Fordov avtomobilski mišičnjak ima dva legendarna »soimenjaka«, konja in vojaško letalo. Foto: Ford
Fordov avtomobilski mišičnjak ima dva legendarna »soimenjaka«, konja in vojaško letalo. Foto: Ford
Ford Mustang
Mustang je v pol stoletja postal prepoznavna in skoraj samostojna blagovna znamka. Foto: Ford

Ameriški izdelovalec je namreč aprila 1964 prvič predstavil model, in to hkrati na dvanajstih mestih. Zanimivo pa je, da je bila v ZDA predstavitev le v New Yorku, 11 drugih mest je bilo v Evropi, kljub izrazitemu ameriškemu značaju avtomobila. V pol stoletja je mustang, ki evropskih trgov sicer ni nikoli zares osvojil, postal prava ikona in se pojavljal v filmih, televizijskih oddajah, videospotih, računalniških igricah, obstajalo pa naj bi tudi več kot 600 klubov častilcev značilnega ameriškega »mišičnjaka«.

Številni najprej pomislijo na avtomobil
Glede na prepoznavnost avtomobila tako ne čudi podatek, da ob omembi imena številni prej pomislijo na avtomobil kot na štirinožni »izvirbik« iz narave ali pa legendarno vojaško letalo iz časov druge svetovne vojne in let pred prevlado reaktivnih letal. Vendar pa poimenovanje ni bilo povsem samoumevno in legenda bi lahko imela tudi popolnoma drugačno ime.

Pri Fordu sicer poudarjajo, da so v pol stoletja spomini na dejanski postopek poimenovanja že malce zbledeli in da obstaja več razlag, toda med najbolj verjetnimi je tista za katero stoji oblikovalec John Najjar. Eden izmed najbolj zaslužnih za podobo začetnika legende je v času razvoja avtomobila menda predlagal, da bi nov športni Fordov model poimenovali mustang v čast legendarnega letala P-51 mustang, ki se je v tistih časih poslavljal od dejavne vojaške službe in imel za seboj ugledno kariero veterana druge svetovne vojne. Toda v ekipi ideja ni bila sprejeta z navdušenjem, dokler je ni utemeljil malce drugače in ime navezal na manj vojaško in precej bolj romantično ime konjev z ameriških prerij.

Mustang bi bil lahko tudi cougar
Takšna razlaga je požela več navdušenja in legenda je bila rojena, na prednji maski pa so obdržali mustanga v galopu. Kot dokazujejo fotografije prvih prototipov prihodnjega športnika, pa bi lahko Ford poslal na trg tudi kaj precej manj mikavno zvenečega, v igri so bila namreč imena torino, allegro, aventura ali pa bolj krvoločnega, kot je cougar, ki ga je mogoče videti na maski prototipa iz leta 1962.