Uberjev preizkus avtonomnih vozil v San Franciscu je naletel na rdečo luč državnih oblasti, ker naj podjetje za to ne bi pridobilo ustreznega dovoljenja. Foto: Reuters
Uberjev preizkus avtonomnih vozil v San Franciscu je naletel na rdečo luč državnih oblasti, ker naj podjetje za to ne bi pridobilo ustreznega dovoljenja. Foto: Reuters
Podjetje Volvo je za Uber izdelalo posebna samovozna vozila, ki so še na testiranju. Foto: Reuters

Podjetje Uber je na ceste poskusno postavilo avtomobile znamke Volvo, ki vozijo brez voznika, vendar pa so vozila padla na testu, saj se niso ustavila pred rdečo lučjo. Kalifornijski urad za registracijo vozil je sporočil, da je Uber svoj poskusni projekt zagnal brez ustreznega dovoljenja za preizkušanje avtonomnih vozil, in zahteval, da vozila takoj umakne s ceste.

"Če Uber takoj ne potrdi, da je prenehal preizkuse in vložil zahtevo za dovoljenje, bo urad začel pravne postopke," je sporočil pravnik urada Brian Soublet. Kalifornijske oblasti so do zdaj izdale dovoljenja za delovanje avtonomnih vozil 20 podjetjem, med njimi tudi Google, za preizkus skupno 130 vozil, so sporočili z urada.

Uber suspendiral voznika
Kot poroča AFP, se podjetje ni takoj javno odzvalo na zahtevo državnih oblasti glede prekinitve preizkusa. Ob začetku preizkusa je predstavnik podjetja v blogu zapisal, da je mnenje podjetja, da takšnega dovoljenja ne potrebuje, saj bodo za volanom sedeli vozniki za nadzor delovanja avtonomnih funkcij.

Se je pa Uber že odzval na posnetka, ki sta zaokrožila po svetovnem spletu, na katerih Uberjevi avtonomni vozili v San Franciscu prevozita rdečo luč. Podjetje je oba primera vožnje skozi rdečo luč označilo za napake voznikov za nadzor avtonomnih funkcij. Podjetje je tako voznika, ki sta sedela za volanom obeh vozil, že suspendiralo.

Kako bi vozila ustavili policisti?
Pri tem se je pojavilo tudi vprašanje, kako bi policija ukrepala v primerih prekrškov, ki jih storijo avtonomna vozila. Predstavnica policijske uprave San Francisco Giselle Talkoff je na vprašanje, kako bi policisti ukrepali v takšnem primeru, za The Guardian izjavila: "Niti ne vem natančno. Verjetno bi jih lahko ustavili." Talkoffova je poudarila, da trenutno ne obstajajo državni ali zvezni predpisi o delovanju avtonomnih vozil. "Najprej nastane tehnologija, politični ukrepi pa ji sledijo. V takšnih primerih bo šlo za postavljanje precedenčnih primerov."

Uber: nesreče lahko zmanjšamo za 90 odstotkov
V primer Uberjevih vozil se je vmešala tudi potrošniška organizacija Consumer Watchdog, ki je ostro protestirala proti pilotnemu preizkusu v San Franciscu, poroča AFP. "Consumer Watchdog je pozvala policijo v San Franciscu, da zaseže Uberjeva robotska vozila, ki se po cestah San Francisca vozijo brez ustreznega dovoljenja, in obenem od državnega tožilca Dennisa Herrere zahtevala, da vloži kazensko ovadbo proti izvršnemu direktorju Uberja Travisu Kalanicku," je zapisala organizacija.

Podporniki avtonomnih vozil poudarjajo, da ta tehnologija lahko za do 90 odstotkov zmanjša število prometnih nesreč, saj so te najpogosteje posledica človeških napak. Uber, ki je trenutno s svojimi storitvami prisoten v več kot 60 državah, njegova tržna vrednost pa presega 60 milijard ameriških dolarjev, je svoj prvi preizkus avtonomnih vozil zagnal letos v Pittsburghu v zvezni državi Pensilvanija.