Ne samo na dinamiko, yaris veliko stavi tudi na ugodje v mestu. Že obračalni krog je zelo majhen, avto je agilen, zadovoljivo pregleden, preprosto ga je parkirati. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ne samo na dinamiko, yaris veliko stavi tudi na ugodje v mestu. Že obračalni krog je zelo majhen, avto je agilen, zadovoljivo pregleden, preprosto ga je parkirati. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V Evropi imamo namreč radi majhne avtomobile - ne le zaradi ozkih ulic in tesnih parkirišč, pač pa tudi zaradi prikupnega, lahkotnega značaja in ne nazadnje “šminke”. V Evropi majhen avto namreč ni več sinonim za poceni avto.

Tri pravila za majhen avto

Pri Toyoti so tako opravili nešteto analiz med evropskimi kupci. In te so pokazale, da so čustva v tem razredu vozil daleč najpomembnejši nakupni dejavnik. Majhen avto mora torej biti privlačen, dinamičen in vozniški.

Prtljažnik je v primerjavi z rekorderjem segmenta cliom manjši za približno četrtino oziroma je na splošno po prostornosti med najmanjšimi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Prtljažnik je v primerjavi z rekorderjem segmenta cliom manjši za približno četrtino oziroma je na splošno po prostornosti med najmanjšimi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Tako danes pri yarisu ni več v ospredju prostornost. Recimo ta model v primerjavi s predhodnikom nima več pomične zadnje klopi, ki jo je po analizah cenilo zgolj zanemarljivo število uporabnikov.

Pomemben del čustvenega dojemanja avtomobila je vsaj za večino tudi lahkoten, lahko celo blago športen značaj. Avto mora zagotavljati veselje pri vožnji in za volanom moramo uživati.

Yaris tudi med ovinki prepričljiv

Yaris je v zavojih postal precej prepričljivejši, predvidljivejši, zabavnejši. Tudi pozimi, ko razmere niso najbolj idealne in ko imamo obute zimske pnevmatike, se da za volanom resnično uživati.

Toyota je poleg zunanjosti želela tudi notranjost narediti vizualno privlačnejšo in razlika v primerjavi s predhodnikom je očitna. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Toyota je poleg zunanjosti želela tudi notranjost narediti vizualno privlačnejšo in razlika v primerjavi s predhodnikom je očitna. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Krmiljenje je nadpovprečno odzivno, podvozje razmeroma čvrsto nastavljeno in tudi vozniški položaj je zame povsem ustrezen. Morda bi si za športen občutek želel še kakšen centimeter nižji sedež in še nekaj več bočne opore, ampak to bi bilo že skoraj po dirkaško.

Toyota je yarisa – in tokrat ne govorimo o kakšni športni različici – postavila ob bok modelom z najbolj športnim, razigranim značajem tega segmenta.

Tokrat smo vozili hibridnega yarisa in ta v preteklosti nikakor ni bil sinonim za dinamiko. V novi generaciji je drugače.

Preverite v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.