Foto: Reuters
Foto: Reuters

Lani je bilo za francoske vinarje, ki pridelujejo peneče vino, leto za pozabo, saj je pandemija covida-19 močno oklestila nakupe penine. Popolnoma drugače je letos. Prodali naj bi za več kot 5,5 milijarde evrov penine, kar je absolutni rekord. Do zdaj so imeli najuspešnejše leto 2019, ko so prodali za nekaj več kot pet milijard svojih proizvodov.

Jean-Marie Barillere, predsednik združenja UMC, ki združuje pridelovalce šampanjcev, je navdušen: "Da ljudje tako množično povprašujejo po naši penini, nas je v resnici presenetilo. Težko zadostimo vsem potrebam, zato se pojavljajo ozka grla v dobavah, podobno opažamo tudi pri nekaterih drugih izdelkih," je dejal.

Posvaril je celo, da bi lahko v zadnjem tednu leta na nekaterih prodajnih policah zmanjkalo najbolj priljubljenih znamk šampanjca. Prodaja je začela naraščati nenavadno zgodaj, na začetku septembra. Poznavalci to dogajanje pripisujejo temu, da so ljudje po Evropi in svetu že močno naveličani zaprtij javnega življenja in pandemičnih ukrepov, zato so si zaželeli nekaj sprostitve. A po drugi strani je tu nova grožnja v podobi koronavirusne različice omikron, ki bi lahko znova pripeljala do strožjih ukrepov.

"Ljudje vse manj hodijo ven, raje praznujejo doma, kjer se v svojem mehurčku počutijo varnejši. Zato menimo, da se bo penina dobro prodajala tudi v primeru novega zaostrovanja. Številni so zaradi pandemije spremenili svoj način življenja. Več so doma, ne zahtevajo veliko. Živijo z virusom v zavetju doma, počnejo preproste stvari. K temu sodi tudi sproščeno druženje s kozarcem penine," je prepričan Barillere.

Rast povpraševanja pa bi lahko pripeljala tudi do neizogibnega – rasti cen, kar so proizvajalci šampanjca že napovedali.