S kolesom
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 12 glasov Ocenite to novico!
Kolo
Ministrstvo za infrastrukturo je projekt označitve kolesarske povezave od Rateč do Ljubljane začelo avgusta. Pobudnika sta navdušena kolesarja in kolesarska popotnika Jože Taler in Milena Černologar Radež, ki sta zaposlena na ministrstvu. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo

Dodaj v

Odprta novooznačena kolesarska povezava Rateče-Ljubljana

Simbolno jo je odprl Peter Gašperšič
5. oktober 2016 ob 18:44
Rateče/Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

S kolesarjenjem od Trbojskega jezera do Stanežič je infrastrukturni minister Peter Gašperšič skupaj s sodelavci, župani občin Medvode, Kranjska Gora, Vodice in Šenčur, podžupanom Bleda ter predstavniki Kolesarske zveze Slovenije in Slovenske kolesarske mreže simbolno odprl označeno 109 kilometrov dolgo državno daljinsko kolesarsko povezavo od Rateč do Ljubljane.

Gre za prvo označitev kolesarske povezave z novimi kažipoti, ki so popolnoma primerljivi s kolesarskimi oznakami v tujini. Za 109 kilometrov kolesarske poti Rateče-Ljubljana je bilo izdelanih in postavljenih okrog 250 tabel.

Kolesarska povezava poteka po že obstoječih kolesarskih poteh, po državnih in občinskih cestah, predvsem po cestah, ki so z vidika prometne varnosti in prometnih obremenitev za kolesarski promet primernejše.

Pelje mimo naravnih, turističnih in kulturnih znamenitosti, skozi center Kranjske Gore, center Jesenic, mimo Blejskega jezera, skozi Radovljico, romarsko središče Brezje, center Kranja, Smlednik, čez viseči most v Vikrčah do Ljubljane.

Teče skozi enajst občin, ki so sodelovale v projektu: Kranjska Gora, Jesenice, Žirovnica, Bled, Gorje, Radovljica, Naklo, Kranj, Šenčur, Medvode in Ljubljana.

Slovenija je tako povezana s kolesarsko povezavo Salzburg–Gradež, se pravi, da se je mogoče pripeljati iz Salzburga do Ljubljane po označenih kolesarskih poteh. Na ministrstvu že vodijo aktivnosti za vzpostavitve nadaljevanja kolesarske povezave od Ljubljane do mejnega prehoda Brežice, v naslednjem letu pa do Maribora oz. avstrijske in madžarske meje ter do Kopra oz. meje s Hrvaško in Italijo, so dodali.

D. S.
Prijavi napako
Komentarji
gruzinec
# 06.10.2016 ob 00:35
Na žalost je to navaden PR...to ni nobena kolesarska steza, to je navadno postavljanje tabel...nekaj resnega glede kolesarjenja je pri nas prava kolesarska steza ob celotni obali...Tukaj pa so ob avtomobilske ceste dali kolesarske oznake in BRAVO MI, PODVIG DESETLETJA !!! Dejansko pa ne bo država zagotovila skoraj nobenih sredstev za prave daljinske kolesarske steze...Glede tega nas prehitevajo že tudi naše južne sosede, ker se zavedajo da je kolesarski turizem prihodnost..Mi pa nabijemo 250 tablic in se hvalimo.
pidy
# 05.10.2016 ob 18:53
Pohvalno. Koliko so pa te poti varne? A so samo označili poti s tablami ali so dejansko to kolesarske (dvomim)?
pidy
# 05.10.2016 ob 21:57
Škoda. Kje v Lj se pa začne? StaneŽiče?
A ne bi bilo super, če bi naredili res eno tako pravo kolesarsko cesto do morja iz Lj, ali pa do Planice?
Komisar
# 05.10.2016 ob 19:39
@pidy
Prav domnevaš, in niti ni pohvalno - to ne gre za proper kolesarske steze tipa Parenzana ali Rateče-Trbiž, temveč gre za ceste, kjer te ne bo zakajeval regionalni promet, temveč "le" lokalni. Uporabno za kolesarje, ki so vajeni cest, ni pa to zadeva za casual turizem.
E24
# 06.10.2016 ob 12:04
Kolesarjenje bi lahko bila velika priložnost za slovenski turizem. Bi lahko. Pa na žalost najbrž ne bo nič iz tega, saj v infrastrukturi zamujamo za mnoga leta. Kdor je kdaj videl in imel priložnost voziti po pravih kolesarskih deželah, ta ve, da so te naše kolesarske povezave samo papirnate - tukaj gor družina z malimi otroci preprosto ne more.
jaskelainen
# 06.10.2016 ob 13:53
vse kar so naredili je, da so na cesti narisali črto, ki ločuje vozišče za kolesarje in ostali promet... torej so porabili za to ''investicijo'' cca. 100 litrov bele barve. To je pa tudi vse.
Vrtičkar
# 06.10.2016 ob 02:10
Običajno je taka tura povezana tudi z železnico. Ker se kolesarski turizem povečuje, naj vladniki in železnice začnejo misliti o nabavi takih vlakov, kamor bo možno naložiti več koles. vsaj po 20 na vlak...
daryankoff
# 05.10.2016 ob 22:13
A ne bi bilo super, če bi naredili res eno tako pravo kolesarsko cesto do morja iz Lj, ali pa do Planice?


