Po izračunih stranke PSG bi mostnina morala znašati največ dve kuni oziroma 27 centov. Foto: BoBo

Menijo, da je mostnina v nasprotju s hrvaško ustavo in zakonodajo EU-ja. Mostnine sicer ne plačujejo prebivalci otoka Krk in pravne osebe, ki imajo sedež na otokih Krk, Cres, Rab, Lošinj in Susak, zato država podjetju ARZ, ki ima koncesijo za upravljanje mostu, letno nakazuje 3,5 milijona evrov nadomestil.

Letno se čez most pelje več kot štiri milijone vozil, v poletnih mesecih pa dnevni promet doseže približno 35 tisoč vozil. Letno dnevno povprečje je približno 10 tisoč vozil.

Mostnina bi lahko znašala največ 27 centov

Mostnina za prvo skupino vozil, kamor spadajo osebna vozila, znaša 35 kun oziroma 4,7 evra, letni prihodki od mostnin pa znašajo približno 12,2 milijona evrov, vključno z nadomestili, ki jih plačuje država.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je lani, ko je podobno zahtevala lokalna stranka Primorsko-goranska zveza (PHS), dejal, da možnost za ukinitev obstaja, zdaj pa o tem potekajo pogajanja z mednarodnimi posojilodajalci.

V stranki PGS so izračunali, da letni stroški vzdrževanja in plače zaposlenih ne presegajo 1,35 milijona evrov, in s tem ocenili, da bi mostnina morala znašati največ dve kuni oziroma 27 centov, saj je vse preostalo dobiček ARZ-ja.

Poleg tega od hrvaške vlade zahtevajo, da naj bodo cestnine oproščeni prebivalci Gorskega kotarja na avtocesti Reka-Zagreb med odcepoma Reka in Bosiljevo ter naj se premesti cestninske postaje na avtocesti Reka-Rupa do meje s Slovenijo.