Prepoznavnost ali nit Akulture se kaže v razkošju asimetričnih in čistih linij, pravi kreativna vodja znamke. Foto: Osebni arhiv
Prepoznavnost ali nit Akulture se kaže v razkošju asimetričnih in čistih linij, pravi kreativna vodja znamke. Foto: Osebni arhiv
Alenka Globočnik Fabjan je študirala oblikovanje tekstilij in oblačil v Ljubljani. Foto: Osebni arhiv

Po vzoru svetovnih modnih prestolnic bo konec meseca Ljubljana dobila svoj teden mode. Dva večera (25. in 26. oktober) bo zaznamovalo 16 oblikovalcev na štirih modnih revijah.

Alenka Globočnik, Aleksandra Brlan, Almira Sadar, Mateja Krofl in Tinka Domjan, Jelena in Svetlana Proković, Maja Ferme, Matevž Faganel, Nataša Hrupič, Nataša Peršuh, Nina Šušnjara, Sanja Grcić, Simona Muc, Tanja Zorn Grželj, Urša Draž, Vladimira Kralj in Zoran Garevski bodo predstavili svoje kolekcije za pomlad in poletje 2012.

Spoznajte Alenko Globočnik Fabjan, ki ustvarja pod znamko Akultura.


Kaj je rdeča nit vašega ustvarjanja, ki vas spremlja že od samega začetka?
Prepoznavnost ali nit Akulture se kaže v razkošju asimetričnih in čistih linij. Istočasno pa kolekcije odstopajo od klasičnih prijemov in skušajo z originalnimi in izvirnimi idejami preseči togo uporabnost oblačila.

Poudarek je na strukturi, barvi in pestrosti materialov, ki se drzno sestavijo v kolaž, poln energije in eksplozije optimizma. Razpoloženjska slika tisočerih obrazov barvne in brezbarvne pestrosti. Tkanina in usnje v enem pokaže plemenit barvni in strukturni sijaj. Kljub abstraktnemu pristopu kolekcija poudarja krojaške vrednote, kjer fantazija tekmuje s strogostjo.

Kaj pa rdeča nit kolekcije, ki jo boste predstavili na letošnjem tednu mode?
Akultura za pomlad znova išče in raziskuje različne strukture materialov, išče zmečkanine, potiske, praznine, kovino, transparentnost, lesk, mat, barve, vzorce, vse to in še več, drzno sestavi v razpoloženjsko sliko. Prepustila se je zapeljevanju kontrastov, debelejšega in tanjšega, trdega in mehkega, enobarvnega in vzorčastega, enovitega in plastnega.

Za nami so "štirje veliki" tedni mode za pomlad/poletje 2012 v svetovnem merilu. V kolikšni meri ste pri svoji kolekciji spremljali svetovne modne smernice? Bi svojo kolekcijo lahko primerjali s katero izmed videnih?
Pred začetkom ustvarjanja nove kolekcije namenoma ne spremljam modnega svetovnega dogajanja, saj nočem, da vpliva na moje ustvarjanje. Če nekaj vidiš in ti je všeč, se ti vtisne v spomin in hočeš nočeš vpliva na tvoje delo.

Zato kolekcije Akultura ne morem primerjati z videnimi modnimi velikani.

Ustvarjanje katerega izmed slovenskih in tujih kreatorjev vam je najbolj blizu?
Spoštujem in cenim vse, ki so pri svojem ustvarjanju sposobni preseči mejo rutinskega in vnesti v svoje delo svoj originalni in edinstveni jezik.

Kako bi strnili svojo poklicno zgodbo v eni povedi?
Akultura je pot; raste, se spreminja, vendar vedno zvesta svojim načelom in filozofiji blagovne znamke. Pozornost usmerja na dodano vrednost oblikovanja, kakovost materiala in kakovost izvedbe.