Svet
Ameriški kongres
Do nove blokade vladnih agencij je prišlo že drugič v mesecu dni. Foto: Reuters
Ameriške zračne sile
Največji delež dodatne porabe je namenjen vojski. Foto: EPA
VIDEO
Trump podpisal predlog fi...

Dodaj v

Trump po nekajurni blokadi podpisal predlog financiranja ameriške vlade

Težave s financiranjem osnovnih obveznosti
9. februar 2018 ob 07:36,
zadnji poseg: 9. februar 2018 ob 14:53
Washington - MMC RTV SLO, STA

Ameriškemu kongresu v četrtek do polnoči ni uspelo potrditi predloga zakona o nadaljevanju proračunskega financiranja za agencije zvezne vlade, ki so bile tako po januarju spet blokirane. A blokada je trajala le nekaj ur, predsednik Donald Trump pa je v tvitu sporočil, da je predlog podpisal.

Medtem ko so januarja financiranje zaradi vprašanja t. i. sanjačev, priseljencev, ki so jih v ZDA brez ustreznih dokumentov kot mladoletnike pripeljali starši oziroma skrbniki, onemogočili demokrati, je bil tokrat razlog nasprotovanje republikanskega senatorja Randa Paula povečanju porabe. To naj bi znašalo malo manj kot 300 milijard dolarjev, pravi Bela hiša, Washington Post pa poroča o številki 500 milijard.

Paul iz Kentuckyja je tako preprečil pravočasni dogovor o nadaljnjem financiranju vlade, ki bi povečal proračunsko luknjo. Omenjeni predlog zakona obsega 650 strani, kot pa je dejal Paul, je bil prikazan šele v sredo zvečer, zato podrobnosti niso jasne, poroča BBC. Predlog zakona med drugim predvideva dodatnih 165 milijard dolarjev za vojsko in 131 milijard za zdravstvo, infrastrukturo in druga vprašanja. Ker se ta sredstva ne bodo nadomestila z zmanjšanjem porabe na drugih področjih ali dodatnimi davčnimi prihodki, jih bo država zagotovila z novimi posojili.

Spomnimo, republikanci so konec lanskega leta sprejeli obsežno davčno reformo, ki naj bi prihodke države v naslednjih desetih letih zmanjšala za 1.500 milijard dolarjev.

Senat je nato dogovor o proračunu in omenjeni predlog zakona potrdil, a po polnoči, torej prepozno, da ne bi prišlo do blokade dela agencij. Naknadno je dogovor o financiranju potrdil še predstavniški dom kongresa, in sicer z 240 glasovi za in 186 proti. Januarska blokada dela vladnih agencij je trajala tri dni.

Trump: vojska bo močnejša kot kadarkoli
Nekaj ur po potrditvi kongresa je predlog s svojim podpisom zapečatil še predsednik Trump in tvitnil, da bo vojska zdaj močnejša kot kadarkoli. "Prisiljeni smo bili povečati financiranje nekaterih stvari, ki jih ne maramo, da bomo končno, po več letih izčrpavanja, poskrbeli za našo vojsko," je zapisal in volivce pozval, naj na letošnjih volitvah izvolijo več republikancev, da bodo ti lažje sprejemali nove predloge.

Kongres in Bela hiša v rokah republikancev
Nepričakovan razvoj dogodkov v senatu je po poročanju Reutersa poudaril nezmožnost kongresa, ki je v rokah republikancev, in republikanskega predsednika za učinkovito izpolnjevanje najosnovnejših fiskalnih obveznosti države.

Predstavniški dom kongresa je sicer pred dnevi že potrdil omenjeni predlog zakona o začasnem nadaljevanju financiranja agencij zvezne vlade do 23. marca in za obrambno ministrstvo do 30. septembra, v senatu pa so se voditelji obeh strank dogovorili o kar dveletnem proračunu, ki je predvideval povečanje porabe za okoli 500 milijard dolarjev. Ta dogovor je podprl tudi predsednik Donald Trump, ki mora predlog podpisati v zakon.

Voditeljica demokratov v predstavniškem domu Nancy Pelosi je zaradi pritiska volilne baze v sredo uprizorila osemurni govor, v katerem je opozarjala, da ne bo podprla dogovora, če ta ne bo vključeval tudi rešitve statusa za t. i. sanjače.

