Most bo imel štiri prometne pasove, dolg bo 2,4 kilometra in visok 55 metrov (na sliki: simulacija Pelješkega mostu). Foto: BoBo
Most bo imel štiri prometne pasove, dolg bo 2,4 kilometra in visok 55 metrov (na sliki: simulacija Pelješkega mostu). Foto: BoBo

Most bo imel štiri prometne pasove, dolg bo 2,4 kilometra in visok 55 metrov. Most, katerega gradnjo s kar 85 odstotki podpira EU iz kohezijskih skladov, naj bi zgradili do leta 2021.

Projekt je v rokah kitajskega konzorcija China Road and Bridge Corporation, gradilo pa ga bo okoli 400 ljudi, od tega jih 300 prihaja iz Kitajske.

Podjetje ima sicer trenutno velike težave pri iskanju preostale delovne sile – najbolj primanjkuje inženirjev, ki bi morali živeti v bližini gradbišča.

Domačini v naselju Komarna so napolnili vse apartmaje, načelnik občine Slivno Smiljan Mustapić pa pojasnjuje, da so kitajski izvajalci prosili za posebno delavsko naselje.

Najprej bodo podrli dva stebra iz prejšnjih poskusov gradnje, prvi deli novega mostu pa naj bi se pojavili na površini čez približno deset mesecev.

BiH grozi s tožbo
Projektu pa nasprotujejo oblasti v Bosni in Hercegovini, ki menijo, da bo most oviral plovbo velikih ladij do Neuma. "Če bo Hrvaška enostransko začela gradnjo mostu, preden bomo rešili odprto mejno vprašanje, bo to resno ogrozilo medsosedske odnose," opozarja Adil Osmanović, minister za civilne zadeve BiH-a.

Predsedujoči predsedstva BiH Bakir Izetbegović je znova ocenil, da je gradnja mosta "kršitev suverenosti BiH". Dejal je, da Hrvaška z gradnjo mostu krši določila konvencije ZN-a o pomorskem mednarodnem pravu ter ogroža pravico BiH do izhoda na odprto morje. Kot je zapisal, za BiH ni sporno, da Hrvaška uveljavi svojo pravico povezovanja svojega ozemlja, a je pred tem treba urediti spor o meji.

Spomnil je, da je predsedstvo BiH leta 2007 od Hrvaške zahtevalo, naj ustavi gradnjo most, dokler spor o meji ne bo rešen, ter da gre za enotno stališče BiH. Obenem je zatrdil, da Zagreb ignorira nasprotovanje BiH izgradnji mostu.
Napovedal je, da bodo sprožili potrebne ukrepe proti Hrvaški pred mednarodnimi ustanovami.

Predstavniki hrvaškega naroda v BiH ne vidijo nič spornega v izgradnji mostu na Pelješac. Gradnji mostu tudi ne nasprotujejo predstavniki srbskega naroda v BiH.

Mediji v BiH ugibajo, ali bo Izetbegović tožil Hrvaško na Mednarodnem sodišču za pomorsko mednarodno pravo v Hamburgu. Ob tem dodajajo, je hrvaški most tudi predvolilna tema v BiH.