Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 14 glasov Ocenite to novico!
Gradnja mostu na Pelješac bo potekala v treh fazah. Foto: Reuters

Dodaj v

Most na Pelješac bodo gradili Kitajci

Projekt naj bi bil končan v štirih letih
13. januar 2018 ob 11:13
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem, 420 milijonov vreden most na polotoku Pelješac, od tega bo EU zanj namenil 357 milijonov evrov, bo gradil kitajski konzorcij China Road and Bridge Corporation.

Poleg Kitajcev sta se za posel potegovala avstrijski Strabag in italijanski Astaldi. Hrvaški premier Andrej Plenković je po razkritju novice o izbranem ponudniku dejal, da ni bilo nobenih pritiskov na Zagreb, ker so se odločili za kitajske izvajalce, ob tem pa je poudaril, da bo z uresničitvijo projekta država končno dobila trdno cestno povezavo z južno Dalmacijo. Gradnja mostu bo prvi tovrstni gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU-ju, poročajo hrvaški mediji.

Gradnja štiripasovnega mostu, dolgega 2,4 kilometra in visokega 55 metrov, naj bi se začela še letos, potekala pa bo v treh fazah. Najprej bodo gradili most na polotok, nato pristopne ceste do mostu ter na koncu obvoznico pri Stonu, ki je na stičišču Pelješca s celino. Projekt naj bi bil končan najpozneje leta 2022.

Projektu zaradi nerešenega spora o meji med Hrvaško in BiH-om ostro nasprotuje bošnjaški član predsedstva BiH-a Bakir Izetbegović, ki je prepričan, da bi BiH z mostom izgubil možnost za dostop do odprtega morja. Pri svojih zahtevah za ustavitev projekta je ostal osamljen, saj za najvišje srbske in hrvaške predstavnike gradnja mostu ni sporna.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
shark77
# 13.01.2018 ob 12:20
Se pravi da bodo Hrvati dali za 420 milj. vreden projekt 63 milj., ostalo bo dala EU.., koliko procentov pa smo mi dobili pri drugem tiru?
Petar Karamazov
# 13.01.2018 ob 12:13
Hrvati so izbrali logično potezo. Kitajci bodo most zgradili za dosti manj denarja, zato bo več evropskega denarja končalo v hrvaških koruptivnih žepih. Stroje pripeljati iz kitajske danes ni problem, most pa bodo tudi gradili kitajski delavci in ne Hrvati.
Gastrbajtr
# 13.01.2018 ob 12:40
Bosna še dolgo ne bo v EU preprosto zato, ker celi Evropi paše, da imajo "Kajmanske otoke" pred nosom. Pa ne v turističnem smislu.
aktivist
# 13.01.2018 ob 11:33
Namesto, da denar, ki je prisel.iz EU ostane v EU bodo raje zapravili na Kitajskem. Da ne govorim o pretkanosti Hrvatov, ki kradejo odprto morje na severu in jugu.
bolkonsky
# 13.01.2018 ob 12:07
ob tem pa je poudaril, da bo z uresničitvijo projekta država končno dobila trdno cestno povezavo z južno Dalmacijo.
------------------------
OMG...Dubrovnik južna Dalmacija ?!
niti po jeziku,niti po mentaliteti,niti po geografiji,niti po zgodovini,niti po običajih in niti po-
današnjem grbu Hrvaške...

sami sebe ne poznajo...in zato so z vsemi okoli sebe v konfliktu...in med sabo...