Demokratska manjšina v senatu lahko zadeve zavira s t. i. filibustrom, zavlačevanjem ali preprečevanjem odločanja z daljšo razpravo, ki pa ga v tem primeru niso bili pripravljeni uporabiti, ker se je njihov vodja Chuck Schumer z vodjo republikanske večine Mitchem McConnelom dogovoril o povečanju porabe za razne programe, ki so pomembni za demokrate. Schumer naj bi računal, da se bo z McConnelom kasneje dogovoril o vprašanju priseljencev.

B. V., J. R.
Prijavi napako
Komentarji
Norisla
# 09.02.2018 ob 08:06
"Najuspesnejsa" neoliberalna drzava zivi izkljucno od kopicenja dolga....
SamoRes
# 09.02.2018 ob 07:49
Predlog zakona med drugim predvideva dodatnih 165 milijard dolarjev za vojsko in 131 milijard za zdravstvo, infrastrukturo in druga vprašanja.

To pove vse o državi, kjer je 40 milijonov ljudi revežev in kjer si milijoni ne morejo privoščiti zdravstvene oskrbe.
SamoRes
# 09.02.2018 ob 08:30
Če doma po televiziji gledate kapitalistično hollywoodsko propagando ste prepričani o raju v ZDA, ko pa enkrat prečite to pokrajinsko zelo lepo državo pa vidite da je tam velika beda za milijone ljudi, ki živijo po takšnih naseljih. Za naše razmere nepredstavljivo. In ves ta denar je v rokah posameznikov in gre za vojsko namesto za domače ljudi. In ta vojska povzroča bedo nadaljnjim stotinam tisočim ljudem po svetu.
kop
# 09.02.2018 ob 08:58
@Pro

Si pa šaljivec... Njihov dolg glede na gdp je 106%
GUMY
# 09.02.2018 ob 10:31
Je pa res, da je ves njihov dolg notranji, ki ga ustvarjajo s tiskanjem dolarjev. Ves ta presežek dolarjev pa se kopiči po svetu. Dokler z vojsko lahko vsiljujejo dolar kot svetovno plačilno valuto bo to šlo...
Norisla
# 09.02.2018 ob 08:56
Gennius

Ljudje ki nocejo k zdravniku!?
Pa ti si kresnjen :)
Krimsky
# 09.02.2018 ob 07:59
Tistih par najetih plačancev, ki se vozijo v Toyotah in mahajo s črnimi zastavami …
~
… pa ja upraviči še 165 milijard, za zdravje pa mora itak vsak poskrbeti sam, saj niso v socializmu …
Svit-1
# 09.02.2018 ob 08:52
Resno dvomim, da jim bo finančno zneslo. Indeksi so se obrnili, dolar tudi pada, če še Kitajci začnejo prodajat ameriški dolg, bo živo sr..e ! Pa še vsaka svetovna finančna kriza je prišla iz Amerike. Torej smo vsi notri!
copcop
# 09.02.2018 ob 10:06
Kar se tiče dolga pa: ne trosit neumnosti, naš Slovenski je za tretjino višji kot njihov (po BDP), razmerje se še veča pod našimi levimi vladami.

SLO - 78% dolg/BDP
ZDA - 106% dolg/BDP

Od kdaj je 78 za tretjino več kot 106?

Bo pa zanimivo spremljati eksperiment, v katerem se je predsednik, sicer zelo stabilen genij, odločil, da bo ob rekordno visoki zadolženosti še povečal državne odhodke in hkrati zmanjšal prihodke.

Kokice!
Norisla
# 09.02.2018 ob 08:54
Pro

Ta njihov BDP gre bes v zepe pescice ljudi..
POIVRE
# 09.02.2018 ob 10:48
Pomembno je, da se ameriški imperij razpada. Za začetek bi se lahko umaknili iz Sirije, iz Iraka so jih že napodili.
izo
# 09.02.2018 ob 14:59
Njihov dolg glede na gdp je 106%

bo še malo več od tega, ker nočejo ven dat podatke, trump pa meri gospodarstvo na borzi, lol, kjer ste lahko pred kratkim dobili lep dokaz, kako je tam kakršna koli vrednost imaginarna (ko sem dobival miuse, ko sem to razlagal pred tem).
gozdar1
# 09.02.2018 ob 10:41
Tudi zno5raj zda so velike razlike med zveznimi državami, in temu primerene razlike v standardu.
izo
# 09.02.2018 ob 14:52
Kar se tiče dolga pa: ne trosit neumnosti, naš Slovenski je za tretjino višji kot njihov (po BDP), razmerje se še veča pod našimi levimi vladami.

lol, ne bedasaj!
@twwwter
# 09.02.2018 ob 19:25
Ameriški dolg sploh ni primerljiv s slovenskim !

