Dve leti in pol po brodolomu pri otoku Giglio se je Costa Concordia vrnila v matično pristanišče, kjer bo uničena. Foto: Reuters
Dve leti in pol po brodolomu pri otoku Giglio se je Costa Concordia vrnila v matično pristanišče, kjer bo uničena. Foto: Reuters
Konec poti za razkošno križarko Costo Concordio

Razvpita razbitina je v nedeljo zjutraj prispela v Genovo in nato popoldne vplula v tamkajšnje pristanišče. Zdaj turistično križarko čaka le še razrez in uničenje. Spektakularno vplutje v pristanišče je spremljalo več sto radovednežev. Ogromno razbitino bo sicer zdaj osem vlačilcev odvleklo še na njeno dokončno mesto, kar pa bi lahko trajalo več ur.

Italijanski premier: "Izreden dosežek"
Vplutje v pristanišče je spremljal tudi italijanski premier Matteo Renzi, ki se je ob tem zahvalil ekipi, ki je poskrbela za prevoz do pristanišča - za izreden dosežek. "Kakovostno delo številnih ljudi je omogočilo, da je Costa Concordia v edinstveni akciji prispela v Genovo," je bil Renzi poln hvale.

Obenem je branil odločitev svoje vlade, da za uničenje Coste Concordie izbere Genovo in ne Piombina. "Piombino ne bi bil zmožen prevzeti Coste Concordie. A na Piombino ne bomo pozabili, saj bosta v kratkem tam uničeni dve vojaški ladji," je dodal Renzi in s potrdil, da je razgradnja velikanske turistične ladje tudi zelo dober posel.

Štiridnevno potovanje po načrtu
Genova je sicer domače pristanišče Coste Concordie, saj so jo tam pred devetimi leti zgradili in slovesno krstili ter poslali na njeno prvo pot. Skoraj štiri dni trajajoča pot Coste Concordie od otoka Giglio do Genove je potekala po načrtih, saj so bile vremenske razmere ugodne in morje mirno. Vlekli so jo štirje vlačilci, še deset ladij jo je spremljalo. Morski biologi, ki so jo spremljali, so že v soboto potrdili, da na poti niso onesnaževali okolja.

Reševanje 300-metrske in 114.000-tonske Coste Concordie je bil inženirski podvig, kakršnemu svet še ni bil priča. Celoten projekt so začeli maja 2012, operacija pa naj bi skupno stala 1,5 milijarde evrov. Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali. Pri tem naj bi sodelovalo približno tisoč delavcev.

Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4.200 ljudmi na krovu pred Gigliom nasedla na čereh in se prevrnila, pri tem je umrlo 32 ljudi. Kapitan Francesco Schettino je obtožen večkratnega uboja, predčasne zapustitve ladje in povzročitve okoljske škode. V primeru obsodbe mu grozi do 20 let zapora.

Konec poti za razkošno križarko Costo Concordio