Vse se konča pri denarju, pri nas bi bil pa tak projekt še posebej drag. Poleg rega država najbrž niti ni zainteresirana, kolesarji ne tankajo, ne plačujejo zavarovanja, cestnin, ne kupujejo vinjet, ne plačujejo parkirnin...Iz podobnega razloga tudi ni razvoja železniškega prometa.
Verjetno bi bilo take povezave še najlažje speljat ob rekah. Npr. ob Soči, Dravi, Muri, Savi, Krki...
Jakob
# 07.10.2016 ob 11:04
navaden PR, projekt pa totalno brez vrednosti.
@uiophjk: če greš iz LJ smeri proti Ratečam ti ni treba skozi center Jesenic. Greš povsem levo pod avtocesto, po desnem bregu save in se pri hokejski dvorani priključiš na tisto povsem pravo kolesarsko pot ki pelje proti Mojstrani, KG in Ratečam
@praufo ... nihče ni ukinil železnice zato da bi kolesarsko stezo naredil. železnico je ukinila paranoična oblast mislim da leta 1963 So se zbali da bi jo lahko uporabili Italjani v primeru napada na YU. Kolesarska steza je samo izkoristila prostor.
Lupo
# 06.10.2016 ob 22:56
W AvstroOgrska!
uiophjk
# 06.10.2016 ob 01:31
Meni je bolj všeč pot, ki gre od Kranja naprej po desnem bregu Save, edino od Besnice navzgor je malo neudobno. Tam bi se dalo z nekaj km kolesarske steze ob železnici pot precej skrajšati in izravnati. Nato skozi Kamno Gorico in Lancovo do Bleda. Od Bleda do Mojstrane pa po Radovni. Taka pot bi imela lepšo pokrajino in manj prometa. Zakaj bi recimo nekdo hotel skozi center Jesenic?
bojan74
# 06.10.2016 ob 20:24
Tu v centru kranja so res namestili nekaj tabel, kjer piše Ljubljana in Jesenice, pa kot je bilo napisano so pobarvali en pas ob robu ceste in je zdaj naenkrat to kolesarska cesta. Mimo pa ti furajo avtobusi in ves čas cvikaš, da te bo kdo zbil, pa je pločnik potem tam še vedno bolj varna zadeva. Tisto od Mojstrane do Rateč pa je zelo ok, pa tudi naprej v Italijo. Pa Parenzana je tudi v redu. Tiste ob Dravi pa niti še nisem preizkusil.
dharma
# 06.10.2016 ob 14:36
A bi mogoče za začetek uredili Lj. - Domžale?
stojan1111111
# 06.02.2017 ob 10:47
Jast tudi poleti imam idejo da grem z kolesom na morje (Izola, Umag). Zna gdo kje si nabaviti dobro kolo in poceni šotor za dva? Hvala vnaprej.
bjn
# 02.02.2017 ob 20:35
Najboljša kombinacija je vlak in zložljivo kolo na elektriko,
odlična pogrutavščina.
Tam kjer je prestrmo za kolo tam sopiha vlak.
Zraven si pa ogledam vse kraje okoli postaj
bjn
# 02.02.2017 ob 20:28
Redno gledam zložljiva kolesa na e-pogon.
Dobijo se tudi v A ali D preko amazon.de ali idealo.de.
Zdaj bo dober tudi novi Pony iz Velenja, super.
Tarjav bo moj
robi2107