Mi moramo svojega vračati, ameriškega pa tudi.
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 15:11
Kam so šle modre besede svete Margaret: prej ali slej ti zmanjka tujega denarja za trošenje?

Te besede se nanašajo na tiste, ki sposojeni denar namenjajo predvsem trošenju, namesto ustvarjanju...
KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 14:53
Dolga, ki ga v veliki meri usmerjajo v lastno gospodarstvo, ki ga zaenkrat uspešno odplačuje...

Heh.

Kam je šla slavna konservativna modrost: ne moreš porabiti več, kot ustvariš?

Kam so šle modre besede svete Margaret: prej ali slej ti zmanjka tujega denarja za trošenje?

Kam je šel tisti žlahtni konservativni cinizem: sve će to narod da pozlati?
Olorin
# 09.02.2018 ob 14:51
@MikiSkokc
"Dolga, ki ga v veliki meri usmerjajo v lastno gospodarstvo, ki ga zaenkrat uspešno odplačuje..."

Torej pravis, da se jim dolg manjsa, ali kako?
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 14:09
"Najuspesnejsa" neoliberalna drzava zivi izkljucno od kopicenja dolga....

Dolga, ki ga v veliki meri usmerjajo v lastno gospodarstvo, ki ga zaenkrat uspešno odplačuje...
zeuss-zeng
# 09.02.2018 ob 17:45
Trump po nekajurni blokadi podpisal predlog financiranja ameriške vlade
---------------
vihar v kozarcu vode , novinarji pa skačejo do stropa ....
nikhrast
# 09.02.2018 ob 16:28
Rand Paul je imel odličen govor, finančno konservativen republikanec, pokazal pa je kako so republikanci hinavski. Pod Obamo so se zgražali nad zapravljanjem, zdaj bi pa pod Trumpom zapravljali kot pijani mornarji.
izo
# 09.02.2018 ob 15:21
Sicer pa dolg sploh ni problem, dokler se ne pretrga denarni tok. Dokler denar kroži, delavci dobivajo plače, podjetja poslujejo po svojih zmožnostih in država dovolj spodbuja lastno gospodarstvo, je višina dolga neproblematičen faktor. Krize ne nastopijo namreč zaradi velikosti dolga, ampak zaradi premajhnega denarnega toka. Ko zaradi nezaupanja propadejo naložbe in posledično zmanjka denarja za plače, s tem pa potrošnja in proizvodnja...

sure.., najbolj pa je fajn, če imaš tiskarno in tanke. poln ti je vseeno, kakšen puf imaš, kar celo javno priznajo. in svet kima..
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 15:09
Sicer pa dolg sploh ni problem, dokler se ne pretrga denarni tok. Dokler denar kroži, delavci dobivajo plače, podjetja poslujejo po svojih zmožnostih in država dovolj spodbuja lastno gospodarstvo, je višina dolga neproblematičen faktor. Krize ne nastopijo namreč zaradi velikosti dolga, ampak zaradi premajhnega denarnega toka. Ko zaradi nezaupanja propadejo naložbe in posledično zmanjka denarja za plače, s tem pa potrošnja in proizvodnja...
neprilagojen
# 09.02.2018 ob 14:44
https://www.youtube.com/watch?v=tzYTm6yU
SxQ

KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 14:44
Medtem ko so januarja financiranje ... onemogočili demokrati, je bil tokrat razlog nasprotovanje republikanskega senatorja Randa Paula povečanju porabe. To naj bi znašalo malo manj kot 300 milijard dolarjev, pravi Bela hiša, Washington Post pa poroča o številki 500 milijard ... Spomnimo, republikanci so konec lanskega leta sprejeli obsežno davčno reformo, ki naj bi prihodke države v naslednjih desetih letih zmanjšala za 1.500 milijard dolarjev.

