Porschejev hibridni superšportnik je pravi tehnični laboratorij na štirih kolesih, ki ga 14. in 15. junija čaka izziv v Le Mansu. Foto: Porsche
Porschejev hibridni superšportnik je pravi tehnični laboratorij na štirih kolesih, ki ga 14. in 15. junija čaka izziv v Le Mansu. Foto: Porsche

Z uvrstitvijo na zmagovalni oder na odprtju sezone svetovnega vzdržljivostnega prvenstva (WEC) v Silverstonu in z najboljšim časom na kvalifikacijah v belgijskem Spa-Francorchampsu je Porschejev novinec dokazal, da je dorasel izzivom na poti do visoko postavljenih ciljev znamke. Kot priznavajo pri Porscheju, uspešen začetek poti še zdaleč ni bil samoumeven, saj so morali premagati nekaj visokih ovir, vključno z odločitvijo za lasten tehnološki razvoj vozila, ne pa zanašanje na že preizkušene sklope.

Natančni predpisi glede izrabe energije
Visoke tehnologije v superšportnem 919 hybridu nikakor ne manjka, pa čeprav se je morala podrediti tudi številnim zahtevam tekmovalnih predpisov. Eden izmed njih določa količino električne energije, ki jo sme voznik v enem krogu dirke v Le Mansu dodatno uporabiti kot tako imenovano funkcijo boost.

Pravilnik sicer predvideva štiri razrede uporabljene količine energije, ki se gibljejo med 2 in 8 megadžulov (MJ). Porsche je model 919 hybrid prijavil v kategorijo šest megadžulov. Tako sme prototip LMP1 na 13,629 kilometra dolgem krogu dirkališča "Circuit des 24 heures" porabiti točno 1,67 kilovatne ure (kWh) elektrike, saj 3,6 megadžula ustreza eni kilovatni uri (kWh).

Na dejanski dirki - lani je zmagovalec Le Mansa odpeljal 348 krogov – pa porsche 919 hybrid proizvede in porabi 581,2 kilovatne ure (kWh) elektrike, kar bi 60-vatni žarnici zagotovilo dovolj energije za 9.687 ur žarenja. Povedano drugače: z energijo, ki jo uspe Porschejev prototip LMP1 rekuperirati med dirko v Le Mansu, bi lahko novi Volkswagen e-Golf prevozil 4.576 kilometrov.

Rekuperacija izpušnih plinov
Novost pri Porschejevem sistemu izrabe energije je rekuperacija termodinamične energije izpušnih plinov. Pri njej je uporabljena dodatna enota turbine in generatorja namesto tako imenovane lopute obvodnega kanala, ki na prosto spušča presežno energijo izpušnih plinov, ki ni potrebna za pogon kompresorja. Porsche to presežno energijo izpušnih plinov izkoristi za pogon druge turbine in s tem tudi generatorja, ki proizvaja električno energijo.

Porsche 919 hybrid je tako edini avtomobil v svojem segmentu, ki energijo regenerira ne samo pri zaviranju, ampak tudi pri pospeševanju. Oba sistema kinetično in toplotno energijo, pretvorjeno v elektriko, usmerjata naprej v tekočinsko hlajeno litij-ionsko baterijo.

Le Mans še vedno vrhunec sezone
Po letošnjem koledarju FIE svetovno vzdržljivostno prvenstvo WEC obsega osem tekmovanj. Po šesturnih otvoritvenih dirkah v britanskem Silverstonu in belgijskem Spa-Francorchampsu bo sredi junija na vrsti tretja dirka svetovnega prvenstva, ki bo prava posebnost: legendarnih 24 ur Le Mansa je vrhunec sezone in hkrati edinstven izziv, saj 13,629 kilometra dolgo dirkališče »Circuit des 24 heures« v velikem delu – namreč več kot devet kilometrov – poteka po za dogodek zaprtih javnih podeželskih cestah s številnimi kolesnicami.

Značilnost Le Mansa pa so tudi dolge ravnine, kar pomeni, da lahko dirkalniki LMP1 večkrat v enem krogu pospešijo do hitrosti, višje od 320 km/h, nato pa morajo kar dvakrat na počasnih odcepih hitrost spet zmanjšati, da je primerna za mestno vožnjo – tako podnevi kot ponoči. Pri tem vozilo približno 70 odstotkov kroga vozi s polno obremenitvijo.

Po festivalu športnega avtomobilizma v francoskem departmaju Sarthe se prvenstvo WEC čez poletje odpravlja na trimesečne počitnice, zatem pa se seli iz Evrope. Program prvenstva obsega še pet šesturnih dirk: ZDA (Austin, 20. september), Japonska (Fudži, 12. oktober), Kitajska (Šanghaj, 2. november), Bahrajn (Sakhir, 15. november) in Brazilija (Sao Paulo, 30. november).