Britanki bosta morali najverjetneje plačati tudi poslovno škodo, ki je nastala zaradi dveurnega postanka, ki je bil posledica njunega pijanskega izpada. Foto: EPA
Britanki bosta morali najverjetneje plačati tudi poslovno škodo, ki je nastala zaradi dveurnega postanka, ki je bil posledica njunega pijanskega izpada. Foto: EPA
Grozljiva luknja v letalu, zaradi katere je moralo letalo zasilno pristati. Foto: EPA
Prestrašeni potniki so si gotovo želeli le eno: biti čim prej na trdnih tleh. Foto: EPA

Po besedah tiskovnega predstavnika policije na letališču v Frankfurtu Hartmuta Schererja sta ženski, stari 26 in 27 let, postali nasilni do osebja, ko je letalo na poti z grškega otoka Kos v Manchester na višini 10.000 metrov letelo nad Avstrijo. Potem ko jima osebje ni želelo več prinesti alkoholne pijače, je 26-letnica skušala s steklenico vodke, ki jo je prinesla na letalo, obračunati s stevardeso, potem pa je želela še odpreti najbližja vrata kabine. Osebju je podivjani ženski potem le uspelo ukrotiti in privezati na njuna sedeža, letalo pa je vseeno zasilno pristalo v Frankfurtu, kjer so ju aretirali.

"Očitno je želela malo svežega zraka, zato je skušala odpreti vrata, ki pa se seveda niso dala odpreti," je dejal Scherer. Ženski bosta obtoženi telesnega napada in kršenja pravil zračnega prometa.

Od kod luknja v trupu letala Qantasa?
Na drugem koncu sveta pa strokovnjaki preiskujejo letalo avstralske letalske družbe Qantas, ki je moralo v petek zasilno pristati v Manili na Filipinih, potem ko so v trupu našli 3-metrsko luknjo. Na letalu iz Londona v Melbourne je bilo več kot 360 ljudi, večino pa so že prepeljali v Avstralijo. Kot glavna mogoča vzroka omenjajo korozijo in naključno zunanjo poškodbo. Izvršni direktor Qantasa Geoff Dixon je dejal, da se je ob fotografijah poškodovanega trupa zgrozil, dodal pa je, da ni znakov, da bi luknja nastala zaradi korozije.

"Res ne moremo ugibati, kako se je to zgodilo in zakaj, toda izvedli bomo natačno preiskavo." Potniki so povedali, da so približno uro po odhodu iz Hongkonga zaslišali glasen pok, ki mu je sledil padec pritiska v kabini, pilot je hitro znižal letalo z višine 8.700 metrov na 3.000 metrov. Potniki so bili prestrašeni, vendar so se hitro zbrali in uporabili kisikove maske. V prvem razredu naj bi odpadel del stropa in padel na potnike.

Letalski strokovnjaki pravijo, da bi korozija sicer lahko naredila od 2,5 do 3 metre veliko luknjo, kajti čeprav bi bila začetna praska majhna, se ob izjemno velikem pritisku med letom hitro poveča. Med omenjenimi mogočimi vzroki omenjajo tudi zunanjo poškodbo z zunanje strani ali pa znotraj letala, izključiti pa želijo možnost eksploziva.

Na rednem pregledu nobenih napak
Marca je bilo 17 let staro letalo na rednem vzdrževalnem pregledu, vendar po besedah Quantasove tiskovne predstavnice med njim niso odkrili nič nenavadnega. Preiskovalci bodo pod drobnogled vzeli tudi dogajanje na hongkonškem letališču Ček Lap Kok, kjer je imelo letalo postanek.

K. T.