Razmetavanje z davkoplačevalskim denarjem in vrtanje gigantskih lukenj v proračun.

Težko se je izogniti vtisu, da se je največji med domoljubi odločil Ameriko 'spet narediti veliko' z rahlo venezuelskim pristopom.
aktivist
# 09.02.2018 ob 11:09
Viljemmm

Cudno da nidi ze tam, ker je tukaj tako slabse
ata
# 09.02.2018 ob 11:04
@SamoRes: medtem, ko si v Sloveniji lahko vsak privošči zdravstveno oskrbo, samo na vrsto ne pride.

Samo od 1.1.2014 do 31.12.2017, se je število čakajočih na poseg ali diagnostiko povečalo za več kot 80.000 oseb (+51,3%)
Število čakajočih nad dopustno čakalno dobo povečalo za več kot 43.000 (+ 295%)
Trska in bruno...

Če bi te le tako skrbelo še za Slovence...
Bivši uporabnik
# 09.02.2018 ob 10:36
Kongres in Bela hiša v rokah republikancev
Nepričakovan razvoj dogodkov v senatu je po poročanju Reutersa poudaril nezmožnost kongresa, ki je v rokah republikancev, in republikanskega predsednika za učinkovito izpolnjevanje najosnovnejših fiskalnih obveznosti države.


Da se ob tem ne bi slučajno komu zazdelo nasprotno, npr. da so pa demokrati sposobni! :)
Amur
# 09.02.2018 ob 08:13
škoda da blokada ne prizadane njihove morilske vojske...
borut-blas
# 09.02.2018 ob 23:35
slovenski dolg na prebivalca - 16000 evrov
ameriški dolg na prebivalca - 60000 dolarjev
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 21:34
Poglej recimo samo stavko javnega sektorja... večina ostalega folka se z njo ne strinja, saj se jim zdi, da ni osnove za večje plače. Že tako se JS-ja drži status neučinkovitosti in nizke koristnosti, potem pa je še edina skrb, ki jo uradno predstavljajo, višje plače. Ko bi se več govorilo o tem, kje se da kaj privarčevati in izboljšati efektivnost, bi jim ostala javnost precej bolj zaupala in take zahteve bi postale precej bolj legitimne... tako pa je kot je. In ne ena, ne druga stran ne naredi veliko, da bi bilo kaj drugače. Socializem tega problema ne more rešiti, ampak ga samo pomete pod preprogo, s tem pa dolgoročno še poveča, če ljudje sami ne pogruntajo, da imamo problem...
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 21:26
Taki ljudje obstajajo že od pamtiveka, ne samo od socializma.
Sicer pa je pogoj za solidarsnost zaupanje. Solidarnost se razvije tam, kjer ima solidarnost smisel, kjer ne boš ob prvi priliki nategnjen. Ta filing pa pride ravno s tem, da so ljudje angažirani.
Če recimo delavci čakajo na višje plače, da se bodo začeli obnašati odgovorno, potem jih pač ne bodo dočakali. Če delodajalec čaka na odgovorne delavce, brez da kaj za to naredi, jih tudi ne bo dočakal. Socializem tega ne more ustvariti niti tega ne more ustvariti kapitalizem.
Sistem samo omogoča razne oblike izkoriščanja pravnih okvirjev, ne prispeva pa k temu, da so ljudje boljši. Se ti res zdi, da smo zaradi tega, ker MORAMO plačevati davke boljši, kot bi bili, če nam jih ne bi bilo treba? Mogoče je ravno obratno...
KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 20:44
Ja, ampak to ni odvisno od sistema, ampak od ljudi. Če bi socializem ustvarjal solidarne ljudi, bi taki ostali tudi v kapitalizmu...

Nekaj jih je vendarle ustvaril - in zdaj zagovarjamo koncept solidarnosti tudi v kapitalizmu :)

Velja seveda tudi obratno: ob uvedi socializma pri nas je mentaliteta iz prejšnjih sistemov - čaščenje zasebne lastnine, religioznost itn. - ostala še kako prisotna v delu prebivalstva.
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 20:18
Se absolutno strinjam, da je vsaka družba brez angažiranosti in zaupanja v riti ... ne strinjam pa se, da so ideje in vrednote, na katerih temelji sistem, irelevantne.