in zgleda da je Jernej Kopitar imel še kako prav ko je južno slovanske jezike razdelil na slovenskega,srbskega in bolgarskega...
Zoro27
# 13.01.2018 ob 11:53
Hm, nov morski spor s hrvaško sosedo. Ne, to pa ne, oni niso takšni.
ATP
# 13.01.2018 ob 11:19
Hrvati bodo poceni delovna sila Kitajcem :-)
Gastrbajtr
# 13.01.2018 ob 12:39
Naši bi morali dati komplet železniško infrastrukturo v posodobitev Kitajcem v zameno za časovno omejeno koncesijo. Pa da vidiš ...
Kemik
# 13.01.2018 ob 12:13
Sem bil pred dvema tednoma med drugim tudi v Neumu (poleg Mostarja, Stona, Dubrovnika in Splita). Prehajanje meje tam je sigurno neugodna zadeva, saj si Bosanci vzamejo čas, gredo na vse vrste odmorov in hočejo skenirati prav vse potne liste in osebne izkaznice potnikov na avtobusu. Še večji problem je to za tranzitne potnike, ki morajo tistih slabih 20 km voziti po ozemlju BiH, da pridejo spet nazaj na Hrvaško. Si težko predstavljam, kakšna gneča mora biti tam šele na vrhuncu turistične sezone in kako dolge kolone so, saj je Dubrovnik izjemno priljubljena turistična destinacija za ljudi po celem svetu, sploh pa v primeru različnih kombinacij z drugimi turističnimi točkami Hrvaške (pogosto ljudje kombinirajo recimo Dubrovnik s Splitom ter obiski narodnih parkov tipa Krka, Plitvička jezera in Paklenica).

Bi se pa dalo urediti ta problem tudi kako drugače. In sicer v smislu, da bi bilo prosto prehajanje meje pri Neumu za tranzitne potnike ter se naredilo dodatno mejo nekoliko bolj severno za tiste, ki pa gredo iz Neuma v notranjost BiH. Most izgleda priročna rešitev, vendar je precej draga glede na možnost, da bi se doseglo nek boljši dogovoror med samima državama.

Sicer so v Mostarju domačini rekli, da naj bi Bosna in Hercegovina kandidirala za vstop v EU leta 2022, a dvomim, če je to pametno, saj je na hercegovski deželi (verjamem, da še bolj na bosanski) povsem drug svet, ko se pride iz Hrvaške preko meje pri Metkoviću, katastrofalno je tam tudi ravnanje z odpadki in revščina je vidna vsepovsod, prav tako pa še ni saniranih marsikaterih hiš, ki so bile obstreljene med vojno pred dvema desetletjema. Verjetno bi ob prihodu v EU večina mlajšega prebivalstva emigrirala (kar je sicer že zdaj precej prisotno, v primeru vstopa v EU bi bilo še precej bolj) in bi na območju ostali več ali manj upokojenci. No, če pustimo ta razmišljanja in bi se zgodilo, da bi bili državi obe nekoč v EU in schengenskem območju, bi bil ta most na Pelješac prav tako brez pomena v prihodnosti. No, bomo videli, kako se bo vse skupaj razvijalo naprej.
jk11
# 13.01.2018 ob 11:39
Koga briga lastna industrija ali pa EU, ki bo financirala dober del projekta, ne? Kitajce treba pripeljat.

Imajo Afričani tudi probleme ko jim pridejo Kitajci železnice in ceste gradit, samo toliko da povem.
slivovica
# 13.01.2018 ob 11:30
Fištra = zrihtal
Skippy
# 13.01.2018 ob 13:13
Namesto tistih par kilometrov čez bosansko ozemlje, bodo zapravili 0,5 milijarde in trajno uničili veduto in okolje.
BlackCatXing
# 13.01.2018 ob 12:30
@Kemik
Sicer so v Mostarju domačini rekli, da naj bi Bosna in Hercegovina kandidirala za vstop v EU leta 2022,
--------------
Kandidira lahko ampak to je pa tudi vse.
Bosna in Hrvaška imata nerešeno mejno vpršanje in kot je rekel Junker (zardati težav, ki jih ima z nami in Hrvati): " Države morajo mejne spore rešiti pred vstopom v EU."

Bosanci še 100 let ne bodo v EU, ker ne bo meja rešena, razen če bodo poklenili pred domačimi (precej je Hrvatov) in tujimi pritiski in pristali na mejo, ki jo bo začrtala Hrvaška.

