Most bo imel štiri prometne pasove, dolg bo 2,4 kilometra in visok 55 metrov. Foto: BoBo
Most bo imel štiri prometne pasove, dolg bo 2,4 kilometra in visok 55 metrov. Foto: BoBo

Dvajset tovornjakov, vsak s po 40 tonami tovora, se te dni vozi po Pelješkem mostu, stojijo, vozijo in se naglo ustavljajo, pravi Josip Škorić, predsednik uprave Hrvaških cest. "Tovornjaki vozijo, 20, 40 in 60 kilometrov na uro, potem pa se naglo ustavijo. Pri tem spremljamo vrednosti senzorjev – več kot 600 jih je vgrajenih v most – ki merijo deformacije in vibracije konstrukcije mosta pri veliki obremenitvi," pojasnjuje Škorić.

Testiranje nadzoruje tudi projektant Marjan Pipenbaher, "ki je zelo zadovoljen tako z videzom kot s kakovostjo mostu in ki pravi, da bi ob pravilnem vzdrževanju most moral biti videti enako tudi čez sto let".

Čez približno deset dni naj bi na mostu opravili tehnični pregled, potem pa se bo delo kitajskega podjetja, ki je most gradilo zadnji dve leti in pol, končalo. Zato pa zamujajo dela na pristopnih cestah, ki jih gradita grško in avstrijsko podjetje. Posebej zahtevna bo stonska obvoznica, ki vključuje dva predora in most, končali pa naj bi jo do konca leta.

Prvi avtomobili naj bi prečkali Pelješki most junija letos.