Ja, ampak to ni odvisno od sistema, ampak od ljudi. Če bi socializem ustvarjal solidarne ljudi, bi taki ostali tudi v kapitalizmu...
KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 20:10
Ali bomo zagnani prostovoljno, ali pa bomo v to prisiljeni. Brez nič ni nič in brez veliko velikega ne more biti... sistem pri tem ne igra popolnoma nobene vloge, samo volja in angažiranost družbe, ki pa ima korenine v zaupanju, da bo vsak čimbolje opravil svoje delo...

Se absolutno strinjam, da je vsaka družba brez angažiranosti in zaupanja v riti ... ne strinjam pa se, da so ideje in vrednote, na katerih temelji sistem, irelevantne.

Navsezadnje je bila denimo nacistična Nemčija izjemno angažirana, disciplinirana, sposobna, požrtvovalna, delovna in ekstremno učinkovita. Problem je bil le v idealih in ciljih te ureditve, ki so bili pošastni.
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 19:46
Pa država lahko, tako kot vsak kapitalist zagotavlja preživetje, samo če državljani dovolj ustvarjajo po dovolj nizki ceni... :)
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 17:19
Vse skupaj je samo eno neskončno pretakanje javnih sredstev v zasebne žepe ... in iskanje vedno novih izgovorov za pretakanje javnih sredstev v zasebne žepe

Tudi plače javnih uslužbencev so pretakanje "javnih" sredstev v privatne žepe... Vprašanje ni javno, ali zasebno, vprašanje je, ali se denar porablja za kaj bolj, ali pa manj produktivnega in koristnega. Idealna država ne bi potrebovala državnega upravljanja, ali pa ne bi potrebovala zasebnega upravljanja. V svojem bistvu je razlika le v tem, kaj vzbuja večje zaupanje in motivacijo. Tako za delo, kot investiranje (kar sta v svojem bistvu povsem enaki stvari). V teoriji je čisto vseeno, kakšen pristop se izbere... v praksi pa zelo odvisno od odgovornosti ljudi te skupnosti. Žal je to nasplošno zelo slabo razumljeno dejstvo in se še vedno prerekamo o kapitalizmu in socializmu... oba sta lahko bedna in oba sta lahko zakon, če imaš bodisi bedne bodisi zakon ljudi.
moj komentar
# 09.02.2018 ob 17:01
Vse skupaj je samo eno neskončno pretakanje javnih sredstev v zasebne žepe ... in iskanje vedno novih izgovorov za pretakanje javnih sredstev v zasebne žepe.

Država se zato hiper zadolžuje, posamezniki pa na račun zadolževanja države hiper bogatijo.
zero1
# 09.02.2018 ob 16:58
V ZDA si URADNO deklariran kot revez v kolikor je tvoj letni dohodek manjsi od cca 12 000 eur. V Sloveniji si z takim dohodkom srecen drzavljan. V Rusiji ali npr Srbiji ti je kaj podobnega nedosegljivo.

V sloveniji imamo dodatno in obvezno zdr. zavarovanje. V ZDA taksno zavarovanje stane nekaj 10 dolarjev manj...

Samo toliko v vednost tistim ki v nedogled nabijajo o nedostopnosti ameriskega zdr . sistema.
KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 16:05
V Ameriki pa vlaganje v vojsko pomeni vlaganje v ogromno enih dejavnosti, ki na koncu ne samo stanejo, ampak tudi prinašajo dodano vrednost.

Peščici nedvomno prinašajo zelo veliko denarja.

Prodajanje 'čudovitega' orožja fundamentalistom ... mrhovinarsko vdiranje in mendranje tujih držav, da lahko tvoje firme obnavljajo, kar si sam porušil ... stresanje neskončnih 'mirovniških' bomb na glave ljudi, da lahko orožarji služijo itn.

Edina 'dodana vrednost', ki jo s tem početjem ustvarjajo, je poplava migrantov in terorizma.
KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 15:50
Te besede se nanašajo na tiste, ki sposojeni denar namenjajo predvsem trošenju, namesto ustvarjanju...

