Zagrebško letališče želi postati osrednje okno v svet  na območju. Foto: BoBo
Zagrebško letališče želi postati osrednje okno v svet na območju. Foto: BoBo
Letališče Zagreb
Z zagrebškega letališča potuje tudi veliko Slovencev. Foto: EPA

Banka s sedežem v Luksemburgu je odobrila 120 milijonov evrov posojila za razširitev zagrebškega letališča, po bližnji soseski imenovanega tudi letališče Pleso, ki bodo porabljeni za pripravo načrtov in poznejšo postavitev nove zgradbe potniškega terminala. Kot je zapisal EIB, je letališče Pleso najpomembnejše hrvaško letališče in ključna prometna povezava tako znotraj Hrvaške kot tudi balkanskega območja in širše v Evropi.

Na križišču pomembnih koridorjev
Ko bo terminal dokončan, se bo zmanjšala verjetnost za prometne zamaške, hkrati pa bo omogočena rast letalskega prometa v prihodnosti, poročilo EIB-ja povzema Jutarnji. Banka tudi predvideva, da bo projekt pripomogel k povečanju konkurenčnosti Hrvaške, prihodnje članice Evropske unije, saj Zagreb leži na križišču pomembnih vseevropskih prometnih koridorjev V in X.

Dodajajo, da gre za prvi projekt koncesijskega tipa, za katerega EIB pričakuje, da se bo financiral s pomočjo inovativne sheme javno-zasebnega partnerstva, s tem pa bi lahko postal tudi katalizator za prihodnje podobne projekte.

Vse je v rokah Francozov
Hrvaška vlada je lani aprila s francoskim konzorcijem Zagreb Airport International Company (ZAIC) podpisala dogovor o koncesiji za gradnjo in upravljanje letališča Zagreb, s katerim so Francozi dobili 30-letno koncesijo za postavitev novega potniškega terminala in upravljanje z že obstoječim ter vso pripadajočo infrastrukturo.

Dogovor o koncesiji pomeni skupno naložbo 324 milijonov evrov, od tega bo 236 milijonov porabljenih za projektiranje in gradnjo novega terminala, 88 milijonov pa za vzdrževanje infrastrukture. Dela bo opravilo francosko podjetje Bouygues Batiment International v partnerstvu s hrvaškim podjetjem Viadukt in še nekaterimi drugimi domačimi podjetji.

Ko bo novi terminal zgrajen, bo letališče lahko namesto zdajšnjih dveh milijonov sprejelo pet milijonov potnikov.