Tako ali tako pa bo Bosna slej kot prej razpadla na 3 dele.......
sagoza
# 13.01.2018 ob 14:08
a vam povem nekaj, kitajci ne bodo gradili samo most Pelješac, ampak bodo gradili tudi "Reški Tir" na Madžarsko za pol manj denarja kot bo nas stal drugi tir in še enkrat hitreje kot bo izgrajen drugi tir. še malo se zajebavajte z Madžari in se bodo umaknili iz projekta drugi tir, in se priklučili bolj perspektivnemu projeku. če se to zgodi, bo to pušiona stoletja!
danes
# 13.01.2018 ob 12:32
Drugega tira pa ne smejo, nikakor. Ker so prepoceni in niso "naši".
Zoro27
# 13.01.2018 ob 17:33
@komsomolec - tvoj SCT je okradel veliko število majhnih zasebnikov in jih pognal v stečaj.
ATP
# 13.01.2018 ob 16:16
komsomolec

SCT je bilo pa res transparentno podjetje :-)))

Stari dobri casi, pa to ;-)
wta
# 13.01.2018 ob 14:52
Razmišljajte izven evropskih meja. Zakaj Kitajska? Zato, ker si bo Hrvaška s tem povečala prepoznavnost na Kitajskem in odprla vrata na kitajski trg. Pri takih projektih se po navadi gleda predvsem možnost nadaljnjega sodelovanja. Kitajci imajo ogromno denarja, ki bi ga radi investirali.
Kemik
# 13.01.2018 ob 12:23
No, kar pa se tiče Neuma samega ... sam bi rekel, da je to območje zaradi turistične dejavnosti morda celo najbolj razvito in urejeno v sami Bosni in Hercegovini. Marsikaj so morali urediti že zaradi samih turistov. Se pa ima prebivalstvo tam skoraj 100% za Hrvate, tako da verjamem, da bi se marsikdo tam želel pridružiti Hrvaški. Bosna in Hercegovina seveda na to ne bo pristala, ker je to vseeno njihov edini izhod na morje, v pristanišču v Pločah v bližini imajo tudi ogromno svojih velikih ladij in most na Pelješac bi morda lahko oviral ladijski promet čez zaliv.



Je pa zanimivo, kako so se na tem območju zgodovinski sporazumi med dubrovniško republiko in Otomani (Dubrovnik si ni želel, da bi imel za sosede Benečane, tako da je območje Neuma prodal Otomanom) poigrali s samim prebivalstvom. Vseeno pa vse skupaj še ni tako ekstremno kot na mejnih območjih med Nizozemsko in Belgijo, kjer je v določenih vaseh kar nekaj različnih mejnih con, tako da je en del ulice na Nizozemskem, spet drugi v Belgiji, vmes je kakšen "otoček" ene izmed držav ipd. Seveda se danes o tem toliko ne govori, ker sta obe državi v schengenskem območju, a če bi se spet začele tam vpostavljati meje, bi lahko bil pravi kaos - še precej večji kot na območju Neuma med Hrvaško in BiH.
Enostavno
# 13.01.2018 ob 13:18
" ...od tega bo EU zanj namenil 357 milijonov evrov,.."

EU? Hm...zdaj me pa resno zanima koliko denarja bo šlo za ta most iz mojega oz.vaših žepov?Jaz osebno ne potrebujem tega mosta.Zato sem proti temu,da mi trgajo od dohodka za ta most.
tigr1924
# 16.01.2018 ob 22:23
Lahko bi omenili, da je most projektiral Marjan Pipenbaher (Črni Kal).
Springbok
# 13.01.2018 ob 15:23
Dela dogovora z bosanskimi Srbi, oziroma Dodikovo SDS je, da Hrvati zgradijo tudi avtocestni most pro Novi Gradiški, in s tem avtocesto do Banja luke povezejo z AC Zagreb - Beograd. Ko so se Hrvati in Srbi zmenili, so Bošnjaki bili preglasovani, in zato nasprotovanja BiH mostu na pelješac ni več. Nasprotuje mu le še stranka SDA oz. Izetbegović, ne pa več BiH.
delfino_
# 13.01.2018 ob 14:29
Hrvati bodo poceni delovna sila Kitajcem :-)

https://www.posao.hr/clanci/vijesti/zani
mljivosti/kinezi-imaju-vece-place-od-hrvata/9354/
komsomolec
# 13.01.2018 ob 14:12
v Jugoslaviji bi ga SCT, zdaj nula. ja ja sami ste si krivi.
danes
# 13.01.2018 ob 12:34
@Kemik, sem bil tam poleti in nič od tega.
tureavanture
# 13.01.2018 ob 11:31
Ja ne vem, kaj bodo vozili delavce in stroje iz daljne kine?
Lupo
# 13.01.2018 ob 11:33
edino projekt drugi tir se še lahko primerja s tako debilano
Kazalo