Premožni muslimani vse bolj spoznavajo tujino. Foto: Reuters
Premožni muslimani vse bolj spoznavajo tujino. Foto: Reuters
Njihove zahteve so specifične. Foto: Reuters
Muslimanski turisti so naglo rastoč sektor. Foto: Reuters

Muslimani, ki se odločijo pokukati v svet, pa imajo tudi zelo natančne zahteve. Tako so denimo v Londonu ob nedavnem kraljičinem diamantnem jubileju in olimpijskih igrah spraševali po do "muslimanov prijaznih hotelih" in po najboljših "halal" hotelih. "Halal" je arabski termin, ki označuje hrano (pa tudi druge stvari in dejavnosti), ki je po islamskih običajih dovoljena.

A termin "do muslimanov prijazen hotel" se izkaže za neobstoječ. Najbližje, kar ponuja London, je "do vegetarijancev prijazen hotel". A muslimani ne iščejo le zagotovila, da jim bodo postregli "halal hrano", ampak bi za svojo nastanitev radi kraj, ki upošteva potrebe muslimanov: pomoč pri iskanju smeri Meke v hotelski sobi v času molitev, brezalkoholne restavracije, morda tudi ločena kopališča ter savne za moške in ženske.

Vrtoglave številke
Taki obiskovalci z visokimi zahtevami so del rastočega svetovnega trenda. Globalni urbani muslimani, visoko izobraženi, svetovni popotniki, pogosto z družinami na različnih celinah vse bolj povprašujejo po dobrinah in ponudbi, ki spoštujejo njihove muslimanske potrebe. In tu ne gre za neko ozko tržno nišo - svetovna muslimanska populacija, ki šteje 1,8 milijarde, naglo raste in naj bi do leta 2025 predstavljala že 30 odstotkov vsega prebivalstva.

Urbani muslimani vse bolj razkazujejo svoje potrošniške mišice in potovanja so le en sektor, kjer njihov denar začenja resno šteti. Po izsledkih nedavne raziskave Dinar Standarda so muslimani na svojih potovanjih v letu 2011 porabili okoli 102 milijardi evrov. Leta 2020 naj bi številka dosegla že 156 milijard evrov.

Najljubše destinacije
Najljubše muslimanske popotniške destinacije so pretežno islamske države, kot so Egipt, Malezija in Turčija. A zdaj se tej skupini turistov odpirajo tudi nemuslimanske države kot Avstralija.
Fazal Bahardeen, direktor Crescentratinga, organizacije, ki razvršča hotele in letališča glede na njihovo do muslimanov prijazno ponudbo, izpostavlja, da muslimanski popotniki navadno potujejo v večjih družinskih skupinah, ostanejo dalj časa in porabijo več. Nihče v turizmu si jih s tako statistiko ne more privoščiti prezreti.

Letovišče za muslimane
Vodilna pri promociji halal izdelkov in ponudb je Malezija, kjer je delež muslimanskega prebivalstva 60-odstoten. Tam ne ponujajo le halal hrane, ampak vse od halal francoskih parfumov do halal keramike. In Malezija dejansko ima tudi do "muslimanov prijazno" luksuzno letovišče v obalnem mestu Port Dickson. Elitne vile na kolih v balijskem slogu se dvigajo nad turkiznim morjem, obrobljenim z zlatimi peščenimi plažami in palmami.

Vsaka vila ima na stropu puščico, ki kaže v smer Meke, v sobi je tudi obvezni Koran. Hotelska restavracija ni le halal, ampak tudi ne streže alkohola. "Deluxe" vile so opremljene tudi z zasebnim notranjim bazenom, tako da muslimankam ni treba uporabljati javnega bazena.
Na voljo so še molilnice in cel kup dejavnosti za celo družino - in nobene pornografije med filmsko ponudbo v sobi. Letovišče ponuja posebne ramazanske pakete, v katere sta vključena zajtrk še pred zoro in samopostrežna večerja ob koncu posta. Ni čudnega, da hotel privablja muslimanske turiste z vsega sveta.
Muslimanski "bum" že izkorišča tudi sosednja Tajska, katere turistična zveza pospešeno promovira halal centre dobrega počutja za muslimanske turiste, ki so izjemno občutljivi za ločitev po spolih v bazenih in centrih dobrega počutja. Po raziskavi Crescentratinga pa je bangkoško letališče Suvarnabhumi tudi najbolj do islama prijazno letališče v nemuslimanski državi.