Tako naj bi bil videti Leteči V. Foto: KLM

Leteči V je z namenom okrepiti trajnostni vidik letenja zasnoval Justus Benad, takrat še študent tehnične univerze v Berlinu, razvili pa so ga raziskovalci na tehnološki univerzi Delft na Nizozemskem. Njegov futuristični dizajn v krila umešča potniško kabino, rezervoarje za gorivo in prostor za tovor, navaja CNN.

Razvijalci trdijo, da bo letalo porabilo 20 odstotkov manj goriva kot airbus A350-900, pri tem pa bo lahko prevažalo približno isto število potnikov – Leteči V jih bo posedel 314, airbus A350 pa od 300 do 350. Dizajn A350 sledi tudi pri razponu kril (65 metrov), kar pomeni, da se lahko zanj uporablja obstoječa letališka infrastruktura.

Projektni vodja Delftove ekipe Roelof Vos je za CNN povedal, da so tovrstne inovacije potrebne kot odskočna deska za večjo učinkovitost, medtem ko tehnologijo še razvijajo, da bi ustvarili električna letala.

Preizkusili ga boste lahko že letos

"Letalstvo prispeva k 2,5 odstotka globalnih emisij CO2-ja, industrija pa še kar raste, zato moramo res začeti razmišljati o bolj trajnostnih letalih," je dejal.

"Ne moremo preprosto elektrificirati celotne flote, saj elektrificirana letala postanejo pretežka in ne moreš prevažati ljudi z njimi čez Atlantik – ne zdaj ne čez 30 let. Zato se moramo domisliti novih tehnologij, ki zmanjšajo porabo goriva na drugačen način."

"S temi klasično oblikovanimi letali letimo že desetletja, zdaj je napočil čas za drugačno konfiguracijo," je še dodal.

Raziskovalci upajo, da bodo s testnim modelom V-letala poleteli že septembra letos, medtem ko bodo radovedneži lahko prvič preizkusili novo kabino v krilih oktobra na amsterdamskem letališču Schiphol, v sklopu proslav ob stoletnici KLM-ja. Leteči V naj bi uradno poletel sicer šele med letoma 2040 in 2050.