Glede na to, da rekordni izdatki za vojsko, financiranje vojaških parad itn. ustvarjajo le zevajoče proračunske luknje ... se torej vaše besede nanašajo na Trumpa?
moj komentar
# 09.02.2018 ob 15:36

genniuuss
samores,
a si kdaj slišal za ljudi ki n želijo živeti v sistemu,
ne želijo hoditi v šolo, službo, k zdravniku,
teh ljudi je v ameriki največ, požvižgajo se na civilizacijske norme
in živijo iz ust do ust, iz roke do roke, a poglej nihče jih ne preganja,
zopet demokracija ki je ti ne razumeš.


Mogoče je tako v njihovih filmih. V realnosti zagotovo ne.
Ne poznam naroda, ki bi se tako žrtvoval za peščico ultrabogatašev.
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 15:01
"Dolga, ki ga v veliki meri usmerjajo v lastno gospodarstvo, ki ga zaenkrat uspešno odplačuje..."

Torej pravis, da se jim dolg manjsa, ali kako?


Ne. Pravim, da vlagajo v rast gospodarstva, s pomočjo katere uspešno servisirajo povečevanje dolga. Zaenkrat.
Poglej recimo vlaganje v vojsko. V sloveniji gre velik delež vlaganja v vojsko izven našega gospodarstva. V Ameriki pa vlaganje v vojsko pomeni vlaganje v ogromno enih dejavnosti, ki na koncu ne samo stanejo, ampak tudi prinašajo dodano vrednost.
Bivši uporabnik
# 09.02.2018 ob 10:40
Oboji družbo zanikajo kot lastnika, ki sam ni uprava. Socializem pa tudi, podobno kot ostali (soc. ni levo) ...
Bivši uporabnik
# 09.02.2018 ob 10:39
Ali pa kako da demokrati priznajo družbo ločeno od oblasti (upravitelja ipd.)
KovacevaKobila
# 10.02.2018 ob 10:34
Ko bi se več govorilo o tem, kje se da kaj privarčevati in izboljšati efektivnost, bi jim ostala javnost precej bolj zaupala in take zahteve bi postale precej bolj legitimne... tako pa je kot je. In ne ena, ne druga stran ne naredi veliko, da bi bilo kaj drugače. Socializem tega problema ne more rešiti, ampak ga samo pomete pod preprogo

Niso samo ljudje v JS nezadovoljni s plačami - velika večina ljudi je nezadovoljna.

Efektivnost, o kateri govorite, je izključno ekonomska kategorija. V tem pogledu smo zdaj boleče učinkoviti - še nikoli se ni serijsko proizvajalo toliko stvari in ponujalo toliko uslug, kot se jih danes. Dokaz so gore smeti, s katerimi smo prekrili kopno in oceane, in zastrašujoča hitrost, s katero kurimo vire in uničujemo okolje v imenu 'gospodarske rasti'.

To, da ljudje niso pretirano navdušeni nad tem, kar počnejo, je sistemski problem, saj je velika večina ljudi - iz eksistencialnih razlogov - vezana na službe, ki jih ne veselijo (ali pa jih celo sovražijo). Njihova apatija je v veliki meri razumljiva. V službah se težko počutijo kot del nečesa večjega, pomembnega, saj so največkrat obravnavani kot avtomati za opravljanje duhamornih opravil (administracija, serijska proizvodnja itn.) ali, še huje, kot sužnji (prekarstvo, minimalne plače itn.). Tudi izven delovnega okolja ni nič bolje - sistem obravnava večino prvenstveno skozi ekonomsko prizmo, kot 'potrošnike'. Njihova koristnost za družbo je vezana na njihovo porabo.

Ko pridemo do efektivnosti pri samorealizaciji - konstantnemu izobraževanju, razvijanju lastnega intelekta in ukvarjanju s stvarmi, ki nas dejansko navdajajo s strastjo - smo, kot družba, boleče neučinkoviti. Trenutnemu sistemu nikakor niso v interesu množice razmišljujočih, kritičnih ljudi. Sistem ne želi celovitih, močnih osebnosti - sistem želi ozke specialiste, zobnike v veliki mašini, pridne in ubogljive foh idiote, ki so zelo učinkoviti na svojem malem področju in ki se ne sprašujejo o smislu in posledicah lastnega dela. Zato ves čas poslušamo, da je treba izobraževanje 'vezati na potrebe gospodarstva'. Zato se kritično mišljenje (kulturo, filozofijo, znanost itn.) zaničuje, povzdiguje pa zabavo in eskapizem.

