Delovanje tržnic po Evropi je ta trenutek omejeno, ponekod pa tudi prepovedano. Foto: Reuters
Delovanje tržnic po Evropi je ta trenutek omejeno, ponekod pa tudi prepovedano. Foto: Reuters

Spletno tržnico, na kateri izdelke ponuja več deset lokalnih družinskih kmetij, za distribucijo pa je poskrbelo mestno komunalno podjetje, so v Čakovcu odprli na začetku meseca. Potrošniki lahko na spletni strani tržnice naročijo in plačajo izdelke, proizvajalci pa nato vsak dan zjutraj naročeno sadje, zelenjavo in druge izdelke pripeljejo v zbirni center komunalnega podjetja v Čakovcu, je poročala hrvaška televizija HTV.

Približno 15 delavcev mestnega podjetja nato sortira blago glede na naročila potrošnikov in ga potem z osmimi dostavnimi vozili dostavijo na dom naročnikov. Ob tem spoštujejo vse epidemiološke ukrepe za zajezitev širjenja novega koronavirusa. Spletna tržnica prispeva tudi k socialnemu oddaljevanju, ker prodajalci in potrošniki poslujejo brez neposrednih stikov, pravijo tamkajšnji pristojni.

V enem izmed družinskih podjetij s spletne tržnice so za HTV potrdili, da prodaja poteka hitro in brez zastojev ter da je zaupanje potrošnikov veliko. Potrošniki izražajo željo, da bi se spletna tržnica ohranila tudi po koncu epidemije na Hrvaškem.

Za zdaj svoje blago na spletni tržnici v Čakovcu prodaja približno 30 proizvajalcev, kmalu jih bo veliko več, je še poročal HTV.

Tudi pri nas številni seznami lokalnih ponudnikov

Tudi marsikje po Sloveniji so se sicer lokalni ponudniki samoorganizirali, objavili sezname, kje in kdaj je mogoče naročiti oz. kupiti, pri tem pa jim pomagajo tudi občine. V Podravju kmetijam pri ponujanju hrane potrošnikom na primer pomaga Mariborska razvojna agencija, ki je že konec marca objavila seznam ponudnikov. Številni tamkajšnji kmetje so sicer že pred časom kupce pozvali, naj se po hrano odpravijo tudi na bližnje kmetije. Ob tem poudarjajo, da je prednost domače hrane predvsem to, da ne prepotuje na tisoče kilometrov, prav zato pa je tudi varnejša.

Kot gobe po dežju pa rastejo tudi različne telefonske aplikacije oz. spletne strani, s pomočjo katerih lahko kupec poišče sebi najbližjo kmetijo oz. ponudnika. Pred kratkim je tako začela delovati platforma Go2Farms, na kateri lahko lokalni ponudniki in kmetije, ki nimajo spletne strani, brezplačno predstavijo svojo ponudbo izdelkov. "Kupci na drugi strani pa lahko z le nekaj kliki dobijo vse informacije o ponudbi svežega sadja in zelenjave ter drugih kakovostnih prehranskih izdelkov v bližini svojega doma," so v predstavitvi zapisali ustvarjalci strani.