# 16.10.2016 ob 18:50
To je eno čisto norčevanje iz nas, kolesarjev. Postavili so par tabel in morda narisali kakšno "kolesarsko stezo" na kakšno stransko cesto, ki jih kolesarji že tako ali tako uporabljamo tudi brez njihovih tabel in "kolesarskih stez". In sedaj pametujejo, kako smo mi kolesarjem prijazna država pa koliko kolesarskih poti imamo. Figo jih imamo. Ali si kolesarji površine delimo s pločevino, ali pa so kolesarske steze samo narisane na pločnike in nam potem pešci skačejo pred kolo. Kadar so kolesarske steze narisane na pločnike, lahko človek trenira Freestyle, ko poskakuje gor in dol čez dovoze na dvorišča hiš. Slovenija je do kolesarjev sovražna država. Samo poglejte, kako so speljane kolesarske steze v križiščih. Vijuganje, šikane, še kakšen količek sredi kolesarske steze (npr. v križišču z Mesarsko v Lj). Kakšne budale to projektirajo. Ali je kdo od njih sploh kdaj poskusil, kako to izgleda na kolesu. Da ne govorimo o lokalnih cestah, kjer bi človek pogosto rabil gorca za vožnjo po "asfaltu" (npr. med Jezerom in Tomišljem). Naj si grejo odgovorni pogledat na Dansko, kako to izgleda, pa naj se potem hvalijo, če jim bo še do tega.
Jakob
# 08.10.2016 ob 10:25
konec 90ih je "vlak odpeljal". Od Jesenic naprej vsaj polovica trase kolesarske steze niti ni na trasi nekdanje železnice. Do Mojstrane je skoraj vsa pokrita z današnjo glavno cesto, in tudi kasneje je še nekaj takih odsekov. V Kranjski gori je danes precej trase znotraj naselja ... itd. Žal se je prostor tako spremenil,da bi težko ponovno umestili železnico. Pa tudi ekonomika železnice s hitrostjo, ki jo premorejo vlaki Slovenskih železnic mislim da nebi bila opravičena. Ljudje si ne želijo več potovanja do Ljubljane ki bi trajalo več kot 2 uri za slabih 100km. Z avtom si v dobri uri.
praufo
# 07.10.2016 ob 14:36
ja jakob,
se strinjam, da niso železnice ukinili zarad koles, po 30tih letih so nespametno uporabili prostor, ki ji bil za namene gospodarstva, turizma in infrastrukture nasploh, ... po letu 90, ko je blo najbrž konc strahov, bi lahko bolj gospodarno razmišljal, za kolesa bi se pa tudi našel prostor, amapak zdaj je kar je ...
frakcija
# 07.10.2016 ob 14:20
Kje gpx/kml... Slike najslabših odsekov cest...?
GDČ. MIČNA
# 07.10.2016 ob 08:10
A kdo ve a tist del tam pri Naklem je tudi speljan vseskozi mimo glavne?
Drgac pa lepa turca :D
hizli tren
# 06.10.2016 ob 23:05
Ah dajte no. Table str postavili. Da bi vsaj oznacili po tleh. Aja oa modernizirajte se. Objavite zenljevid poti in pa povezava naj bo na tabli.
lenoritis
# 06.10.2016 ob 18:45
Do Domzal se da tudi po stranskih. Horjul ali Polhov Gradec je pa samomor. Pa brez druge moznosti.
praufo
# 06.10.2016 ob 14:35
največ pohval tistemu, ki je ukinil železniško progo rateče - jesenice, ki gre tudi naprej v trbiž, tam je še proga, na italijanski strani, tukaj je pa ni, pač pa je kolesarska proga in slovenčki ki imamo polne hoferje, špare, lidle, merkatorje in dobre plače in živimo na kredo, ne rabimo ničesar, razen da se malo preseravamo, ... kako lepo ... pa ne me narobe zastopit, nisem proti kolesarstvu, daleč od tega, samo ... železnico ukinit in tam naredit kolesarsko progo, haloooo, ... pa saj imao še planico, mislim ...
Kazalo