Po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat se je leta 2020 zgodilo 1331 nesreč, kar je 898 manj kot deset let prej. Število nesreč je postopno upadalo, na padec leta 2020 pa je vplival tudi močan upad števila potnikov zaradi epidemije covida-19.

Leta 2020 je v hujših železniških nesrečah, kamor niso všteti samomori, umrlo 687 ljudi, medtem ko jih je 468 utrpelo hude poškodbe. Obe številki sta v primerjavi z letom 2010 močno upadli. Pred dvema letoma je v železniških nesrečah umrlo 45 odstotkov manj ljudi kot leta 2010, ko je na tirih življenje izgubilo 1245 oseb, je pred dnevi objavil Eurostat.

Do največ smrtnih žrtev (60 odstotkov) je prišlo zaradi postopanja nepooblaščenih oseb po tirnicah, medtem ko je 213 ljudi (31 odstotkov) umrlo na nivojskih železniških prehodih.

Statistiko samomorov na železniških tirih Eurostat vodi posebej, žrtev samomorov pa je bilo več kot žrtev nesreč.

Eurostat, ki ima do sistematično zbranih podatkov o železniških nesrečah dostop od leta 2010 naprej, je ugotovil še, da potniki na vlaku v večini predstavljajo zelo majhno število smrtnih žrtev, in sicer med enim in petimi odstotki. Izjema je leto 2013, ko je umrlo 97 potnikov, ki so predstavljali devet odstotkov vseh žrtev. K temu je sicer močno prispevala železniška nesreča v Santiago de Composteli, v kateri je umrlo 79 potnikov.