Vse to pa vodi v okoljsko devastacijo in ostale hude probleme, ki smo jim danes priča na globalni ravni. To je ogromen problem, ki temelji na idealih in vrednotah trenutne ureditve.
aparat-čik
# 09.02.2018 ob 17:11
neoliberalizma se ne bo dalo premagat samo z lepimi in pametnimi besedami. Ker je parazitska ideologija sam po sebi, bo potrebna sila.
KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 16:27
Če bi Američani lahko uporabljali samo v državnih fabrikah izdelano orožje - in bi iz te zgodbe izključili zasebna podjetja -, bi bilo njihovih vojaških operacij po svetu v trenutku konec.

Vse skupaj je samo eno neskončno pretakanje javnih sredstev v zasebne žepe ... in iskanje vedno novih izgovorov za pretakanje javnih sredstev v zasebne žepe.
MikiSkokc
# 09.02.2018 ob 19:44
@KovacevaKobila
Kapitalizem je lahko uspešen edino, če je družba dobro aktivirana. In socializem je lahko uspešen edino, če je družba dobro aktivirana.
Kapitalizem je lahko uspešen edino, če je ekonomsko efektiven in socializem je lahko uspešen edino, če je ekonomsko efektiven.
Bolj kot namreč ljudje angažirani, več in bolj efektivno bodo opravili, s tem pa bo obstajalo več za deliti in s tem bolje angažirati ljudi.
Oba pristopa se soočata z identičnimi problemi, samo da eden temelji na tem, da ljudje bolj angažira potreba po angažiranosti, drug pa da to naredi bolje svoboda izbire, ali boš angažiran, ali ne. Ponavadi se za bolj funkcionalnega izkaže prvi, ampak v teoriji to ni nujno. Dejstvo pa na koncu ostane. Ali bomo zagnani prostovoljno, ali pa bomo v to prisiljeni. Brez nič ni nič in brez veliko velikega ne more biti... sistem pri tem ne igra popolnoma nobene vloge, samo volja in angažiranost družbe, ki pa ima korenine v zaupanju, da bo vsak čimbolje opravil svoje delo... brez slednjega ni ne volje, ne angažiranosti in ne uspešnosti, samo gnil kapitalizem, socializem, ali pa anarhija.
KovacevaKobila
# 09.02.2018 ob 19:16
Žal je to nasplošno zelo slabo razumljeno dejstvo in se še vedno prerekamo o kapitalizmu in socializmu... oba sta lahko bedna in oba sta lahko zakon, če imaš bodisi bedne bodisi zakon ljudi.

Do določene mere se z vami strinjam. Navsezadnje imamo Islandijo in skandinavske države, ki dokazujejo, da je lahko tudi kapitalizem zelo družbeno orientiran, solidaren.

Še zmeraj pa obstaja temeljna razlika med kapitalizmom in socializmom, ki je, po mojem mnenju, ključna. Osnovna ideja kapitalizma je, kot je že iz imena razvidno, kapital. Osnovna ideja socializma pa je, kot je prav tako iz imena razvidno, družba. Kapitalizem je individualističen, saj izhaja iz predpostavke, da je smisel človeške aktivnosti kapital oz. profit. Socializem je kolektivističen, saj izhaja iz predpostavke, da je smisel človeške aktivnosti napredovanje družbe kot celote.

V kapitalizmu je cilj dela zaslužek, ki omogoča preživetje. Delo se prevaja v zasebno lastnino.

V socializmu država zagotavlja preživetje. Cilj dela ni denar (temveč strast, zadovoljstvo ob reševanju problemov, razvozlavanje skrivnosti vesolja, igra itn.). Rezultat tega dela je javno dobro, namenjeno napredovanju celotne družbe.

Zaradi tega mi je precej bližja ideja socializma.

Strinjam pa se z vami, da to plemenito idejo ekspresno pervertirajo in sesujejo oblasti, moči in bogastva željni cepci.

Optimalna ureditev bi bil anarhizem - ne vertikalno, temveč horizontalno strukturirana družba z minimalnim številom zakonov, v kateri se ljudje obnašajo zrelo in družbeno odgovorno. Žal pa je to - pri pričujočem številu sociopatov in egoističnih telebanov - popolna znanstvena fantastika.
Kazalo