Foto: Reuters
Foto: Reuters

Micuko Totori se je japonskemu letalskemu prevozniku leta 1985 pridružila kot stevardesa. Zamenjava na vodstvenem položaju podjetja se je zgodila nekaj tednov po nesreči, ko sta trčili potniško letalo airbus A-350 družbe Japan Airlines in letalo japonske obalne straže. S potniškega letala jim je uspelo evakuirati vseh 379 potnikov in članov posadke, potem ko je letalo zajel ogenj, a je na letalu obalne straže umrlo pet od šestih ljudi.

"Večino svoje poklicne poti sem se ukvarjala z varnostjo," je povedala na tiskovni konferenci.

Totori se je družbi pridružila štiri mesece pred največjo nesrečo v zgodovini letalskega prevoznika, v kateri je umrlo več kot 500 ljudi. "Kot nekdo, ki ve, kaj se je zgodilo takrat, se počutim izjemno odgovorno, da pomen zagotavljanja varnosti prenesem na naslednjo generacijo," je dejala. "Odločno se bom zavzemala za varnost, ki je temelj potniškega prometa."

Kot poroča BBC, Totori upa, da bo njeno napredovanje opogumilo ženske, da se odločijo za naslednji korak na svoji poklicni poti, saj so ženske na najvišjih položajih letalskih družb ali večjih japonskih podjetjih še redkost.

Raziskava, ki jo je izvedla spletna stran FlightGlobal, je ugotovila, da je bilo konec leta 2022 na vodilnih položajih stotih letalskih prevoznikov le 12 žensk, dvakrat več kot leto prej.

Japonska vlada si želi, da bi tretjino najvišjih položajev v večjih podjetjih zasedle ženske, cilj, ki ga niso dosegli leta 2020. Prav tako poziva podjetja, naj na mesta izvršnih direktorjev imenujejo vsaj eno žensko.

Ženske na Japonskem zasedajo le 13,2 odstotka vodilnih položajev, kar je najmanj med članicami Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD).