Predstavljamo si, da je štirikolesno gnani swift lahko še posebej zanimiv za Slovence – ker imamo razpršeno poselitev, je zelo primeren za premagovanje kakšnega klanca, ko je podlaga bolj spolzka – recimo zasnežena. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Predstavljamo si, da je štirikolesno gnani swift lahko še posebej zanimiv za Slovence – ker imamo razpršeno poselitev, je zelo primeren za premagovanje kakšnega klanca, ko je podlaga bolj spolzka – recimo zasnežena. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Tudi na področju asistenčnih sistemov – čeprav imamo radarski tempomat in sistem “lane assist” – suzuki swift ni najbolj napreden avtomobil. V tem segmentu že imamo bolj napredne pakete.

Suzuki zasleduje trend hibridizacije – vsaj blage hibridizacije. Tako je swift na voljo le še kot blagi hibrid. To pomeni, da je opremljen z zelo majhno baterijo, ki je pod sovoznikovim sedežem, in elektromotorjem, ki deluje tudi kot zaganjalnik in generator.

Tiho zaganjanje motorja

Blagi hibrid v resnici ne prinaša občutne razlike, ko govorimo o voznih lastnostih avtomobila. Moči bencinskega motorja na primer v najboljšem primeru doda dva kilovata. Še največjo razliko občutimo pri vsakodnevnih mestnih vožnjah – recimo pri povsem tihem zaganjanju bencinskega motorja ob delovanju sistema start stop.

Swift je očiten dokaz, da pomanjkanje kilovatov še ne pomeni, da majhen avto ne more biti prijetno dinamičen. Žene ga namreč 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik, ki zmore vsega 61 kilovatov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Swift je očiten dokaz, da pomanjkanje kilovatov še ne pomeni, da majhen avto ne more biti prijetno dinamičen. Žene ga namreč 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik, ki zmore vsega 61 kilovatov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Precej bolj občutno razliko medtem prinaša štirikolesni pogon.
Gre za stalni štirikolesni pogon. In v swiftu za razliko od večine na primer terenskih avtomobilov s štirikolesnim pogonom nimamo nobene možnosti prilagajanja delovanja. Nimamo nobenih različnih načinov delovanja, nimamo sistema za pomoč pri spuščanju po klancu. In štirikolesno gnani swift ni nič bolj dvignjen od tal od različice z dvokolesnim pogonom.

Stavi na nišo

Ne moremo torej pričakovati kakšnih resnih terenskih zmogljivosti, ampak swifta smo tokrat na test prejeli ravno v času prve letošnje snežne pošiljke. In tako smo štirikolesni pogon preizkusili tudi na snegu, tudi pri speljevanju na snegu v klanec. In štirikolesni pogon nas nikoli ni pustil na cedilu.

V praksi se motor v nizkem območju vrtljajev precej obotavlja, saj nima “turbo” pomoči. To pomeni, da bomo morali takšnega swifta večkrat priganjati v višje vrtljaje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V praksi se motor v nizkem območju vrtljajev precej obotavlja, saj nima “turbo” pomoči. To pomeni, da bomo morali takšnega swifta večkrat priganjati v višje vrtljaje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pravzaprav je štirikolesni pogon ostal nekako Suzukijeva niša. In s štirikolesnim pogonom tega proizvajalca smo bili doslej v večini primerov zelo zadovoljni.

Swift je peresno lahek. Kljub temu da štirikolesni pogon doda slabih 100 kilogramov mase, še vedno tehta manj kot eno tono. In to se v zavojih in pri zaviranjih seveda pošteno pozna.

In temu dodajte še nadpovprečno natančno krmiljenje. Podvozje je ravno prav čvrsto za ozke, zavite, luknjaste ceste – kot v Sloveniji. In tudi vozniški položaj je povsem ustrezen.

Več pa v videoprispevku Avtomobilnosti.