Enotna vozovnica bo zajemala regionalne vlake, s katerimi prav tako mogoče potovati po državi, le počasneje kot s hitrimi, ki v shemo niso zajeti, poroča BBC. Foto: EPA
Enotna vozovnica bo zajemala regionalne vlake, s katerimi prav tako mogoče potovati po državi, le počasneje kot s hitrimi, ki v shemo niso zajeti, poroča BBC. Foto: EPA

Inflacija v Nemčiji v maju je bila 7,9-odstotna, cene hrane, energentov in storitev so najvišje v zadnjih 50 letih. Z današnjim dnem začenjajo veljati ukrepi, ki jih je sprejela vlada za razbremenitev gospodinjstev.

Po celotni Nemčiji je bistveno cenejši javni prevoz. Mesečna vozovnica za mestni prevoz, ki za to obdobje vključuje tudi vse regionalne vlake, stane devet evrov, namesto od 60 do 100 evrov, kolikor zanjo sicer odštejejo uporabniki. BBC poroča, da bo vozovnica zajemala ves lokalni in regionalni prevoz, vključno z vlaki, avtobusi in podzemnimi železnicami, ne bodo pa vključeni medkrajevni hitri vlaki, poroča BBC. Vlada naj bi s tem skušala tudi spodbuditi prebivalce, da manj uporabljajo avtomobile.

Poleg tega je vlada z današnjim dnem za tri mesece znižala tudi davčno stopnjo na cene goriva, kar pomeni, da bo ta nižja za 35,2 centa za liter bencina in 16,7 centa za liter dizelskega goriva, kar je največ, kar še dovoljuje evropska zakonodaja. Hitro rastoče cene goriv v zadnjih tednih so se v povprečju ustavile pri okoli 2,1 evra za liter bencina in 2 evra za liter dizelskega goriva. Potrošniki bi za poln rezervoar plačali okoli 19 evrov manj, kažejo izračuni. A tega na bencinskih črpalkah danes še ne bodo občutili.

Z ukrepom vlada skuša spodbuditi prebivalce, naj manj uporabljajo avtomobile. Foto: EPA
Z ukrepom vlada skuša spodbuditi prebivalce, naj manj uporabljajo avtomobile. Foto: EPA

Kdaj bodo Nemci občutili nižje cene goriv?

Frank Bethamm s Frankfurtske borze je za javno televizijo ZDF pojasnil, zakaj ne: "Ker imajo črpalke še na zalogi goriva, ki so jih kupili še po stari davčni stopnji, jih z današnjim dnem ne morejo prodajati ceneje. Šele takrat, ko bodo zaloge porabili in prodajali goriva, ki so jih kupili po nižji ceni, se bo to poznalo".

Ampak, ali se bo to zares poznalo, je vsaj vprašljivo. Naftnim podjetjem pri prodajnih cenah namreč ni treba upoštevati nižje stopnje davka. Nemški finančni minister Christian Lindner je na Twitterju zapisal: "Ljudi ne bomo pustili samih, država od višjih cen goriva ne bo imela koristi, a je od kartelov odvisno, ali bodo nižje cene občutili tudi potrošniki." Raziskave kažejo, da naftni koncerni nižje davke na cene prenesejo le v dveh tretjinah. Nižje cene goriv naj bi potrošniki tako občutili šele v naslednjih tednih.

Ukrepi nemške vlade proti draginji