središče. Ob tem so okrepili število kolesarskih stez, ulice pa preoblikovali, da so bolj do pešcev prijazne.

Zeleni Pariz pred OI 2024

Županja, ki prihaja iz vrst socialistov, si želi bolj zeleno mesto v času, ko se Pariz pripravlja, da bo gostil olimpijske igre leta 2024.

Med njenimi nasprotniki je eden glasnejših Pierre Chasseray iz aktivistične skupine 40 milijonov voznikov, ki oporeka ideji, da tovrstni ukrepi pripomorejo k zmanjšanju onesnaževanja in hrupa. "Nobenega zmanjšanja v hrupu ni, nobenega zmanjšanja v onesnaženosti in nobenega zmanjšanja v nesrečah," je dejal za AFP. Po njegovem bi bila učinkovitejša kampanja ozaveščanja o hitrosti.

Še ena aktivistična skupina, SaccageParis (Smeti Pariz), pa oblasti medtem obtožuje, da so dopustile iznakaženje Pariza z neurejenimi ulicami in "grdimi" kolesarskimi stezami.